    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płacenie za granicą.
    Date: Mon, 21 Aug 2023 17:21:21 +0200

    W dniu 21.08.2023 o 14:22, Kris pisze:
    > Nie ma sensu tracić min. godziny czasu aby zdoktoryzować się z toip
    > innych banków, pewnie trzeba by było zakładać kolejne konto itp dla
    > oszczędności 150-200 zl.

    Zgadzam się z Tobą i rozwinę temat. Uważam, że rachunek bankowy należy
    założyć w takim banku, w którym nam najwygodniej. Oczywiście, między
    bankami są różnice w opłatach, ale najczęściej przy standardowym
    sposobie użytkowania rachunku różnice nie są zbyt wielkie sumarycznie.
    Nie są, bo inaczej klienci odejdą. Każdy bank po prostu uwypukla to, co
    ma taniej. Jeśli jesteś jakimś nietypowym klientem, to może warto
    analizować, czy akurat dany konkret ny bank taniej czegoś, czego
    częściej używasz nie ma.

    Dlatego przy wyborze banku sugeruję raczej zastanowienie się, czy mamy w
    naszym mieście jakiegoś lokalnego przedstawiciela, do którego będzie
    można wygodnie podjechać. Przez kilkadziesiąt lat korzystałem z BPH,
    bowiem ich oddział w lokalnym centrum handlowym, w którym robię
    codzienne zakupy był "pod ręką". Gdyby inny bank tam otwarł oddział
    (pomieszczenie jest od kilku lat puste) to bym rozważył zmianę banku,
    choć gdyby klientów BPH nie przejął ALIOR, to bym korzystał z lenistwa z
    BPH.

    Od "zawsze" wyjeżdżając za granicę po prostu płaciłem kartą oraz by
    zapłacić gotówkę wybierałem pieniądze w miejscowym bankomacie. Pewnie
    dałoby się na tym zaoszczędzić kilka złotych wożąc złoto, albo w inny
    sposób kombinując.

    Teraz zaczyna się możliwość rozważenia waluty wirtualnej. Z tym, że jak
    obserwuję to z boku, to tam się zaczyna jakieś zamieszanie. Kiedyś były
    tylko BitCoiny. Gdy się okazało, że dostarczyły jakiś ogromnych zysków
    natworzyło się masę takich walut. Bo skoro "oni" zarobili, to ja też.
    Wszyscy wiedzą, że zarobić można na początku. Zatem skoro nie można się
    cofnąć do początków BTC, to należy stworzyć nową walutę.
    --
    (~) Robert Tomasik