  • 11. Data: 2008-10-16 06:51:22
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: k...@o...pl

    On 16 Paź, 08:22, "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Chciałam płacić naszą ,,Złotą Rybką" kredytową z MBanku.- i nie przyszło mi
    > do głowy, że mogą nie przyjąć,ale tak to jest widocznie u Niemca,bo to już
    > nie pierwszy taki przypadek nas spotkał w Niemczech,z bankomatu można było
    > wypłacić gotówkę,a w sklepie niestety zapłacić się nie dało.
    Visa to marna rzecz w Niemczech, najlepiej się jeszcze Maestro(nie MC)
    spisuje.
    Oczywiście wszystko przez prowizje od transakcji. Gdyby u nas była tak
    tania jakaś karta lokalna jak niemiecka EC to też VE/Maestro i inne
    kredytówki nie były tak popularne..

  • 12. Data: 2008-10-16 06:54:59
    Od: badzio <b...@g...com>

    wiadomościnews:48f6cbca@news.home.net.pl...

    > Też mnie to kiedyś spotkało w Lidlu w Polsce i byłam niemile
    > zaskoczona.Natomiast w Lidlu w Niemczech w ogóle nie chcieli przyjąć zapłaty
    > kartą kredytową,chociaż były oznaczenia że można płacić.Nie bardzo rozumiem
    > o co w tym chodzi,pewnie o jakieś prowizje.

    Lidl norweski akceptuje karty wszelakiego rodzaju, pod warunkiem ze
    zostaly wystawione przez norweski bank.

  • 13. Data: 2008-10-16 07:11:20
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Niby czemu? Informację dostajesz zanim zaczniesz kupować. Jakby było
    > przy kasie, to chyba by było ciut za późno.

    W sumie racja. Powinno być tu i tu. W ogóle nie rozumiem tego typu
    ograniczeń.
    Wkurza mnie to i tyle.

    Jacek Wojaczyński

  • 14. Data: 2008-10-16 07:15:00
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > W sumie racja. Powinno być tu i tu. W ogóle nie rozumiem tego typu
    > ograniczeń.
    > Wkurza mnie to i tyle.

    Zrozumialbys, gdybys spojrzal na sprawe z punktu widzenia sprzedawcy.
    Prowizja+oplata za polaczenie to realne koszty, a w przypadku marketow
    spozywczych maraza nie jest wysoka, zatem po prostu nie chca dokladac do
    interesu.
    W Kauflandzie 10zl, w carrefour 5zl jest limit.

  • 15. Data: 2008-10-16 07:22:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Lidl norweski akceptuje karty wszelakiego rodzaju, pod warunkiem ze
    > zostaly wystawione przez norweski bank.

    Identycznie jest w Netto w Danii. Można płacić kartą, ale tylko ichnią
    DK. Natomiast w innych (nie wszystkich) sklepach jest info, że w
    przypadku płacenia zagraniczną kk doliczana jest prowizja w wysokości 2%...

    Natomiast w polskim LIDLu (byłem w kilku sklepach) info o ograniczeniach
    w płatności kartami jest umieszczone na wiszących nad kasami plakatach
    tam gdzie podają jakimi kartami można płacić. Widać je jak się wchodzi
    do sklepu.
    To i tak lepiej niż w Netto lub Biedronce gdzie kart NIE obsługują...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2008-10-16 07:28:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 16 Oct 2008 07:22:58 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Na grupie toczyły się dość długie dyskusje. Z grubsza zgoda panuje co do
    > tego, że jeśli sklep w _widocznym_ miejscu wystawia informację o limicie
    > od którgo można płacić kartą to raczej nie ma się do czego przyczepić.

    Ma to takie samo znaczenie jak zastrzeżenie, że płatność monetami przyjmą
    do 5 złotych, albo że w ogóle zakupy od 10 zł.

    > Pojwiły się również interpretacje, że jeśli sklep deklaruje przyjmowanie
    > kart to ma je przyjąć bez względu na kwotę.

    Tak, ponieważ to jest pieniądz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2008-10-16 07:35:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Ma to takie samo znaczenie jak zastrzeżenie, że płatność monetami przyjmą
    > do 5 złotych, albo że w ogóle zakupy od 10 zł.

    > Tak, ponieważ to jest pieniądz.

    Nie jest to pieniądz, nie ma obowiązku przyjmowania zapłaty kartami.
    A przyjęcie gotówki jest faktycznie obowiązkowe. Zresztą są terminale,
    gdzie bardzo małe kwoty nie są przez nie przepuszczane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-10-16 07:38:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > interesu.
    > W Kauflandzie 10zl, w carrefour 5zl jest limit.

    to chyba nie o to chodzi, POSy działają teraz przez net i nie ma opłat
    za samo połączenie lub ilość przesłanych danych, natomiast jeżeli
    prowizja wynosi np. 2% to czy zostanie zapłacona od 10. transakcji po 10
    zł czy jednej 100 zł to wyjdzie na to samo; według mnie chodzi o długość
    transakcji w kasie, przy płatności kartą trwa ona zazwyczaj dłużej niż
    płatność gotówkowa i dlatego markety wprowadzają ograniczenia kwotowe,
    ale 5-10 zł to kwoty bez znaczenia, 20 zł w Lidlu też jest do przeżycia
    (przyzwyczaiłem się), natomiast chciałem kiedyś zapłacić w lokalu za
    obiad i min. kwota to było 85 zł! (przeoczyłem info, które było w menu)
    normalnie byłem w szoku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2008-10-16 07:40:58
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Ma to takie samo znaczenie jak zastrzeżenie, że płatność monetami przyjmą

    > Tak, ponieważ to jest pieniądz.

    W kantorach tez bilon jest inaczej traktowany niz banknot. Chyba nawet
    podobnie gdzies w banku spotkalem (BZ WBK?).
    Nie sadze, aby mozna bylo sklep zmusic do sprzedazy towaru czy przyjmowania
    takiego czy innego rodzaju platnosci.

  • 20. Data: 2008-10-16 07:42:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > (przyzwyczaiłem się), natomiast chciałem kiedyś zapłacić w lokalu za
    > obiad i min. kwota to było 85 zł! (przeoczyłem info, które było w menu)

    Czy wszystkie POSy działają przez net? Czy nie ma takich działających
    przez telefon? Czy nie ma taryf na POSy wyglądających: X% + 0,xxgr od
    transakcji?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz