  • 1. Data: 2004-10-22 11:26:30
    Temat: Podatek od akcji PKO BP
    Od: "js18" <j...@g...pl>

    Witam Grupowiczów
    Przepraszam za troche laickie pytanie. Czy moj ojciec-emeryt kupujac akcje
    PKO BP w Biurze Maklerskim zaplaci podatek Belki od zysku z akcji PKO BP, o
    ile przyniosa one zysk, a raczej przyniosą? Czy trzeba wykazac do w PIT-ie?
    Moze zle zrozumialem wczorajszy tekst z "Rzepy". Pisali cos o PIT-ach 8C,
    które biura maklerskie beda wysylac. A jesli osoba osiagajaca dochody z
    pracy kupi takie akcje? Co wtedy.
    Pozdrawiam
    J.S.

  • 2. Data: 2004-10-22 11:53:28
    Temat: Re: Podatek od akcji PKO BP
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > Moze zle zrozumialem wczorajszy tekst z "Rzepy". Pisali cos o PIT-ach 8C,
    > które biura maklerskie beda wysylac. A jesli osoba osiagajaca dochody z

    Zapłaci 20% od zysku ze sprzedaży tych akcji.
    Dostanie pit 8c z biura maklerskiego.
    Tych dochodów nie łączy się z innymi dochodami.
    George

  • 3. Data: 2004-10-22 12:04:17
    Od: "js18" <j...@g...pl>

    No to jak mam rozumiec tekst z "Rzeczpospolitej":
    Cytat:
    "Analizując opłacalność inwestycji w akcje PKO BP, nie sposób pominąć
    19-proc. zryczałtowanego podatku od zysków kapitałowych. Zysków z inwestycji
    w papiery PKO BP nie dodajemy do dochodów osiągniętych np. z pracy. Jeżeli
    zdecydujemy się na sprzedaż akcji jeszcze w 2004 r., w przyszłym roku -
    najpóźniej na początku lutego - otrzymamy z biura maklerskiego PIT-8C, na
    podstawie którego będziemy musieli obliczyć podatek i rozliczyć się z
    fiskusem do końca kwietnia."

    Jaki podatek bede musiał obliczyć?

  • 4. Data: 2004-10-22 12:14:55
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > najpóźniej na początku lutego - otrzymamy z biura maklerskiego PIT-8C, na
    > podstawie którego będziemy musieli obliczyć podatek i rozliczyć się z

    sorry 19% ...

    George

  • 5. Data: 2004-10-22 12:18:01
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > najpóźniej na początku lutego - otrzymamy z biura maklerskiego PIT-8C, na
    > podstawie którego będziemy musieli obliczyć podatek i rozliczyć się z

    chcesz wiedzieć więcej
    pierwszy hit na google na hasło "podatek od akcji"...
    http://bossa.pl/zlecenia/podatek.html

    George

  • 6. Data: 2004-10-23 21:24:21
    Od: "tom" <g...@e...pl>

> [...]
    > najpóźniej na początku lutego - otrzymamy z biura maklerskiego PIT-8C, na
    > podstawie którego będziemy musieli obliczyć podatek i rozliczyć się z

    jezeli akcje nie zostana sprzedane w tym roku to trzeba sie obawiac
    jezeli tak to koszt zakupu - cena sprzedazy *19 % = podatek

  • 7. Data: 2004-10-24 07:00:38
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "tom" <g...@e...pl> napisał w wiadomości

    > jezeli akcje nie zostana sprzedane w tym roku to trzeba sie obawiac
    > jezeli tak to koszt zakupu - cena sprzedazy *19 % = podatek

    taki podatek jw to sie stosuje w faszyzmie i innych systemach totalitarnych,
    ale koncepcja straszenia w tym wypadku - bardzo mi sie podoba :-)
    ps
    do konca kwietnia nastepnego roku po sprzedazy - to chyba oczywizde

  • 8. Data: 2004-10-24 09:53:40
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

    Mam podobny problem tyle ze chodzi o akcje WSiP-u

    A sytuacja bedzie wygladac nastepująco:

    Kupiłem akcje w ramach rachunku maklerskiego ojca. Po założeniu własnego
    rachunku maklerskiego dokonano przeniesienia wspomnianego pakietu akcji na mój
    rachunek. Czy dokonanie takiej transakcji powoduje konieczność zapłaty podatku
    przez ojca ??? Jaki będzie koszt zakupu akcji w moim przypadku (czy koszt
    zakupu w ramach rachunku ojca czy koszt wg ceny w dniu dokonania transferu
    akcji) ???

    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź