    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Plus -- 0zł przez 3 miesiące
    Date: Thu, 22 Aug 2019 00:34:26 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d379143$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > PIN wreszcie dostałem, ponad sto pln wydałem, walizkę odebrałem...

    Do dziś (do środy, 21 sierpnia) wydałem 1080 z groszami. Kolejna
    walizka jest możliwa, ale trzeba wydać miesięcznie 1000 pln, aby
    karta była za free.

    Gdy przed miesiącem próbowałem matkę obdarować taką kartą,
    limit musiał być zarazem:
    - nie mniejszy niż 2000 pln
    - nie większy niż 1000 pln,
    co było (i jest nadal) zbyt trudne ;) do osiągnięcia...

    Ponoć ów błąd utrzymał się tylko przez tydzień...
    Chlip, chlip... Wydanie co miesiąc 1000 plnów uważam za
    zbyt trudne a 9 pln miesięcznie za kartę -- za zbyt drogie...

    BTW -- jak to jest z tą inflacją, że niby jest, ale mała,
    a ja tą kredytówka w miesiąc wydałem ponad 1080 plnów?!
    Na dodatek mam jeszcze dwie kredytówki, które zazwyczaj
    obciągają miesięcznie kilka stówek -- ostatnio chyba tylko
    3 stówki, ale na kolejny miesiąc już znowu trochę ;) stówek
    jest... (chyba ze cztery stówki)

    Niby w Carrefourze wszystko coraz taniej, ale przecież mniej
    niż 100 pln na piątkowe zakupy nie wydam, bo wówczas nie
    dostanę rabatów...

    Dziś (we środę, 21 sierpnia) kupiłem 4 buty Reeboka (nie w Carrefourze,
    ale na terenie galerii Carrefoura -- nie pamiętam nazwy sklepu) za
    203,98 pln -- częściowo ;) skórzane... Niestety nieco na mnie za
    duże -- 42.5 zamiast 42, ale nie spadają zupełnie ;) z nóg... Są
    bardzo wygodne. Obskoczyłem wczoraj i dziś kilkanaście sklepów,
    jutro być może obskoczę jeden CCC raz jeszcze...

    CCC daję trzecią parę za 1 grosz lub drugą za 50%. W razie czego
    wybiorę trzecią za grosz, ale muszę znaleźć miejsce... Już te
    4 sztuki ;) stworzą drobny problem logistyczny, ;) ale kupować trzeba...

    Buty to podstawa...

    Coraz mniej butów Reeboka ze skóry -- cena różna...
    Od niemal 300 pln za parkę do (jak wyżej) nieco
    powyżej jednej stówki pln...

    Leki na oko potaniały o kilka %, ale jednak dla mnie nieco podrożały. ;)

    Paliwo samochodowe chyba stale tanieje od paru miesięcy...

    > Na widoku mam do wydania ponad 20 stówek tą kartą, ale... Ale
    > na poczcie dowiedziałem się, że płacenie kurierowi plastykiem
    > przy odbiorze przesyłki to trudna sprawa. Niby można zapłacić
    > z góry, przy składaniu zamówienia, ale co wówczas, gdy kurier
    > nie zechce wnieść przesyłki do mieszkania?...

    Materac (288 pln) surowcami i kolejny zakup (nieco ponad 3 stówki)
    raczej surowcami...

    Kur_Jerzy chyba lubią surowce... Dookoła ludzie tępią plastyk? ;)

    Ale buty lubią plastykowe, nie skórzane...
    Takoż z kożuchami czy futrami...

    Kurtki wypełniane silikonem zamiast pierzem czy puchem...
    [niby jasne - boją się Kaczyńskiego; aż strach pomyśleć,
    co będzie, gdy do dyktatorskiej władzy dorwie się
    Trawiasty czy Krzaczasty... krowy karmione sztuczną trawą?...]

> [...]
    > ~2 stówek... Paliwo na sanatorium -- ~5 stówek... (w obie strony
    > tylko nieco ponad 700 km, ale na okolicę też trzeba zarezerwować
    > kilkaset km a Nowe ;) Volvo S40 żre raczej ;) dużo paliwa) Do tego
    > basen (przy dobrych wiatrach tylko 250 pln, ale czy można stale
    > liczyć na te dobre?) 250 pln i być może parking -- kilkanaście
    > dych... Kilkaset pln na drobne wydatki w sanatorium... Po powrocie
    > też trzeba zatankować a teraz mam już niemal pustki w baku -- kolejne
    > 4 setki pln... Drobne wydatki tutaj do czasu rozwiązania umowy o kartę

    No właśnie?! Ale warto kartę zabić i wziąć w Carrefourze -- także
    od Prezydenta, aby mieć w piątki 10%... Teraz Impresjonistka daje
    tylko 5%, i niestety w talonach, nie w gotówce. Prezydencka dałaby
    wprost w gotówce!

    Najpierw 10% za to, że wydam ponad 80 pln, następnie 10% za to,
    że Prezydencką... Razem 19%... A że spodnie tam kosztują 10 pln,
    więc można je mieć za nieco ponad 8 pln...

    Też od dawna brak mi miejsca, ale nowe są takie fajne...

    Pralko-suszarka może zająć mi nie 40.0 cm, lecz niemal 50 cm,
    przez co mogę szarpnąć się na głębszą, a i 40 cm już są. :)
    Celuję w 450 mm -- 1400 obrotów na minutę, 8 kg prania
    i 6 kg suszenia... Szkoda, że nie ma z pięcioletnią
    gwarancja producencką... Około 1600 pln.

    http://www.candy.pl/pl_PL/produkty/pranie-suszenie/p
    ralko-suszarki/-/catalog/45195722/gvsw45485twhc-5s
    GVSW45485TWHC/5S

    Na razie Candy z jesieni 2010 r. nadal na chodzie, więc czekam...
    I tę kolejną też chcę Candy.

    IMO pralko-suszarka to dobry wybór przy braku miejsca w łazience...

> [...]

    > Pralek na miejscu nie ma do dyspozycji kuracjuszy, więc albo
    > trzeba prać ręcznie, albo ze sobą zabrać dostatecznie dużo...

    > [o tym, że potrzebne są walizki do sanatorium -- władza wie,
    > ale o tym, że kąpielówki też by przydały się -- nie wie?...
    > w Bi1 niby są kąpielówki, ale: damskie (mały problem),
    > kolanówki (nie kąpielówki, ale kolanówki -- do kolan;
    > też mały problem), i o bardzo wysokim indeksie... (to
    > akurat problem zaporowy!) Zapomniałem fachowej nazwy
    > tego indeksu... Indeks, indeks... A! Przypomniałem
    > sobie -- Indeks cenowy! idą wybory -- władza stara

    Kąpielówki zazwyczaj wykonane są z mieszaniny dwóch
    surowców -- A i B, przy czym

    A może być -- nylonem albo poliamidem
    zaś
    B może być: lycrą albo spandexem albo elastenem...

    Można długo trzeć się w sklepie o to, co lepsze -- nylon czy poliamid... ;)
    Ale nie można dowiedzieć się, który to nylon... A jest ich (nylonów,
    chinlonów, polyamidów itd.) wiele...

    Nie wiem też, czy lepsza lycra, czy elasten, czy spandex... ;)
    Zapewne tutaj zdania także by były podzielone...

    -=-

    Ponoć jedwabie też są poliamidowe... ;)

    Przed wielu laty kupiłem na początku sezonu kilka (może 5?) po ~7 pln...
    Dziś (po sezonie) poniżej 20 pln nie znalazłem...
    Te sprzed lat są nadal dobre, ale nowe warto kupić...
    Nawet mam dobre sprzed kilkudziesięciu laty... ;)
    (w Gołdapi w nich pływałem)

    -=-

    Diabli wiedzą, jak jest z tą inflacją...

    --