  • 131. Data: 2009-04-05 18:30:42
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 20:26
    (autor Marcin Wasilewski
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <grat44$agm$1@news.task.gda.pl>):

    > A myślisz, że sms-y bank ma za darmo?

    Ale taniej.

    > Większość banków za kolejny sms
    > m-cu (po przekroczeniu darmowej puli) każe sobie płacić po kilkadziesiąt
    > groszy.

    Bo chcą zarobić, esesman dla zwykłej ludności jest tańszy. Więc dla masówki
    tym bardziej. A mBank do tego jest operatorem komórkowym, więc w ogólności
    jeszcze taniej.

    > Co powiesz gdy mBank za jakiś czas też tak zacznie robić?

    Nie wiem. Zależy jaka ta pula będzie i jaka kwota. Jak na razie mBank jest
    najtańszy, i to znacznie, ze wszystkich banków, jakie oglądałem. Więc nawet
    jak dodadzą opłaty jakieś, nadal ma szanse być najtańszy. W takim inteligo
    z 10zł miesięcznie bym musiał płacić za to, co mam za darmo w mBanku, więc
    wiesz...

    --
    Tristan

  • 132. Data: 2009-04-05 18:37:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 12:02:55 +0200, Szymon wrote:
    > Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z
    > zasadami logiki.

    Ale wiesz, ze w SMSie jest ,,troche'' wiecej informacji poza samym
    kodem? Na tyle, ze wiesz *co* *naprawde* potwierdzasz.

    Do poduszki: http://en.wikipedia.org/wiki/Man-in-the-middle_attac

    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 133. Data: 2009-04-05 19:31:06
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-04-05, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Bo chcą zarobić, esesman dla zwykłej ludności jest tańszy. Więc dla masówki
    > tym bardziej. A mBank do tego jest operatorem komórkowym, więc w ogólności
    > jeszcze taniej.

    mBank jest co najwyżej, właścicielem marki oraz firmy świadczącej usługi
    MVNO, nie jest on nawet MVNO Infrastrukturalnym. Czytaj: BRE Bank S.A.
    ma mBank, mBank jest właścicielem marki moBile, firma zajmująca się
    moBile, sprzedaje usługi (bodajże) Plusa i tyle. Nie ma on własnych
    "szpejów" do świadczenia usług GSM, całość (nie tylko radio) dzierżawi
    od prawdziwego operatora. Co za tym idzie: koszt smsów, nawet do
    "własnej" sieci (właściwe to własnej numeracji) jest dla niego całkiem
    realny.
    Ciekawe co by było gdybyś podał w mBanku (czy też innym banku) numer
    komórki zaczynający się od +49, pewnie zabiliby Cię śmiechem i kazali
    nabyć komórkę z numerem zaczynającym się od +48.

    > Nie wiem. Zależy jaka ta pula będzie i jaka kwota. Jak na razie mBank jest
    > najtańszy, i to znacznie, ze wszystkich banków, jakie oglądałem.

    Ja powiem nawet więcej, jeśli mBank ma jakąś usługę, to jest ona tańsza,
    lepsza i ogólnie wyznacza pewne trendy na rynku, a inne banki starają
    sie, albo naśladować, albo przegonić. Tylko wielu usług powyżej
    oczekiwań szarego Kowalskiego mBank nie ma. No i jakoś ostanio "nihil
    novi" w mBanku...

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 134. Data: 2009-04-05 19:58:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > No żeby ktoś, kto podejrzy hasło głównie nie mógł se dowolnie przelać gdzieś
    > do Peru.

    > To trzeba nie mieć prostego trojana.

    gdybysmy zakladali ze nie klienci nie maja trojanow i ze nikt im
    hasel logowania nie poglada to nie potrzebne bylyby hasla jednorazowe :)

    ale skoro wiadomo ze tak nie jest to wypada stosowac najlepsze
    zabezpieczenia w ramach kosztow oraz utrudnien akceptowalnych dla
    uzytkownika

    nawet gdyby haslo do wygenerowanie pierwszej listy przez www bylo
    przesylane inna droga, to potem wystaczyloby poznac pojedyncze haslo
    by wygenerowac sobie nowe listy i potwierdzic juz dowolna liczbe
    operacji, co by pozwolilo na likwidacje ewentualnych depozytow
    i wyprowadzanie srodkow malymi porcjami nie budzacymi podejrzen banku

    w dodatku strasznie by to uproscilo ataki typu man in the middle,
    wystarczyloby jedynie monitorowac sesje z bankiem i zapisywac
    nowo generowane listy hasel

  • 135. Data: 2009-04-06 04:11:29
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > No jak wiadomo, robi się to codziennnie. :)

    Codziennie nie, ale jak spływały danego dnia to dziesiąt poszło pod rząd. I
    to musiały pójść szybko.

    > No i? Ja nie czepiam się tego argumentu tylko stwierdzenia, że mbank
    > jest do płatności masowych.

    Inaczej myślimy o tzw. płatnościach masowych. Dla Ciebie to miliony operacji
    na koncie (prąd, tpsa itp.), a dla mnie do prowadzenie firmy niekoniecznie
    jednoosobowej. Myślałem o przelewach rzędu 100 operacji naraz i pojęcia nie
    mam jak mogłeś wykoncypować, że chodzi o tpsa, gazownię itp.

  • 136. Data: 2009-04-06 05:39:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 21:58
    (autor MarcinF
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <grb32t$kf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > gdybysmy zakladali ze nie klienci nie maja trojanow i ze nikt im
    > hasel logowania nie poglada to nie potrzebne bylyby hasla jednorazowe :)

    No nie, byłyby... Hasło logowania można przechwycić/podejrzeć łatwiej.
    Poza tym, hasło moje np. zna czy tam znało w pewnych momentach kilka osób.

> [...]
    > operacji, co by pozwolilo na likwidacje ewentualnych depozytow
    > i wyprowadzanie srodkow malymi porcjami nie budzacymi podejrzen banku

    I usera, któremu nagle jego lista przestała działać? Przecież tylko 1 lista
    może być aktywna.

    > w dodatku strasznie by to uproscilo ataki typu man in the middle,
    > wystarczyloby jedynie monitorowac sesje z bankiem i zapisywac
    > nowo generowane listy hasel

    Czy taki atak na łącze SSL jest możliwy faktycznie?

    --
    Tristan

  • 137. Data: 2009-04-06 06:51:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 06 Apr 2009 07:39:47 +0200, Tristan wrote:

    > Czy taki atak na łącze SSL jest możliwy faktycznie?

    Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla krzywa.
    Jakies kradzieze po tej linii byly z tego co wtedy się pisalo (a pewnie
    nie o wszystkim się mowilo ;))

    Bylo to mozliwe, jakie babole maja przegladarki na dzis? Ktoz to wie? :-)

    pozdrawiam,

  • 138. Data: 2009-04-06 07:43:26
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Jasne, zwlaszcza w przypadku immobilizera w kluczyku, inna sprawa ze nie
    > wiem jak ktos chcialby rozpoznac "dorobiony" kluczyk od "oryginalnego".

    może mam nie najnowszy samochód, ale immobilizer w kluczyku to koszt ok.
    200 zł, wiem, bo dorabiałem (oczywiście po uprzednim, pisemnym
    zawiadomieniu ubezpieczyciela)

    andy_nek

  • 139. Data: 2009-04-06 10:16:50
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla krzywa.
    co się na tej stronie krzywiło?

    > Jakies kradzieze po tej linii byly z tego co wtedy się pisalo (a pewnie
    > nie o wszystkim się mowilo ;))
    >
    > Bylo to mozliwe, jakie babole maja przegladarki na dzis? Ktoz to wie? :-)

    niekoniecznie przeglądarki, np. pliczek "hosts"

  • 140. Data: 2009-04-06 10:44:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 06 kwiecień 2009 12:16
    (autor zlotowinfo
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <grckq0$oo1$1@inews.gazeta.pl>):

    > niekoniecznie przeglądarki, np. pliczek "hosts"

    No ale jak by wykradli certa mBankowi?

    --
    Tristan