  • 11. Data: 2021-11-12 16:25:43
    Temat: Re: Podpis w DO
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 11 listopada 2021 o 16:43:24 UTC+1 Dominik 'Rathann' Mierzejewski
    napisał(a):
    > Date: Wed, 10 Nov 2021 16:17:48
    > From: Dawid Rutkowski
    > [...]
    > USTAWA [1]
    > z dnia 6 sierpnia 2010 r.
    > o dowodach osobistych
    > [...]
    > Art. 5. 1. Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje
    > każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej.
    > 2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na
    > jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

    To miło.
    A dowód, któremu upłynął termin ważności, uznawany jest za nieistniejący?

  • 12. Data: 2021-11-12 17:43:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dawid Rutkowski.
    On 12.11.2021 16:25 you wrote:

    > czwartek, 11 listopada 2021 o=C2=A016:43:24 UTC+1 Dominik 'Rathann'
    > Mierzej= ewski napisa=C5=82(a):
    > ania DO to prawo=20
    > jeszcze=20
    > na=20
    > To mi=C5=82o. A dow=C3=B3d, kt=C3=B3remu up=C5=82yn=C4=85=C5=82
    > termin wa=C5=BCno=C5=9Bci= , uznawany jest za nieistniej=C4=85cy?

    Tak. Do tego stopnia, że w banku potrafią zablokować dostęp on-line do
    wykonywania operacji na rachunku.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2021-11-12 21:26:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 12 listopada 2021 o 17:44:00 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Tak. Do tego stopnia, że w banku potrafią zablokować dostęp on-line do
    > wykonywania operacji na rachunku.

    Pewnie blokują i dostęp off-line, czyli w oddziale, chyba że przyjdziesz z nowym
    dowodem albo paszportem.
    Hmm, zawsze była możliwość podania tylko jednego dokumentu - ciekawe, czy systemy w
    oddziałach są mądrzejsze i można sobie wpisać drugi dokument?

    W ustawie nie znalazłem nic o "nieistnieniu" dowodu po dacie ważności.
    Chyba że jest to samo co inne "unieważnienia".
    Na nieważnym paszporcie mozna wrócić do PL.
    Inna sprawa, czy można opuścić terytorium innego państwa - choć tu zawsze jest opcja
    wydalenia.
    A odkąd są samoloty to nie ma aż takiego problemu z krajami tranzytowymi...

    Szkoda, że tego nie przeczytałem wcześniej - w lato komputer nie dał sobie rady z
    moimi opuszkami i mam paszport bez odcisków - ale normalny, na 10 lat.
    I sobie nie skojarzyłem, że z DO może być inaczej.
    Niestety, dla takich men in black te nowe będą ważne rok :(
    Jakbym wiedział to by było choć 10 lat spokoju :(

  • 14. Data: 2021-11-16 01:06:49
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-10 o 00:11, Mac Ka pisze:

    > Dowód wydawany po 7 listopada 2021 roku (e-dowód)
    >
    > W e-dowodzie znajdziesz następujące dane na swój temat:
    >
    > imię lub imiona i nazwisko,nazwisko rodowe,imiona swoich rodziców,datę i miejsce
    urodzenia,płeć,zdjęcie,podpis (jeżeli masz ukończone 12 lat, chyba że nie możesz
    złożyć podpisu),numer PESEL,obywatelstwo.

    W moim dowodzie odebranym przed 7 listopada tająe jest oesel, pełna data
    urodzenia i cos co mi sie nie podoba:
    PŁEĆ/SEX
    kOBIETA TEŻ MOŻE BYC LESBIJKA, HETEROSEXUALNĄ itp
    Powinni juz wydrukować: gej, lesbijka czy kur,,wa.
    Mnie to K bardzo brzydko sie kojarzy. Dlaczego nie wydrukowali całego
    wyrazu KOBIETA.

    --
    animka

  • 15. Data: 2021-11-16 10:00:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 listopada 2021 o 01:12:59 UTC+1 Animka napisał(a):

> [...]
    > Powinni juz wydrukować: gej, lesbijka czy kur,,wa.
    > Mnie to K bardzo brzydko sie kojarzy. Dlaczego nie wydrukowali całego

    Ej no, napisz w końcu - w poprzednim dowodzie miałaś inaczej?

    Ale rzeczywiście - na DO niestety nie można złożyć reklamacji. Tym bardziej, że za
    darmo dają.
    Ja w santanderze zareklamowałem prawie 3 tygodnie temu, że zamiast ładnej karty mc
    world przysłali mi odnowiony jakiś czarny płaszczak. Jakby było za darmo, to bym nie
    pyszczył, ale wzięli za to 15zł. Gdybym wiedział, że tak popsują, to bym tą kartę
    przed odnowieniem zamknął.
    Do tego OPR, że co to za "Henry Ford" bankowości wymyślił, żeby mieć pięć rodzajów
    kredytówek - i wszystkie zrobić jednakowo czarne. A czepiać się mogę, bo był czas,
    gdy miałem wszystkie te 5 rodzajów.
    Oraz że karty przysyłane z włączonym NFC, więc można sobie przez kopertę numer i datę
    ważności odczytać - a nawet w ogóle nie płacić kartą z chipa pierwszy raz. A nawet
    skarbonka potrafi przysłać karty z wyłączonym NFC - wczoraj dostaliśmy takie z
    inteligo. Co więcej, chyba santander też tak potrafi, ale wyłącza tylko dla kart
    platinum, które nie przychodzą pocztą, a kurierem (hmm, poczcie bardziej ufają?).
    Póki co nie odpowiedzieli, widać to trudne tematy.

  • 16. Data: 2021-11-16 10:33:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-08 o 11:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak się zastanawiam, czy nasz podpis w DO nie ułatwia nauczenia się go
    > przez osobę trzecią?

    Podpis jak i odcisk palców jest chyba zakodowany w chipie.
    https://www.dobrykantor.pl/blog/nowy-dowod-elektroni
    czny

  • 17. Data: 2021-11-16 11:43:30
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 16/11/2021 10:33, t-1 wrote:

    > Podpis jak i odcisk palców jest chyba zakodowany w chipie.
    > https://www.dobrykantor.pl/blog/nowy-dowod-elektroni
    czny

    Oficjalna strona rządu ma na ten temat trochę inne zdanie:
    https://www.gov.pl/web/e-dowod ;-)

  • 18. Data: 2021-11-17 10:44:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-16 o 11:43, Wojtek pisze:

    czny

    > Oficjalna strona rządu ma na ten temat trochę inne zdanie:
    > https://www.gov.pl/web/e-dowod ;-)

    Niewątpliwie ta strona jest źródłowa.
    Chciałbym zwrócić uwagę na ciekawostkę która występuje już na poprzednim
    wzorze.
    Największą czcionką jest drukowany PESEL a nie nazwisko.
    Tak zostaliśmy sprowadzeni do numeru.

  • 19. Data: 2021-11-17 11:06:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Nov 2021 10:44:56 +0100, t-1 napisał(a):

    > Największą czcionką jest drukowany PESEL a nie nazwisko.
    > Tak zostaliśmy sprowadzeni do numeru.

    W internetach jakoś się swoim nazwiskiem nie chcesz chwalić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2021-11-17 12:27:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 listopada 2021 o 11:06:28 UTC+1 Olin napisał(a):

    > W internetach jakoś się swoim nazwiskiem nie chcesz chwalić.

    Numerem tym bardziej się nie chwali.
    Chyba że adresem IP - tu też trzeba uważać, ostatnio dzielna milicja chciała zajumać
    dziennikarzowi służbowy laptor, bo podobno "z tego adresu IP były wysyłane groźby
    wobec pisiorstwa". Bez nakazu, niczego - tylko "po adresie IP"...

    A do numerów sprowadził nas już dawno temu PRL.
    Imię i nazwisko jest niewielkim wyróżnikiem, nawet we wschodniej Azji, gdzie wszyscy
    mają dwa imiona (no bo co z nazwiska, gdy bodajże 40%, jak nie więcej, Koreańczyków a
    może nawet Chińczyków, ma na nazwisko Li - ciekawe w sumie, co to znaczy?).
    W moim bloku jest 160 mieszkań - i 3 rodziny Rutkowskich.
    A nawet jak poszedłem po legitymację ZHDK, to pani, która swoją drogą wykonuje
    olbrzymie zadanie obsługi wszystkich ZHDK chyba z całego mazowieckiego, mówi mi, że
    tu kilka dni temu już jeden Dawid Rutkowski był.
    Rutkowskich w DC sporo, nie da się zaprzeczyć, ale żeby Dawidów i jednocześnie ZHDK -
    to już przesada ;>