    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Date: Wed, 13 Nov 2019 20:29:31 +0100

    W dniu 13.11.2019 o 19:29, Adam pisze:
    > Witajcie.

    > Taki dostałem temat:
    >
    > Mąż miał konto w PKO BP. Zmarło mu się.
    dawniej niż 6 miesięcy?
    > Żyje żona (nieco schorowana, wiek już podeszły) i zyje dwójka ich dzieci.
    > Na koncie była jakaś lokata - nie wiem, czy to ma znaczenie.
    > W jaki sposób i przez kogo uzyskać (odzyskać?) te pieniądze?
    jak nie było testamentu to oficjalnie trzeba przeprowadzić postępowanie
    spadkowe. to co miał facet, dostanie w 50% żona i po 25% każde z dzieci.
    Z odpowiednimi dokumentami do banku we trójkę i bank wypłaci (przeleje).
    radzę jak najszybciej robić postępowania spadkowe i wyjaśniać, bo jak
    się nawarstwi - to będzie dupa blada.
    nieoficjalnie, można się zastanowić nad dostępem do tych pieniędzy przez
    internet... i przelać, twierdząc zgodnie ze taka była wola zmarłego. ale
    to śliskie i ewentualny brak zgodności spadkobierców jest dużym
    przeciwwskazaniem.

    ToMasz