    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 21 Aug 2023 09:46:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Płacenie za granicą.
    From: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 21 sierpnia 2023 o 15:04:59 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No, to jednak nie jest tylko 2% - chyba że ktoś ma fart i konto w pekao (tym "z
    żubrem") - bo tam
    > płatności zagranicznych nawet pisiory (chyba) nie popsuły, lub ew. którąś z dość
    ekskluzywnych kart kredytowych.

    > Średnia to jest ok. 5%, a zakres to przedział od 3,5% do nawet 7,5% - więc można
    mieć naprawdę duży niefart,
    > jeśli "konto podstawowe" masz w którymś z tych "złych" banków.
    banków, pewnie trzeba by było zakładać kolejne konto itp dla oszczędności 150-200 zl.

    > Tyle ze nie musisz się doktoryzować samodzielnie, skoro i tak
    tracisz/wykorzystujesz czas na czytanie p.b.b.
> [...]
    w Polsce - hydraulik i lekarz.
    > Oraz 4 wejścia do saloników rocznie - echh, jeszcze nie udało mi się skorzystać,
    teraz mieliśmy
    > z DC wylot o 6 rano, więc na Okęciu jeszcze zamknięte, a w Tiranie nawet udało mi
    się ten salonik
    > odnaleźć, ale miałem tylko wolny kwadrans, więc nawet nie wchodziłem...
    > Żona też nie skorzystała jak im we Frankfurcie uciekł samolot :(
    > No ale może w końcu będzie okazja.
    > Aha, karty z santandera darmowe przy min. 10 pykach miesięcznie - i liczą się też

    Swoim wpisie wymieniłeś kilka kart /banków z różnymi warunkami
    Czyli musiałbym stracić czas na czytanie tabel opłat i prowizji jakiś warunków do
    zwolnienia, przelewać między nimi środki żeby zmieścić się w jakimś okresie bez
    odsetkowym czy uzyskać zwolnienie z opłaty czy jakias inną pierdole.
    No i mysialb zakładać konta, zamawiać te karty i później pilnować tego wszystkiego.
    Właśnie dlatego uważam że ewentualne 2% przepłacenia jest dla mnie tańsze jak
    pilnowanie i zastanawianie się czy w Albanii zapłacić tą kartą w Chorwacji tamtą w
    Biedronce ta za paliwo tamtą za turystyczne usługi może jeszcze inną a za zakupy via
    net czy innego netflixa jakąś skarbonką cokolwiek to znaczy
    Ps1
    Ci do.polandrocka to bywam tam co roku.
    Teraz mam jeszcze lepiej bo do Czaplinka około połowę bliżej jak do Kostrzyna

    Ps2
    Moja córa ma 20 lat(od kilku lat regularnie na polandrockach bywa) ponad dwa lata
    temu dopiero założyła sobie pierwszą kartę(w mBanku bodajże)ale mówi ze korzysta z
    niej niej tylko za granicą bo w Polsce większość potrzebnych jej rzeczy/uusług opłaca
    blikiem