    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pozew zbiorowy przeciw Millenium (kredyty we Frabnkach)
    Date: Sat, 1 Feb 2014 18:24:10 +0100

    "J.F." 516ikrwoxxr0$....@4...net

    > Skoro mozna zyskac na bessie, to mozna i stracic na hossie.

    > Np sprzedac akcje, kupic dolary, a potem przychodzi hossa :-)

    Oj, JF, JF... Ty chwilę pomyśl nad sobą...

    Jeśli ktoś traci -- tym samym ktoś inny zyskuje.
    A hossa czy bessa wówczas po prostu jest.

    Jeden w danej sytuacji zyskuje a inny traci.

    Można by co najwyżej stosownie pomerdać przy
    definicji hossy lub bessy tak, aby hossa
    sprzedawcy była jednoznacznie bessą kupca. ;)

    Ale tak nie jest.

    Hossa czy bessa giełdowa jest w danej chwili -- i jedni
    wówczas tracą a inni zyskują, albo inaczej -- jedni
    zyskują tyle, inni więcej, a jeszcze inni mniej itd...

    I nadal nie... Jedni niby zyskują, ale wikłają się
    w coś, na czym stracą niepomiernie więcej... Inni
    niby tracą, ale tak, aby za jakiś czas zarobić
    znacznie więcej, niż ,,stracili''.

    -=-

    Jedni ,,rozdają karty'' i wiedzą dzięki temu, jak grać.
    Wiedzą, jakie karty kto otrzyma za jakiś czas -- a to Ty
    zauważyłeś, że spadający samolot ma bezwładność, dlatego
    trudniej go podnieść niż startujący z pasa... Wystarczy
    zatem uwikłać ,,kontrahenta'', aby go oskubać, gdy nie
    będzie mógł ,,odstąpić od umowy''...

    Tak uwikłano Franciszkanów?
    Nie tylko ich -- ten schemat jest stosowany przez stulecia.
    [a nie przez złych ludzi? -- no nic, jakoś to będzie...]

    Inni grają tymi kartami [muzycznymi?] jakie dostają
    i nierzadko wikłają się w pułapki, nieświadomi tego,
    co przyniesie im tak zwany los, sterowany przez tych,
    którzy rozdają karty świadomie, rozumiejąc znakowanie
    tych kart, nierzadko znacząc te karty przed rozdawaniem...

    -=-

    Kiedyś przemoc była jedynym wyznacznikiem -- zwierzęta rzadko
    są parlamentarzystami. ;) Ot po prostu kot chwyta wiewiórkę
    w zęby -- zjada, narzekając na niesmaczne, rude, futerko...

    Choć ,,nie zabijaj'' powtarzano dwa razy dziennie
    (w czasie pacierza) i niewolnictwo kwitło, i kary
    cielesne, i krucjaty religijne...

    Stulecia mijały, ludzie rzekomo cywilizowali się...

    Obecnie nie ma już zimnej wojny pomiędzy USA i ZSRR.

    Oba te państwa... Hm... ZSRR nie istnieje od parudziesięciu lat?

    Oba te narody? A cóż to za narody?

    Obie te frakcje ;) obecnie walczą przeciwko terrorystom.
    I USA i Rosja buduje armie tylko po to, aby chronić
    ludzi spokojnych przed terrorystami.

    I USA, i UE, i inne organizacje walczą (zazwyczaj
    zbrojnie) o pokój, miłość i o pojednanie...

    [ciekawe, co wówczas, gdy pojednanie zostanie
    osiągnięte? -- gdy zostanie tylko jeden człowiek?...
    i czy do pokoju nie zapragnie kuchni z łazienką?...]

    IMO to, co spotkało Franciszkanów (najpierw spadek wartości
    franka w oczach innych walut, a później gwałtowny wzrost
    jego wartości w tych samych oczach) było zaplanowane.

    Na tej grupie było sporo linków do filmów ukazujących wysysanie
    pieniędzy za sprawą ciekawych rozwiązań, rzekomo budowanych dla
    dobra ludzi biednych i niezaradnych życiowo... Filmy te mówią
    głównie o sytuacji w USA, ale chyba głównie dlatego, że tam
    można o tym mówić najgłośniej, nie zaś dlatego, że tam
    zjawisko to było nasilone najmocniej.

    IMO nie warto liczyć na to, że bankierzy będą pracowali nad tym,
    aby gawiedź zyskiwała ich kosztem. Gdyby chcieli rozdać to, co
    mają -- po prostu by każdemu wpłacili na konto. ;)

    -=-

    Franciszkanie IMO dali się złapać w pułapkę. Ja chyba bym nie
    chciał kredytu we frankach? Ja wówczas na pewno nie chciałbym
    takiego kredytu, a pamiętam, że mBank oferował właśnie
    w ,,hossie'' niskie procenty kredytu złotówkoego...

    -=-

    Jedni stracili na złocie metalowym, inni na złocie Plichty,
    jeszcze inni zainwestowali nie w te akcje, które poszły
    w górę, innym mole zjadły skóry i wełny...

    -=-

    IMO warto wydać trochę kasy ,,społecznej'' na dokształcanie
    ludzi, którego sutkiem byłoby omijanie niektórych pułapek?

    IMO nadal w Polsce funkcjonuje szkolnictwo opłacane przez Fiskusa.

    -=-

    hossa ż IV, CMs. ~ssie; lm D. hoss

    ekon. <<zwyżka kursu papierów wartościowych
    lub cen towarów notowanych na giełdzie>>
    Hossa na towary przemysłowe.
    Zanotować hossę na giełdzie.
    fr.

    bessa ż IV, CMs. ~ssie, blm

    ekon. <<spadek kursu papierów wartościowych
    lub cen towarów notowanych na giełdzie>>
    fr.

    Jeśli kupisz w czasie bessy a sprzedasz w czasie hossy -- to zyskasz. ;)
    (o ile kupisz to, co staniało w czasie bessy, bo bessa ogarnia wszystko
    ogólnie i coś mogło wtedy drożeć, zamiast tanieć...)

    -=-

    Znam wielu takich, którzy śmiali się z tych, którzy uważali,
    że należy pracować, nie zaś spekulować giełdowo. (ja chciałem
    pracować) Po latach jedni giełdowi gracze stali się bogaczami,
    inni zaś zbiednieli do przesady i trudno mi znaleźć jakieś
    uniwersalne opisy ;) tychże zjawisk czy mechanizmów.

    Ci zaś, którzy mądrze pracowali i nie rozdawali tego, co
    zarabiali, ale kupowali to, co im było potrzebne do życia,
    są dzisiaj WSZYSCY bogaci? A co z tymi, którzy umarli?
    Przekazali majątki potomnym...

    Wniosek prosty -- lepiej pracować niż brać na giełdzie po omacku. ;)

    -=-

    Ale wśród Franciszkanów są i tacy, którzy nie spekulowali, a jednak stracili.
    Czy oni uważają, że innym mieszkania spadły z nieba niczym manna żydom?

    Za komuny wielokrotnie trzeba było uzupełniać ,,wkłady mieszkaniowe'',
    wyrównywać, dopłacać itd., aby w końcu (w końcu tej komuny, albo
    i w końcu tygodnia?) wykupić mieszkanie na własność...

    Z przeciwległej strony były wyrównania, rekompensaty,
    rewaloryzacje, dopłaty itd...

    -=-

    Jeśli ktoś kupił mieszkanie w złym okresie bo miał potrzeby
    rodzinne, nich cieszy się tym, że ma rodzinę. :) o moja
    rada. Ja nie mam rodziny.

    A jeśli spekulował -- niech zauważy, że na spekulacjach jedni zyskują, a inni tracą.
    Nierzadko dziś ktoś zyska, aby jurto stracić więcej.

    Ruletka, totolotek, spekulacje giełdowe...

    Są i ci, którzy na tym zarabiają bez względu na hossy czy bessy.
    Pracownicy totalizatora czy właściciele kasyn -- zarabiają stale...

    Bo tak są ustalone warunki czy ruletki, czy totolotka, czy ,,gry giełdowej''...

    A jeśli właściciel kasyna NA PEWNO wyra -- muszą być, którzy NA PENO przegrają.

    -=-

    do ostrożnych (jak świat -- światem) zwykł
    należeć i uśmiechać się ten świat!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'