  • 111. Data: 2009-04-05 06:11:29
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 21:32
    (autor cef
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr8cot$sps$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ubezpieczałeś auto kiedyś?

    OC tylko, na AC jestem za mądry.

    > Albo chociaż przeczytałeś OWU?

    OWU?

    > Przecież jak Ci rąbną auto, to będziesz musiał pokazać
    > wszystkie komplety kluczy do samochodu - w ilości tak jak podaleś
    > przy zawieraniu AC.

    No i?

    > Po to robią zdjęcia kluczy, żebys nie podkładal
    > dorabianych.

    A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu?

    --
    Tristan

  • 112. Data: 2009-04-05 06:18:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 22:37
    (autor Szymon
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr8glc$u0r$1@news.dialog.net.pl>):

    > Czy normalnym jest logowanie do systemów transakcyjnych z przypadkowych
    > komputerów to nie wiem.

    Jak się pracuje w terenie... Zresztą z przypadkowych rzadko, bo zazwyczaj
    mam laptopa. Za to i owszem, z różnych miejsc fizycznych i token bym ze
    sobą musiał targać, bo zazwyczaj zaglądam na konto nie w domu, a w pracy.

    > Nie, bo nie pobiera z tego tytułu opłaty :-)

    Takoż i za esesmany.

    > Chcę WYBORU. Mam. I też w BRE - Multibank. Coś co dla Multi jest możliwe,
    > dla mBanku przekracza granice wyobraźni.

    Więc przenieś się do Multi a nie jęcz. Dla mnie Multi odpada, bo droższy, a
    poza tym czynny dość chujowo i wpłacać nie ma jak, a do mBanku se wpłacam
    jednocześnie z zakupami po pracy.

    > Wolę bezpieczeństwo. Wiem - nietypowe.

    Wolę wygodę i bezpieczeństwo -- wiem, nietypowe.

    > A zatem jak rozumiem wszystkie swoje aktywne karty nosisz przy sobie.

    Wszystkie dwie. Z czego jedna tak z rozpędu, od czasu jak zacząłem tankować
    na Neste, bo już nie potrzebuję backupowej na wszelki wypadek.

    > Brawo. Wzorzec świadomego korzystania z instrumentów płatniczych.

    Oczywiście. Po to je mam, żeby je nosić. Jakbym ich nie nosił, to po co mi
    one?

    > Dla Ciebie tylko SMS. Przyznaję :-)

    Ano. Bardzo się ucieszyłem jak to wprowadzili. Od razu przełączyłem.

    --
    Tristan

  • 113. Data: 2009-04-05 06:20:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:14
    (autor Filip
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr881o$cv8$2@inews.gazeta.pl>):

    > W Chinach nie dochodzą SMSy... (a już na pewno nie w ciągu 3ch minut)

    No to pozostaje odroczone autoryzowanie. Jest taka opcja w mBanku.

    --
    Tristan

  • 114. Data: 2009-04-05 06:24:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 22:21
    (autor MarcinF
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr8g0f$f8c$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > jesli kody maja sluzyc do zabezpieczenia kanalu internetowego
    > to nie moga byc przesylane przez ten sam kanal

    Dlaczego? Ich wygenerowanie wymagało by autoryzacji hasłem z obecnej listy,
    tak jak przelew. Skoro przelew jest bezpieczny autoryzowany hasłem, to
    takoż samo generowanie listy, no nie?

    Dziury to ja bym szukał w kanale telefonicznym, bo tak ostatnio się
    zastanawiałem, co się dzieje, jak powiedzmy ,,zgubiłem wszystkie listy, a
    hasło do konta zapomniałem''. Czy nie przypadkiem ,,Proszę o nazwisko
    panieńskie matki, wait, odblokowane''. Mam nadzieję, że nie, ale.....

    --
    Tristan

  • 115. Data: 2009-04-05 06:34:56
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > _naraz_? Bo tak to napisałeś jakby ta księgowa to naraz klepała.

    Tak, jednym kliknięciem. Puknij się. Za chwilę dojdziesz do wniosku, że w
    mBanku w ogóle nie ma takich sytuacji. Tymczasem puszczanie samego Killera
    to 10 przelewów po rząd nie tak dawno było, aby uniknąć belki. A znam osoby,
    które puszczały na połowę rodziny z uwagi na limit 10000. Zgłupieć było
    można od tych smsów. Nie wspominając już o tym, że cała operacja zajmowała
    więcej czasu. Hasła papierowe są zdecydowanie szybsze. SMS jeszcze musi
    dojść, co wbrew pozorom nie zawsze było natychmiastowe.

  • 116. Data: 2009-04-05 08:06:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > OC tylko, na AC jestem za mądry.

    No to problem kluczy Cię nie dotyczy.

    > OWU?

    Ogólne Warunki Ubezpieczenia

    > No i?

    > A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu?

    Skoro nigdy nie ubezpieczałeś AC, to pewnie nie wiesz, że
    jest to ubezpieczenie z tytułu którego w przypadku kradzieży samochodu
    ubezpieczony oczekuje wypłaty świadczenia i jest zdziwiony, tak jak Ty
    teraz,
    że składkę opłacał, ale nie otrzyma nic od ubezpieczyciela, bo dopuścił się
    rażących zaniedbań itd itp.
    Skoro bowiem nie czyta
    OWU to nie wie, że kradzież/zgubienie kluczyków powinien zgłaszać
    ubezpieczycielowi - to po pierwsze, a po drugie w przypadku zgłoszenia
    szkody
    będzie musiał przedstawić komplety kluczy określone przy ubezpieczaniu.
    Jeśli klucza brak lub widać z opisu czy zdjęcia, że jest inny
    (dorabiany później), to naruszony został paragraf x i ubezpieczyciel
    jest wolny od odpowiedzialności za szkody.

    Poczytaj sobie samodzielnie trochę o ubezpieczeniach,
    bo to nie temat na te grupę.

  • 117. Data: 2009-04-05 09:18:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 10:06
    wasz znak: <gr9ot4$14v$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No to problem kluczy Cię nie dotyczy.

    Co nie znaczy, że nie mogę chcieć zrozumieć o czym mówicie. Bo na razie nie
    rozumiem.

> [...]
    > szkody
    > będzie musiał przedstawić komplety kluczy określone przy ubezpieczaniu.

    A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu i używać dorobionych, a
    właściwe trzymać w sejfie dla zaspokojenia OWU?

    --
    Tristan

  • 118. Data: 2009-04-05 09:33:20
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku [OT]
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Szymon pisze:

    > pracy? Zastanów się dlaczego np. przy ubezpieczeniu auta potrzebne są dwa
    > komplety kluczy, przy czym ten drugi jest nawet ważniejszy niż ten pierwszy.

    Potrzebne są dwa, bo jak masz tylko jeden, to jest ryzyko, że ktoś inny
    ma drugi...

    Po kradzieży dajesz im do zbadania, czy ktoś nie skopiował kluczy.
    Nie ma to nic wspólnego z tym, że klucze w domu trzymasz...
    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 119. Data: 2009-04-05 09:49:21
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Dlaczego? Ich wygenerowanie wymagało by autoryzacji hasłem z obecnej listy,
    > tak jak przelew. Skoro przelew jest bezpieczny autoryzowany hasłem, to
    > takoż samo generowanie listy, no nie?

    a zastanawiales sie po co w ogole uzywa sie hasel jednorazowych ?

    login i haslo moze byc przechwycone przez prostego trojana,
    jezeli lista mialaby byc przeslana przez kanal internetowy
    to tez zostanie przechwycona i cale to zabezpeczenie traci sens

  • 120. Data: 2009-04-05 10:11:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Bo na