  • 101. Data: 2012-02-27 21:27:28
    Temat: Re: Podwyższenie wieku emerytalnego
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > :-) No właśnie. Ta bezsilność jest najbardziej wkurwiająca.
    > Ktoś tu kiedyś celnie zauważył, że "gdyby wybory mogły
    > coś zmienić, to zostałyby zakazane". Pozostaje czekać aż
    > trend się wyczerpie ...
    >
    > pozdr.
    > sys29

    To właśnie podoba mi się w demokracji. Narzeka mniejszość. Niezadowolona
    jest mniejszość. Ale mniejszość wie, że jest słabsza i nie dąży do
    rozwiązania siłowego. Gdyby rządziła mniejszość liberalna z jedynie
    słusznymi rozwiązaniami gospodarczymi i społecznymi to silniejsza większość,
    niezadowolona większość, głupia większość, naiwna większość rozerwałaby
    mądra mniejszość na sztuki zanim by powiesiła ją za jaja na latarniach.
    Obawiam się, że mnie też mogło by się dostać. Jak mam do wyboru czy żyć czy
    żyć w świecie idealnym to wybieram życie w świecie gdzie rządzi głupia
    naiwna większość. Nie jestem maksymalista ani pedant. Ważne bym mógł
    ograniczać negatywne skutki takich rządów dla siebie i czerpać z
    nadarzających się okazji. Trzeba być ze złodziejami i tyle. Ponieważ, z czym
    się zgadzam, rządzi głupia i naiwna większość to łatwo ją obejść. Jeżeli
    chodzi o pieniądze nie jestem doktrynerem, nie wybrzydzam jak dają. Biorę,
    uśmiecham się, kiwam głową z aprobatą i podziwem. A co myślę to moje. I
    pieniądze tez moje.

  • 102. Data: 2012-02-27 21:28:10
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " sys29" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > :-) No właśnie. Ta bezsilność jest najbardziej wkurwiająca.
    > Ktoś tu kiedyś celnie zauważył, że "gdyby wybory mogły
    > coś zmienić, to zostałyby zakazane". Pozostaje czekać aż
    > trend się wyczerpie ...

    Się wyczerpie?

    Szefowie mają niewyczerpane zasoby kumpli, którym można przyznać pensję i
    premię z naszych podatków oraz przywiązanie do status quo - pretekst
    pojawia się co chwilę:

    "W opinii Sawickiego, przekazanie części zadań Państwowej Inspekcji
    Sanitarnej, dotyczących nadzoru nad żywnością do nowej inspekcji
    nadzorującej żywność "od pola do stołu" gwarantowałoby skoncentrowanie
    pełnego nadzoru nad "łańcuchem żywnościowym". Jednostka ta miałby być
    podległa ministrowi rolnictwa. (PAP)"

    żródło: http://stooq.pl/n/?f=576782

    --
    marfi

  • 103. Data: 2012-02-27 21:34:22
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > chodzi o pieniądze nie jestem doktrynerem, nie wybrzydzam jak dają. Biorę,
    > uśmiecham się, kiwam głową z aprobatą i podziwem. A co myślę to moje. I
    > pieniądze tez moje.

    A ja głupia cipa muszę sobie łapówki dawać sam sobie....

    --
    Łapówkarz Onanista

  • 104. Data: 2012-02-27 21:42:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ja głupia cipa muszę sobie łapówki dawać sam sobie....

    Ktoś musi pracować by nie pracować mógł ktoś.

  • 105. Data: 2012-02-27 21:48:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Ktoś musi pracować by nie pracować mógł ktoś.

    Znam trzy branże, które "biorą" - z zarzutem, że nie "daję" spotkałem się
    tylko ze strony branży medycznej.
    I to nie nie w Łodzi.

    --
    marfi

  • 106. Data: 2012-02-27 22:04:06
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > uśmiecham się, kiwam głową z aprobatą i podziwem. A co myślę to moje. I

    Właśnie dokładnie z tych samych powodów, które tu wymieniłeś
    demokracja mi się nie podoba :-) Na szczęście świetnie sobie
    radzę bez tego całego aktorstwa. Gdyby jednak moja sytuacja
    miała się pogorszyć, to albo przyjmę Twoją postawę, albo
    spierdolę np. do Nowej Zelandii.

    pozdr.
    sys29

  • 107. Data: 2012-02-27 22:19:03
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > nadzorującej żywność "od pola do stołu" gwarantowałoby skoncentrowanie
    > pełnego nadzoru nad "łańcuchem żywnościowym". Jednostka ta miałby być

    No rzeczywiście, ale mają tupet. Rozdymają koryto do granic absurdu.
    Zasoby kolesiów się nie wyczerpią, ale nasze zasoby na pewno tak.

    pozdr.
    sys29

  • 108. Data: 2012-02-27 22:45:24
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 27 Feb 2012 19:03:54 +0000 (UTC), " sys29"
    <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    >totus : trzeba poczekać, aż ten trend się wyczerpie. I teraz najważniejsze
    >- czym w ogóle są tzw. "moje poglądy" ?! Otóż są wyrazem tego, co uznaję za
    >swój szeroko pojęty interes ( nie tylko materialny ). W ustroju liberalnym
    >ceny towarów w sklepach byłyby niższe, więc miałbym tańszą egzystencję.
    >W ustroju liberalnym szkolnictwo i lecznictwo byłyby prywatne, więc tańsze
    >i sprawiedliwe - znów dla mnie lepiej. Nie byłoby biurokracji i przywilejów
    >grupowych - kolejny zysk.

    Ojej, ojej, jak pięknie! Napisz jeszcze więcej o tym raju, mój ty
    wcale nie naiwny kolego. Brzmi równie przekonująco, co najsłodsze
    kawałki Dzieł Lenina.

    >Moja egzystencja nie obciąża innych ludzi

    Tak? Publiczna edukacja, ochrona zdrowia, czy choćby wodociągi -
    nigdy, ani razu nie skorzystałeś? OK, mogę uwierzyć w przypadku
    edukacji.

    --
    Maciej Bójko

  • 109. Data: 2012-02-28 07:52:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > spierdolę np. do Nowej Zelandii

    Tam jest tak samo jak w Polsce tylko trent jest młody i bardzo wolno się
    rozwija.

  • 110. Data: 2012-02-28 09:19:48
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej Bojko <m...@g...com> napisał(a):

    > Ojej, ojej, jak pięknie! Napisz jeszcze więcej o tym raju, mój ty
    > wcale nie naiwny kolego. Brzmi równie przekonująco, co najsłodsze
    > kawałki Dzieł Lenina.

    Widzę Kolego, że nie łapiesz tej prostej zależności, więc służę
    pomocą. Biurokrata lub człowiek w jakiś sposób uprzywilejowany
    dostaje kasę ze skarbu państwa. Aby ją otrzymał państwo podnosi
    podatki przedsiębiorcom. Ponieważ wszystkie podatki są finalnie
    przerzucalne, więc przedsiębiorca podnosi ceny produktów.
    W sklepach jest wtedy drożej. Domyślam się, że przyswojenie sobie
    tej ścieżki logicznej stanowi dla Ciebie nie lada wyzwanie, ale
    próbuj i nie załamuj się! Proponuję Ci także sięgnąć do encyklopedii
    skąd mógłbyś się dowiedzieć, że Lenin nie był liberałem.

    > Tak? Publiczna edukacja, ochrona zdrowia, czy choćby wodociągi -
    > nigdy, ani razu nie skorzystałeś? OK, mogę uwierzyć w przypadku
    > edukacji.

    Mój kontakt z publiczną służbą zdrowia jest żaden ( poza tym, że wielu
    moich kolegów to lekarze ). Kilkanaście lat temu mój syn miał operację,
    za którą zapłaciłem.
    Odebrałem edukację publiczną, za którą oczywiście zapłacili podatnicy.
    Jeśli jednak zsumuję wszystkie podatki, które w życiu zapłaciłem, to
    przewyższają one setki razy koszt mojego wykształcenia. Gdy pomyślę
    ilu biurokratów utrzymało się dzięki mojej pracy ...
    Jeśli chodzi o wodociągi, to sugerujesz, że zalegam z opłatami ?!
    Będę musiał sprawdzić.

    Myślę, szanowny Kolego, że masz kompleksy. Po pierwsze świadczy o tym
    wyrażone politowanie na temat mojego wykształcenia. Rzeczywiście
    nie jestem jakoś szczególnie ekstra wykształcony ( mgr inżynier po
    politechnice ). Ty prawdopodobnie poszedłeś dalej ( może dr hab. ? ),
    ale sam fakt, że do tego nawiązujesz świadczy o kompleksach.
    Ludzie bardzo często ułomność intelektualną starają się przykryć
    erudycją. Po drugie na tym forum chowasz się za krótkimi wstawkami
    - kpinami z liberałów. Nigdy nie napisałeś wprost jakie masz podlądy
    polityczne, jak IYO powinny zostać ułożone relacje między państwem
    a obywatelem (aby "było dobrze"), jakie naturalne mechanizmy za tym
    stoją itd. Nigdy też nie napisałeś kto jest Twoim idolem i dlaczego
    Stalin. Starasz się nie wypowiadać na temat swojego światopoglądu bo po
    prostu boisz się, że kilku kolegów z tej listy mogłoby Cię ośmieszyć.

    pozdr.
    sys29