  • Data: 2003-05-21 20:26:14
    Temat: Re: Platna Lucaslinia
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik Dave napisał:
    > Od niedawna mam ich kartę VISA Electron. W poniedziałek poszedłem sobie
    > do bankomatu BZWBK. Sprawdziłem sobie saldo i wypłaciłem kase. Moje
    > zdziwienie wieczorem było wielkie kiedy stwierdziłem, że sprawdzenie
    > salda w bankomacie kosztuje 0,5 zł.
    > Oczywiście opłata ta nie jest wyszczególniona w tabeli oprocentowania na
    > stronie lukasa tylko trzeba sobie ściągnąć "Szczegółową tabelę opłat"
    > zapisaną w pdf'ie.
    > Wydaje mi się, że takie zakamuflowanie tej opłaty nie jest przypadkowe.

    Zgadza się - kamuflowanie opłat w Lukasie nie jest przypadkowe.
    Ja miałem taką sytuację: Wpłaciłem kasę na e-konto pro. Pomyślałem, że skoro
    potrzebna mi będzie dopiero za dwa tygodnie, to założę lokatę na ten czas.
    Jak zatwierdziłem założenie, oprzytomniałem, że konto ma 4,5% (teraz to już
    przeszłość) a lokata 3,75%. No to zaraz zrezygnowałem z lokaty. Całość
    trwała 10 minut (pomiędzy 22:20 a 22:30). I co zobaczyłem w historii
    operacji? Założenie lokaty: 10000. Likwidacja lokaty PRZED TERMINEM: 9980!!!
    Lukas orżnął mnie na 20 PLN za 10 minut lokaty. Oczywiście, w TOiP jest
    napisane, że zerwanie lokaty przed terminem kosztuje 20 zł (ale nigdzie na
    stronie www, jedynie w pliku .pdf, który trzeba sobie ściągnąć). Tylko, że
    wg mnie ja nie zerwałem lokaty, tylko zrezygnowałem z niej ponieważ wszystko
    działo się w dniu umownie zwanym "dzień zero" (tak jak w sklepie, wkładam
    towar do koszyka i przy kasie oddaję z powrotem bez finansowych
    konsekwencji). Ciekawe, czy jakbym poszedł z gotówką do placówki jako osoba
    nieposiadająca konta i chciał założyć lokatę (Lukas ma taką usługę), po czym
    po przejściu wszystkich formalności kiedy Pan/Pani powiedziałby do mnie:
    Poproszę pieniążki, wstałbym i wyszedł, to z czego wzięliby te swoje 20 zł
    za "zerwanie" lokaty?
    Oczywiści złożyłem reklamację - odmówili jej uznania. Sprawę skierowałem do
    arbitra - wg wstępnych ocen mam bardzo duże szanse na zwrot pieniędzy.