    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płacenie za granicą.
    Date: Mon, 21 Aug 2023 19:18:16 +0200

    W dniu 2023-08-21 o 14:22, Kris pisze:

    > Tak pi razy drzwi ok 2000euro bezgotówkowo na jeden wyjazd wydajemy(to kasa która
    zostaje w Albani).
    > 2 % z tego to 40euro jeśli dobrze liczę- wychodzi poniżej 2 stów w PLN..
    > Nie ma sensu tracić min. godziny czasu aby zdoktoryzować się z toip innych banków,
    pewnie trzeba by było zakładać kolejne konto itp dla oszczędności 150-200 zl.
    > Czas to pieniądz, szkoda go tracic

    Ja nie szlajam się po całym świecie, ale minimum opcji niskokosztowych warto
    mieć opanowane i to zapewnia czytanie choćby tej grupy - ewentualnie jakieś
    sezonowe artykuły na bankierowo-biznesowych stronach.
    Nawet jak się obraca tylko jedną walutą, to jednak wybór rozwiązań
    optymalnych
    daje już widoczne gołym okiem profity (i to nie żadne wisienki).
    Zawsze jak mam możliwość zapłacić poza strefą euro różnymi kartami,
    to tak robię, żeby sobie potem posprawdzać gdzie najbardziej skubią
    a potem albo zapominam przeliczyć albo kwoty płatności są tak niewielkie,
    że różnice nie robią wrażenia, albo nie da się zapłacić czymś innym.

    Ogólnie potwierdzam to co pisał Dawid - czyli, że w strefie euro warto
    mieć kartę eurową
    i nią płacić a poza nią wiedzieć czym zapłacić, żeby przeliczyli z
    najmniejszymi stratami.
    Ja najczęściej płacę N26 poza strefą euro ale często gdzie logistycznie
    mi pasuje czyli
    wiem, że wystarczy mi kasy na jakiejś karcie a inną będę chciał wypłacić
    z bankomatu,
    to żeby zostało płacę inną i cały plan oszczędności idzie w p...:-)