  • 11. Data: 2011-11-10 16:51:13
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Po pierwsze ten wywiad jest wyrazem poglądów ekonomisty i eksperta prof.
    > Filara a nie cytatem z oczekiwanego expose premiera.

    http://www.premier.gov.pl/premier/rada_gospodarcza/s
    klad/prof_dariusz_filar,49
    38/

> [...]
    > gospodarce i finansach państwa wie, że przy relacji długu do PKB jaki ma
    > Polska (trochę poniżej 55%) oraz przede wszystkim w warunkach krachu
    > finansowego Europy opartego o beztroskie życie na kredyt przyszłych pokoleń,
    > nowy rząd PO-PSL po prostu MUSI KONIECZNIE podjąć wyzwanie i zacząć wdrażać
    > reformy, których nie podjął w poprzedniej kadencji (i nie podjęły poprzednie
    > ekipy rządzące w Polsce od 1989r.) bo jeśli tego nie zrobi to za 2-3 lata
    > sytuacja będzie ZNACZNIE GORSZA i konieczne wówczas reformy ZNACZNIE
    BARDZIEJ
    > BOLESNE !!!

    Czy myślący człowiek da małpie zegarek? A tu mówimy o tym, żeby ta małpa
    naprawiła zegarek, który wcześniej zepsuła (dostała go od myślącego
    człowieka). A ja taki bezmyślny jestem, że nigdy nie dałbym małpie zegarka.

    Wcześniej naganiałeś, przkonywałeś, agitowałeś, a co teraz te twoje posty
    mają znaczyć?

    Ja mam pamięć trochę dłuższą niż sięgającą wczorajszego obiadu. Takie gadki
    były zawsze, za Gomułki, za Gierka, za generała. Nieudacznicy rządzą, a jak
    im nie wychodzi, to nie wiedzą co to honor, brną dalej, za wszelką cenę,
    najchętniej za cenę ZNACZNIE BARDZIEJ BOLESNĄ. I znajdują adwokatów, takich
    jak XXL

    pozdrawiam
    kc

  • 12. Data: 2011-11-10 17:11:18
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 14:35:24 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > Jednak każdy logicznie myślący człowiek, który ma elementarne pojęcie o
    > gospodarce i finansach państwa wie,

    Zdrowo myślący człowiek wie, że oszczędza się wtedy gdy się ma kasę. Teraz
    gdy jej nie, na cięcia i oszczędzanie jest już za późno. Jak to jest że
    niedawno Niemcy postanowili obniżyć podatki, mimo że ich dług w
    przeliczeniu na PKB, jest dużo wyższy od naszego?

    Liczby 5-10%, które podał profesor są niedorzeczne, wzięte z sufitu, tak
    jak wszelkie szacunki naszych ekonomoistów. Rzeczywiste zubożenie wyniesie
    dużo więcej, gdyż każde cięcie wydatków państwa jest zwielokrotniane w
    całym makroekonomicznym obiegu pieniadza w państwie (działanie podobne do
    lewara). Pojawi się efekt domina, który powali po kolei wszystkich.

    Jak czytam te liberalne wypociny i mądrości, to mi się scyzor otwiera. Nie
    da się pokonać kryzysu oszczędnościami i cięciami. Te środki trzeba
    stosować profilaktycznie w okresie prosperity a nie teraz! Kryzys już jest,
    czy to do Was dotarło?
    Pewnie jeszcze nie. Ale poczekajmy za parę miesięcy, gdy się na dobre
    rozkręci: kiedy rząd przedłuży wiek emerytalny do 75 lat a stawki na ZUS o
    30%. Pod wpływem Palikotów itp. wyrzuci się na bruk parę tysięcy
    urzędników i nauczycieli a lekarze i pielęgniarki wyjadą za granicę. Już
    widzę tych producentów (niedobitków jacy tu jeszcze zostali) jak sprzedają
    swoje produkty w opustoszałych sklepach.

    Możemy się śmiać z Usiaków, że drukują pieniądze. A co mają robić -
    oszczędzać?

  • 13. Data: 2011-11-10 18:11:07
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 10-11-2011 o 14:42:32 Heraklit <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Był sobie taki dzień: 10 listopad (czwartek), gdy o godzinie 13:51 *XXL*
    > naskrobał(a):

    > jejku, nie dziwię się teraz, że są ludzie, którzy słyszeli strzały w
    > smoleńsku.

    ????

    a czego oczekujesz od rządu kraju, gdzie dług rośnie, ilośc emerytów
    rośnie, ilość stołków rośnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 14. Data: 2011-11-10 18:26:42
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Gdzie te wyższe PKB i mniejsze bezrobocie w Grecji ?.

    A zresztą przecież u nas jest "zielona wyspa", więc "nic nie musi"....

    P.S. Kategorycznie jestem przeciw, żeby "Poziom życia polaków" "musiał"
    cokolwiek......

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2011-11-10 20:12:08
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > całym makroekonomicznym obiegu pieniadza w państwie (działanie podobne do
    > lewara). Pojawi się efekt domina, który powali po kolei wszystkich.

    Tu jest ukryty złoty Graal. Tu dopiero widać, że wydatki państwa generują
    dobrobyt. Żeby być bogatym zamiast je beznadziejnie zmniejszać trzeba je
    powiększać. Jesteśmy tak biedni bo przepuszczamy tylko 50% PKB przez wydatki
    państwa oraz mamy deficyt tylko około 6% do PKB. To są mało ambitne liczby.
    Żeby skorzystać z lewara i podnieść swój dobrobyt politycy powinni
    powiększyć wydatki państwa przepuszczając przez państwo 100% PKB i
    zwiększając deficyt roczny jednorazowo do przynajmniej 25% PKB. Ale to nie
    koniec ten deficyt powinien rosnąć o 10% rocznie przynajmniej tak by za 5
    lat deficyt był przynajmniej 100% PKB. Wtedy wydatki państwa wynosiły by
    200% PKB i bylibyśmy najbogatsi i nasz poziom życia byłby najwyższy. Ja
    jestem za. Sugeruję by przytoczony cytat opublikować w bardziej poczytnym
    miejscu niż ta grupa tak by ta nowatorska myśl nie ominęła Komitetu
    Noblowskiego. Wprowadzając to w życie jesteśmy bogaci już od poniedziałku,
    zaraz po świętach.
    Kłaniam się z szacunkiem i podziwem dla wielkości umysłu.

  • 16. Data: 2011-11-10 20:45:32
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kolego kc: Twoje wywody to żenada i powiem krótko - znasz się na tej tematyce
    jak świnia na gwiazdach.

    root: jeśli to co napisałeś jest tylko prowokacją to jeszcze pół biedy ale
    jeśli serio myślisz, że lepiej jest gasić pożar benzyną niż wodą (czyli lepiej
    dalej gwałtownie się zadłużać niż spróbować wdrażać niezbędne reformy) to
    walisz ściemę aż furczy !!!

  • 17. Data: 2011-11-10 20:55:38
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > kolego kc: Twoje wywody to żenada i powiem krótko - znasz się na tej
    tematyce
    > jak świnia na gwiazdach.

    A kiedyś napisałem, że się na tym znam? I dlatego nie kandyduję na stanowisko
    premiera czy ministra finansów. Ale za to (w przeciwieństwie do ciebie) widzę
    rzeczywistość taką jaka jest. Po ile tam już benzynka? 6zł? A czeska koronka?
    Wszystko przez to, że nie weszliśmy do strefy euro, prawda? Coś o tym
    Europejskim funduszu stabilizacyjnym cicho, tyle tylko wiem z naszych
    portali, że jesteśmy bardzo za i mocno zaangażowani, podpisaliśmy nawet.
    Ech, a Czesi mają to w d...

    http://www.thenewamerican.com/world-mainmenu-26/euro
    pe-mainmenu-35/9679-eu-
    creates-dictatorship-under-guise-of-financial-stabil
    ity

    Poczytaj sobie, jeżeli umiesz

    kc

  • 18. Data: 2011-11-11 06:47:31
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie te wyższe PKB i mniejsze bezrobocie w Grecji ?.

    PKB per capita Grecji jest znacznie wyższy niż w Polsce, Turcji, Czechach
    czy na Węgrzech. Bez UE i EUR Grecy sami nie osiągneliby takiego poziomu -
    sami zdają sobie z tego sprawę skoro 80% społeczeństwa jest za
    pozostawieniem EUR, a po po plotkach o możliwym wprowadzeniu korzystnej dla
    ludzi drachmy obywatele zaczeli masowo wycofywać z banków gotówkę w
    szmatławej walucie EUR.

    Anatol

  • 19. Data: 2011-11-11 07:24:50
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "axel" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > skończyć z PARODIĄ systemu emerytalnego tj. WIELESETTYSIĘCZNĄ ARMIĄ
    > MŁODOCIANYCH (po 15-tu latach pracy !!!) EMERYTÓW: policjantów,
    > wojskowych, strażników, prokuratorów itp., itd......i pogonić to do roboty
    > na jeszcze co najmniej 20-25 lat !!!!....wtedy ZUS i państwo (finanse
    > ZUS-u i państwa oczywiście !) na pewno się nie załamie

    Niby mądry człowiek a takie głupoty pisze, świadczące o całkowitym braku
    wiedzy w temacie.
    Co ma ZUS do emerytur mundurowych?
    Przecież policjanci i klawisze biorą je z MSWiA, żołnierze z MON,
    prokuratorzy i sędziowie z Min Sprawiedliwości.
    ZUS i jego sytuacja nie ma nic wspólnego z tymi emeryturami, a o jego
    kondycji decyduje fakt jaką część składki przekazuje do OFE. Gdyby nie
    przekazywał wcale, to nie byłoby narastającego problemu, a kondycja ZUS
    byłaby niezła.
    Tyle tytułem sprostowania :)

    pozdr

  • 20. Data: 2011-11-11 07:58:45
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć [członek Rady Gospodarczej przy premierze zdradza PO wyborach]
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "XXL" <d...@g...pl> pisze:
    > Wklejam linka z wywiadem z prof. D.Filarem, członek Rady Gospodarczej przy
    > premierze.
    > Wywiad nie pozostawia złudzeń co do kierunków zmian w Polsce: trzeba oswoić
    > się z bolesną prawdą, że aby uniknąć pójścia w ślady bankrutów Grecji i Włoch
    > musimy pogodzić się z koniecznymi cięciami, które są nieuchronne.
    >
    > http://biznes.interia.pl/raport/kryzys_w_usa/news/fi
    lar-poziom-zycia-polakow-musi-obnizyc-sie-o-5-10-pro
    cent,1719570,5434

    Dlaczego pomijasz starannie kwestie poziom życia *których* polaków musi
    się obniżyć? :-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Miłość dziecka jest jak woda w koszyku.