    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 04 May 2017 20:36:02 GMT

    Witaj cef, 04 maj 2017 w
    news:590b7b4c$0$15193$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Z każdego hotelu przyślą Ci obciążenie tylko na podstawie nr karty,
    > daty ważności i nazwiska na karcie. Tzn jak np po Twojej płatności
    > tam stwierdzą, że coś tam jeszcze musisz dopłacić. W bookingu tez
    > podajesz tylko te dane (bez CVV)
    > i bez problemu obciążają kartę np na spóźnione odwołanie rezerwacji.
    Ok, jak pisałem - daleko mi do światowca, nie płaciłem chyba nigdy za
    hotel bezpośrednio.
    A tak na serio, w przypadkach które podajesz mogą mnie obciążyć tylko
    za swoje usługi, że tak powiem. Nie mogą wykorzystać tych danych żeby,
    no nie wiem, robić sobie zakupy w sklepie lub w sieci. Zgadza się?
    Płacę często w lokalnym kiosku, gdzie siedzi taka jedna kombinatorka.
    Czyli co? Czy ona, jak się postara, może zrobić jakiś zakup, choćby w
    swoim kiosku na moją kartę? Zakładamy, że nie mogła w żaden sposób
    zczytać żadnych danych "wzrokowo" z mojej karty i nie ma żadnego
    złodziejsko-hakerskiego sprzętu. Tylko ewentualny standardowy ślad
    elektroniczny transakcji.
    > Zamów sobie jakąś prenumeratę płacąc kartą zgodnie z trybem
    > jaki podajesz - czyli wszystkie dane i kod CVV a następne
    > obciążenia sobie przyjdą po kolejnych miesiącach i nie będzie
    > potrezbny CVV i wiele innych przypadków z preautoryzacją na testowe
    > kwoty sprawdzające poprawność danych karty a obciążenie na kwoty wg
    > rachunku właściwego.

    Tak, rzeczywiście, przerabiałem to - no, ale jak piszesz za pierwszym
    razem podawałem CVV.
    No to wracając do pkt wyjścia, czyli pierwszego posta - gość podał
    sprzedawcy OC cały komplet danych do karty i teraz ten sprzedawca
    teoretycznie może użyć ich do dowolnych zakupów np. przez internet, a
    jak będzie bardzo sprytny, to nikt mu nic nie udowodni. Dlatego
    pisałem, nikomu bym w ten sposób ich nie podał.