  • 1. Data: 2008-10-16 05:06:15
    Temat: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    Witam!

    Robię sobie zakupy w LIDLu w Bydgoszczy... Do zapłaty przy kasie 19,57 zł.
    Widzę oznaczenia Mastercard i VISA, więc spokojnie wyciągam kartę i chcę
    zapłacić.
    I co się okazuje? Ano zonk.
    Kasjer: Niestety, nie zapłaci pan kartą. Płatności kartą tylko powyżej
    20 zł.
    Ja: Yyy... ale dlaczego??
    Kasjer: Tak nam bank ustawił limit
    Ja: Aha, szkoda, że wam na 200 zł. nie ustawił... I co mam teraz zrobić?
    Nie mam przy sobie gotówki.
    Kasjer: To może pan coś dobierze? Dużo panu nie brakuje...

    Hehe, też się spotkaliście z takimi praktykami sklepów? Wkurzyłem się
    trochę, bo nigdzie nie zauważyłem informacji o tym, że płacić kartą
    można dopiero za zakupy powyżej 20 zł. Zostałem zaskoczony przy kasie.

    Jak myślicie, warto gdzieś interweniować w tej sprawie? Jeśli tak to gdzie?
    Na razie nie chodzę na zakupy do LIDLa :-)

    Pozdrawiam
    Jacek Wojaczyński

  • 2. Data: 2008-10-16 05:22:58
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jacek Wojaczyński <k...@p...pl> writes:

> [...]
    >
    > Jak myślicie, warto gdzieś interweniować w tej sprawie? Jeśli tak to gdzie?
    > Na razie nie chodzę na zakupy do LIDLa :-)

    Na grupie toczyły się dość długie dyskusje. Z grubsza zgoda panuje co do tego,
    że jeśli sklep w _widocznym_ miejscu wystawia informację o limicie od którgo
    można płacić kartą to raczej nie ma się do czego przyczepić.

    Pojwiły się również interpretacje, że jeśli sklep deklaruje przyjmowanie kart
    to ma je przyjąć bez względu na kwotę. Ale to musiałbyś poszukać w archiwum.
    KJ

  • 3. Data: 2008-10-16 05:37:01
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Wojaczyński" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie?
    > Na razie nie chodzę na zakupy do LIDLa :-)

    Też mnie to kiedyś spotkało w Lidlu w Polsce i byłam niemile
    zaskoczona.Natomiast w Lidlu w Niemczech w ogóle nie chcieli przyjąć zapłaty
    kartą kredytową,chociaż były oznaczenia że można płacić.Nie bardzo rozumiem
    o co w tym chodzi,pewnie o jakieś prowizje.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 4. Data: 2008-10-16 05:43:27
    Temat: Re: P??????????????????????????????????
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    "Gra????????????????????????????????" schrieb:
    > U?ytkownik "Jacek Wojaczy?ski" <k...@p...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Te? mnie to kiedy? spotka?o w Lidlu w Polsce i by?am niemile
    > zaskoczona.Natomiast w Lidlu w Niemczech w og?le nie chcieli przyj?? zap?aty
    > kart? kredytow?,chocia? by?y oznaczenia ?e mo?na p?aci?.Nie bardzo rozumiem
    > o co w tym chodzi,pewnie o jakie? prowizje.

    W Niemczech w wiekszosci sklepow (szczegolnie tego typu) nie przyjmuja
    kart kredytowych.

    Akceptuja za to karty "EC", wystawiane przez tamtejsze banki.
    Najczesciej sa wtedy z logo Maestro; choc karty Maestro, nie-EC (np.
    wydane w Polsce lub gdziekolwiek indziej) nie sa przyjmowane.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Electronic_Cash

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2008-10-16 05:47:37
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    Kamil Jońca napisał:

    > Na grupie toczyły się dość długie dyskusje. Z grubsza zgoda panuje co do tego,
    > że jeśli sklep w _widocznym_ miejscu wystawia informację o limicie od którgo
    > można płacić kartą to raczej nie ma się do czego przyczepić.

    No właśnie tego nie jestem pewien czy w widocznym miejscu znajduje się
    takowa informacja.
    Będę musiał się jeszcze raz tam wybrać.

    > Pojwiły się również interpretacje, że jeśli sklep deklaruje przyjmowanie kart
    > to ma je przyjąć bez względu na kwotę. Ale to musiałbyś poszukać w archiwum.

    I ja się przychylam do takiej właśnie interpretacji. Ciekawe co na to VISA.
    OK, idę poczytać archiwum grupy na ten temat...

    Pozdrawiam
    Jacek Wojaczyński

  • 6. Data: 2008-10-16 05:50:41
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > kartą kredytową,chociaż były oznaczenia że można płacić.Nie bardzo rozumiem
    > o co w tym chodzi,pewnie o jakieś prowizje.

    Lidl tak ma i już. Jeszcze jest o tyle uczciwy, że przeważnie nad
    wejściem w środku wisi kartka, że płatności powyżej 20 PLN, przy
    wejściu, nie przy kasie, jak to bywa gdzie indziej. Nic się z tym nie da
    zrobić bez wyciągania ciężkiej artylerii.

    A tak szczerze pisząc nie znalazłem na grupie jasnej interpretacji tego
    faktu. Jedni piszą, że to jest uczciwe, inni, że nie.

    A jaką kartą przedpiszczyni chciała zapłacić? Tymi ichnimi EC czy GK,
    czy jakąś normalną?

    Grzexs

  • 7. Data: 2008-10-16 06:04:59
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    Grzexs napisał(a):

> [...]
    > wejściu, nie przy kasie, jak to bywa gdzie indziej. Nic się z tym nie
    > da zrobić bez wyciągania ciężkiej artylerii.

    No właśnie przy kasie nie zauważyłem nic takiego. Przy wejściu mówisz?
    Hm, no jeśli tak to naprawdę idiotycznie to rozwiązali.

    Muszę z ciekawości jeszcze raz się tam wybrać i zobaczyć czy i gdzie
    jest ta informacja o przyjmowaniu płatności kartą tylko

    Jacek Wojaczyński

  • 8. Data: 2008-10-16 06:08:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Paź, 07:50, Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > A tak szczerze pisząc nie znalazłem na grupie jasnej interpretacji tego
    > faktu. Jedni piszą, że to jest uczciwe, inni, że nie.

    Najbardziej do sytuacji pasuje cytat z AP
    "Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi"

  • 9. Data: 2008-10-16 06:22:57
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktu. Jedni piszą, że to jest uczciwe, inni, że nie.
    >
    > A jaką kartą przedpiszczyni chciała zapłacić? Tymi ichnimi EC czy GK, czy

    Chciałam płacić naszą ,,Złotą Rybką" kredytową z MBanku.- i nie przyszło mi
    do głowy, że mogą nie przyjąć,ale tak to jest widocznie u Niemca,bo to już
    nie pierwszy taki przypadek nas spotkał w Niemczech,z bankomatu można było
    wypłacić gotówkę,a w sklepie niestety zapłacić się nie dało.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 10. Data: 2008-10-16 06:50:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 16 Oct 2008 08:04:59 +0200, Jacek Wojaczyński
    <k...@p...pl> wrote:

    >No właśnie przy kasie nie zauważyłem nic takiego. Przy wejściu mówisz?
    >Hm, no jeśli tak to naprawdę idiotycznie to rozwiązali.

    Niby czemu? Informację dostajesz zanim zaczniesz kupować. Jakby było
    przy kasie, to chyba by było ciut za późno.
    --
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.pl/