    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płacenie za granicą.
    Date: Mon, 21 Aug 2023 20:19:18 +0200

    On Mon, 21 Aug 2023 17:21:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zgadzam się z Tobą i rozwinę temat. Uważam, że rachunek bankowy należy
    > założyć w takim banku, w którym nam najwygodniej. Oczywiście, między
    > bankami są różnice w opłatach, ale najczęściej przy standardowym
    > sposobie użytkowania rachunku różnice nie są zbyt wielkie sumarycznie.
    > Nie są, bo inaczej klienci odejdą.

    Emeryci z PKO BP odchodzą dluuugo.

    > Dlatego przy wyborze banku sugeruję raczej zastanowienie się, czy mamy w
    > naszym mieście jakiegoś lokalnego przedstawiciela, do którego będzie
    > można wygodnie podjechać.

    I tu tak - mbank starał sie trzymac z dala od marmurów,
    marmury w koncu otworzył, a chyba wszystko daje sie załatwić
    elektronicznie lub na telefon.

    Ale juz np do BZ/Santandera z rzadka trzeba pójść.

    > Od "zawsze" wyjeżdżając za granicę po prostu płaciłem kartą oraz by

    A od paru lat duuuza prowizja, rzedu 5-6%.

    > zapłacić gotówkę wybierałem pieniądze w miejscowym bankomacie.

    Za wypłate z bankomatu prowizja jeszcze większa.

    Ale bywa, ze miejscowa waluta potrzebna od razu - np winieta
    autostradowa, toaleta za granicą, parking ...

    > Pewnie
    > dałoby się na tym zaoszczędzić kilka złotych wożąc złoto, albo w inny
    > sposób kombinując.

    Złoto raczej nie. Czasem euro lub dolary ...

    > Teraz zaczyna się możliwość rozważenia waluty wirtualnej. Z tym, że jak
    > obserwuję to z boku, to tam się zaczyna jakieś zamieszanie.

    Na wycieczkę raczej mało użyteczne.
    Moze kiedys zaczną powszechnie akceptować.

    > Kiedyś były
    > tylko BitCoiny. Gdy się okazało, że dostarczyły jakiś ogromnych zysków
    > natworzyło się masę takich walut. Bo skoro "oni" zarobili, to ja też.
    > Wszyscy wiedzą, że zarobić można na początku. Zatem skoro nie można się
    > cofnąć do początków BTC, to należy stworzyć nową walutę.

    BTC ma jeszcze pare innych wad, co zachęca do tworzenia nowej.
    Ale te nowe bedą jeszcze mniej powszechnie akceptowane.

    No a nie mając jakiego w miare stałego kursu, to w ogóle nie będą tak
    powszechnie akceptowane.
    Chyba, ze w miare upowszechnienia i kurs sie ustabilizuje.

    J.