  • 1. Data: 2008-10-15 17:22:12
    Temat: Niedocenianie banki... spółdzielcze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Witam!

    Z racji tego, że potrzebuje wziąć niewielką pożyczkę hipoteczną
    zrobiłem rundę po bankach, częsciowo osobiście, częsciowo
    telefonicznie. Cóz, większośc banków zaczyna od wyuczonej wazeliny.
    Dobre, przyzwyczaiłem się. Niestety - im dalej w las tym więcej drzew.
    Procedury, procedury, procedury - do tego ustalane przez absolwentów
    wyższych europejskich szkół bezmyslnego pierdzenia w stołek.
    Pierwsze - ma byc dowód osobisty. A czemu nie paszport? Bo tak.
    Ciekawe, czym bank ryzykuje w przypadku paszportu?
    Kolejna zagwozdka - potrzebny jest aktualny wypis z księgi wieczystej
    z kredytobiorcą jako właścicielem. A czemu nie wypis z poprzednim i
    odpis aktu notarialnego zakupu? Toż przy kredytach na zakup mieszkania
    nawet tego nie ma... Nielzja i tyle. Procedura uber alles.
    Na koniec zawitałem to banku spółdzielczego. I nagle okazało się, że
    da się. Że nie ma problemu, że bank chce zarobić. Nie może być. A
    kwota pozyczki naprawde nieduża - 20 tysięcy przy zabezpieczeniu
    nieruchomościa wielokrotnie więcej wartą.
    Cóż moge dodać - chyba zacznę częsciej korzystać z usług małych banków
    - przynajmniej można porozmawiać bezpośrednio z osobami podejmującymi
    decyzje :D
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ Wywoływanie E-6 http://trzypion.pl/

  • 2. Data: 2008-10-15 17:49:12
    Temat: Re: Niedocenianie banki... spółdzielcze
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:7s8cf4ls0fjnd0369q6ego1th15f2j3jie@4ax.com...
    > Pierwsze - ma byc dowód osobisty. A czemu nie paszport? Bo tak.
    > Ciekawe, czym bank ryzykuje w przypadku paszportu?

    Być może bank uważa, że jak ktoś na złość rządowi do dziś nie wymienił
    sobie dowodu to jest psychiczny.
    A z psychicznymi lepiej nie zaczynać i kredytu takiemu nie udzielać.

> [...]
    > odpis aktu notarialnego zakupu? Toż przy kredytach na zakup mieszkania
    > nawet tego nie ma... Nielzja i tyle. Procedura uber alles.

    Bo sprzedać tą samą działkę 5 osobom to żaden problem, sąd jednakże
    wpisze właściciela tylko jednego.
    Odwalenia wniosków wnoszonych w akcie notarialnym przez sąd naprawdę się
    zdarzają i to nie tylko z powodów takich jak powyżej.

  • 3. Data: 2008-10-15 18:30:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008 19:49:12 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Być może bank uważa, że jak ktoś na złość rządowi do dziś nie wymienił
    >sobie dowodu to jest psychiczny.
    >A z psychicznymi lepiej nie zaczynać i kredytu takiemu nie udzielać.

    Jak ktoś stracił dowód, albo zmienia dane, bo sie przeprowadził to
    też?
    Paszport jest wymieniony w ustawie jako dokument stwierdzający
    tożsamość.

> [...]
    >Odwalenia wniosków wnoszonych w akcie notarialnym przez sąd naprawdę się
    >zdarzają i to nie tylko z powodów takich jak powyżej.

    A teraz się zast6anów - jak ktoś bierze kredyt na zakup mieszkania, to
    co sąd ma?

  • 4. Data: 2008-10-15 21:29:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:tjdcf4tm8k5c6h6mrackrbbehnc0tcg80j@4ax.com...

    > Jak ktoś stracił dowód, albo zmienia dane, bo sie przeprowadził to
    > też?
    > Paszport jest wymieniony w ustawie jako dokument stwierdzający
    > tożsamość.

    To tym bardziej. Bank ustali twoją tożsamość także na podstawie
    paszportu, jednakże aby udzielić Ci kredytu może wymagać innych dokumentów.
    Jak ktoś "zmienia dane, bo sie przeprowadził to" i bierze kredyt by się
    znowu przeprowadzić
    to może bank zastanowić.

    > A teraz się zast6anów - jak ktoś bierze kredyt na zakup mieszkania, to
    > co sąd ma?

    Sąd ma, co ma. Nie wiem o co Ci chodzi, ale jest 100 powodów dla których
    sąd może wnioski o wpisanie w dziale II Kw nowego właściciela odrzucić.
    Mówię Ci, że odwalenia wniosków się zdarzają i to z różnych powodów.
    Począwszy od oddalenia, z powodu "czeskiego błędu" we wniosku w numerze
    księgi, czy numerze budynku lub lokalu, a skończywszy na tym, że przeciwko
    staremu właścicielowi toczy się jakieś postępowanie. Np. ktoś/sąd
    zakwestionował pełnomocnictwo, żona/mąż nie potwierdził/a w ustawowym czasie
    nabycia czegoś do majątku wspólnego, sąd/wierzyciel złożył wniosek w sądzie
    o wpisanie ostrzeżenia w dziale III Kw, czy też hipoteki przymusowej w
    dziale IV Kw, o której nic nie wiesz, bo nie masz aktualnego wypisu z Kw.
    Żeby było śmieszniej wnioski są rozpatrywane w kolejności wpływu do ksiąg
    wieczystych, tak więć jeśli z jakichkolwiek przyczyn wniosek o wpisanie
    poprzedniego właściciela został odrzucony, to samo stanie się z wpisaniem
    Ciebie jako właściciela. Żeby było śmieszniej są pewne ograniczenia z
    obrotem nieruchomościami przez osoby, które nie są wpisane w dziale II Kw,
    np. taki posiadacz nie może obracać prawem wieczystego użytkowania, jeśli
    nie widnieje wpisany jako posiadacz tegoż prawa, wyodrębniony lokal nie może
    być przedmiotem obrotu wtórnego do momentu fizycznego założenia Kw, gdyż
    dopiero w momencie fizycznego założenia tejże księgi staje się on
    samodzielnym lokalem. Tak więc bank ma prawo żądać aktualnego wypisu z Kw
    aby zminimalizować swoje ryzyko. Co więcej ma prawo wymagać aby nowy
    właściciel był wpisany w Kw.

    Inna sprawa, że w Polsce ze wszystkim jest bałagan i rozpiździel.
    Notariusze do dziś dnia nie posiadają podglądu on-line do CIKW, a na
    rozpatrzenie wniosku czeka się i poł roku z uwagi na zalew sądów aktami z
    przekształceń lokali spółdzielczych.

  • 5. Data: 2008-10-16 06:47:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008 23:29:32 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

> [...]
    >Jak ktoś "zmienia dane, bo sie przeprowadził to" i bierze kredyt by się

    Ależ jasne, że może. I dlatego jedne banki mają procedury, a inne
    zarobek :D

    > Sąd ma, co ma. Nie wiem o co Ci chodzi, ale jest 100 powodów dla których
    >sąd może wnioski o wpisanie w dziale II Kw nowego właściciela odrzucić.

    Przepraszam, za szybko pisałem - co BANK ma. Bo IMHO jak udziela
    kredytu na zakup mieszkania, to ma mniej, niż w przypadku odpisu z KW
    + akt notarialny.
    --
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.pl/