    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    <5d5192b0$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <qitl3m$t2e$1@gioia.aioe.org>
    <qitqak$1kdi$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: PodaRTki...
    Date: Thu, 15 Aug 2019 04:39:27 +0200

    "Szymon" qitqak$1kdi$...@g...aioe.org

    > Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje
    > (np. Sanepid) muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi
    > kosztami jego dostosowania.

    Niestety.

    > Nie wydaje mi się, aby też każdy był w stanie prowadzić żłobek.
    > Pewnie potrzeba jakichś kwalifikacji (podobnie jak nie każdy może
    > założyć przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować).

    Aby być biegłym sądowym okulistą nie trzeba znać podstaw optyki:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/OdpBieglaZUSokulistaOO.pdf

    - pani Bernacka nie ma pojęcia o astygmatyzmie
    (minus2 dioptrie to niestety nie plus2 dioptrie)

    - uważa, iż niedowidzenie powstało w efekcie zeza rozbieżnego, choć był zbieżny
    (nie mam na myśli jedynie błędu pisarskiego -- jestem aż nazbyt tolerancyjny)
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821calyzez.png
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/6821zez.png

    - uważa, iż niedowidzenie powstało w efekcie dużej różnicy wad pomiędzy okiem
    prawym i lewym, choć ta różnica narastała stopniowo i teraz nadal nie jest duża

    ale trzeba nadzwyczajnych kwalifikacji do opieki nad małymi dziećmi.

    -=-

    Aby być kierowcą i ochroniarzem premiera rządu RP nie
    trzeba być kierowcą -- można być kapelusznikiem. ;)

    Uprzedzając to i owo:

    - mniej więcej tu:

    53°07'07.4" N 23°07'31.6"E
    53.118707, 23.125444
    449G+F5 Białystok
    https://www.google.pl/search?client=opera&hs=rRT&q=4
    49+G%2BF5+Białystok&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiOmqXS64
    PkAhXmkYsKHeF7Ai0QBQgtKAA&biw=1326&bih=664

    spadł mi z nieba ;) w ub. wieku Polonez pod me stopy, gdy jechałem z szybkością
    oficjalną 70 km/h [niby przedawniło się, ale po co kusić] a jednak ominąłem...
    Jadący w przeciwnym do mego kierunku Polonez zatrzymał się, aby przepuścić
    pieszych, lecz został uderzony w tył przez sammochód jadący za nim, przez
    co został wrzucony tuż przede mnie...

    Wcisnąłem hamulec na ułamek sekundy, rzuciłem okiem w lusterka, zwolniłem
    hamulec i ominąłem Poloneza, zjeżdżając na prawy pas mej jezdni...

    Miałem też inną historię, która też zakończyła się bez nakręcania koniunktury
    blacharskiej. ;) (choć ogólnie miałem stłuczki ~raz dziennie -- raczej tylko
    na szybkościach manewrowych)

    Jechałem za jakimś samochodem po lewej części jezdni (pod prąd) -- wyprzedzaliśmy
    ciężarówkę. Jadący przede mną zjechał na prawy pas, lecz wystawił mnie na tak
    zwaną czołowkę, której uniknąłem i której spodziewałem się, ale... że chciałem
    przetestować hamulce... ;) Nie wiem, z jaką szybkością jechaliśmy, ale raczej ;)
    dość szybko -- rzecz miała swe miejsce na drodze z Białegostoku do Augustowa.

    Nie trzeba kończyć studiów, by być wiceministrem:

    https://www.newsweek.pl/polska/polityka/wiceminister
    -bez-studiow-przedszkolanka-i-pogodynek-mlode-wilki-
    pis-nie-musze-wiele/zd9pf89
    Anna Gembicka, która od niespełna dwóch miesięcy jest wiceministrem
    inwestycji i rozwoju, nie ma wyższego wykształcenia - podaała w piątek
    ,,Rzeczpospolita"

    czy dyrektorem teatru we Wrocławiu:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Mieszkowski
    w latach 2006-2016 dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu,

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/wrocla
    w-krzysztof-mieszkowski-nie-ma-wyzszego-wyksztalceni
    a/c7yw3xs
    Podczas kampanii wyborczej Nowoczesnej, dyrektor wrocławskiego
    teatru przedstawiany był jako osoba z wyższym wykształceniem.
    Jak się jednak okazuje, Krzysztof Mieszkowski studiów nie ukończył.

    nie wspominając już o prezydentach RP i I sekretarzu PZPR,
    który najwyraźniej nie ukończył nawet podstawówki...

    > Wreszcie - za darmo ten rodzić się tym nie będzie zajmował.
    > Dochodzą zatem koszty, rozliczenia, podatki itd.

    Popieram!!! Koszty, przychody, rozchody, [odchody... dziecięce]...
    Jednym słowem -- księgowość!!!

    [ciekawe, czy MMorawiecki wie o wielkiej dziurze VAT,
    którą rabusie wyrywają szmal -- 23% na materiały,
    lecz 8% na gotowce z tychże materiałów... pewnie
    by zapytał, o jakich krawcach myślę...]

    KGPihowicz (jako kandydatka na posłankę) proponowała ujednolicenie
    podatkowe (chyba: 16% VAT, 16% PIT i 16% CIT) lecz nie wiedziała,
    co obłożone jest obniżoną stawką VAT... Niby wiedziała o stawce,
    którą obłożono wodę sodową (zapewne tę wodę, która jej uderzyła
    do głowy) ale nie samą wodą żyje człowiek...

    --