  • 1. Data: 2002-08-14 10:29:12
    Temat: Pierwsze wrazenia (Niemcy)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Maestro z BZWBK okazalo sie bezuzytecznym kawalkiem plastiku w przypadku
    wszystkich probowanych sklepow (Mainz, Wiesbaden, Frankfurt nad Menem). Nie
    ma znaczka EC i do widzenia (tylko cyrrus). Karta w ogole nie przechodzila.
    Inna sprawa, ze plaska VISA electron chociaz byla, to nie zawsze akceptowana
    (tylko wypukle w sklepie - i to np w H&M we Frankf., czy ESPRIT).
    Reasumujac - do Niemiec najlepiej z VC lub MC, a z elektronami na wlasne
    ryzyko.
    Wydaje mi sie, ze Maestro z Pekao SA - dziala (tam gdzie jest akceptowane).
    (kolezanka korzysta i jest OK).

    Jednym slowem z wlasnego doswiadczenia bez wypuklej karty ani rusz (i dziwi
    fakt, ze tak malo bankow wydaje debetowe lub kredytowe EC rozliczna w Euro
    :(((((

    13go na granicy Euro mozna bylo kupic po 4,094

    Delfinek mBanku

    operacja 10go rozliczana 14 go Euro = 4,272

    Visa Electron Fortis Banku - wyplata 5 Euro (specjalnie dla Was sprawdzalem
    ;)

    9tego sierpnia, rozliczona 13tego
    1 Euro = 4,32

    Mam jeszcze jedna blokade - wyplata 11go - wychodzi niby 1 Euro = 4,205(3)

    Multibank VC

    Kwota Oryginalna 29,80 Euro, rozliczana 30,07USD = 127,27 zl = 4,2708 za
    Euro transakcja 10go rozliczna 14 go.

    Inne z innych dni 4,2572 8mego 13 go

    Tego samego dnia, znacznie mnejsza kwota inny sklep

    4,2550 za Euro

    10ty 13 ty - za Euro 4,2569

    Reasumujac nie oplaca sie do Niemiec brac kart ;) Visa czy moze raczej w
    ogole kart???

    Ciekaw tez jestem dlaczego w Polsce dziala tylko Visa w taki sposob (brak
    szerszej oferty MC, a Maestro np z BZWBK jak widac mozna sobie bylo uzyc
    jako podkladki do piwa (aaa dzialalo w bankomacie ale testow nie
    robilem:))). Moze znowu jakis spisek polskich bankow - wiadomo - ze w
    wiekszosci i tak jezdzinmy do Eurpy - wiec... wiec jeszcze kolejna ukryta
    prowizja (przewalutowanie).

    Inna sprawa, ze mialem wiekszosc kasy w BZWBK - maestro nie dziala w
    sklepach, VE zapomnialem, a VC... he hehe - stracila waznosc wlasnie z
    koncem lipca - poczta nie dostalem nic... Taaak - trzeba pilnowac swoich
    spraw, ale jednak wole jak przychodzi w liscie wlasnie zdalem sobie sprawe
    ;)

    Gdyby nie debcik na koncie w Multi - mialbym lekkie problemy z powrotem ;)
    Benzyny mialem na styk, a tu 130 km przed Dreznem zamknieta autostrada....
    Niemcy oczywiscie nic nie wiedzieli i czekalem w kaoreczku 2 godziny na
    jakiejs glebokiej niemieckiej wsi, zeby sie dowiedziec - woooda, panie
    wooooda. Dzis i jutro nie da rady na Drezno...

    No i na Berlin, zamkniete atrostrady (jak sie zgubilem i godzine pozniej nia
    wracalem to juz otwarta byla ;)

    Ale suma sumarum w koncu w domu.

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-08-14 11:18:44
    Temat: Re: Pierwsze wrazenia (Niemcy)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA" <
    > Visa Electron Fortis Banku - wyplata 5 Euro (specjalnie dla Was
    sprawdzalem
    > ;) 9tego sierpnia, rozliczona 13tego 1 Euro = 4,32 (...)
    > Amra the Freelancer

    dzieki za poświecenie ale po przeczytaniu twojej relacji specjalnie wrocilem
    do niej zeby znalezc VE Fortisa na tle innych. Jest najgorsza - z ich
    przelicznikami jest cos nie tak
    Dzis jest sprzedaz EUR po 4,1836 wiec skad taka różnica?
    Może zapytaj ich w Fortisie wprost żeby to wyjaśnili
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-08-14 11:27:08
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Przecież napisał, że VE rozliczana jest EUR->USD->PLN i stąd ta różnica.
    Poza tym przecież brak prowizji za wypłatę z bankomatu muszą na czymś odbić,
    więc odbijają na kursie ;-)

  • 4. Data: 2002-08-14 11:36:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Przecież napisał, że VE rozliczana jest EUR->USD->PLN i stąd ta różnica.

    ale zauwaz, ze ja wszystkie uzywalem karty typu Visa :)

    Co do wyplaty z bankomatu - zapewne jest tak jak piszesz - niestety - nie
    pamiwetalem ile dokladnie mam kasy na koncie, a Pl@neta nie dziala bez
    certyfikatu - czyli ten certyfikat na plus i na minus mioze byc :(((

    To samo w BZWBK - nie wzialem Tokena (zapomnialem) i chociaz mam
    zdefiniowane przelewy - nie moglem do Multi wyslac - mam ustawione, ze do
    kazdorazowej transakcji potrzeba tokenu... :(

  • 5. Data: 2002-08-14 11:43:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA" <

    > ale zauwaz, ze ja wszystkie uzywalem karty typu Visa :)

    no wlasnie - wszystkie banki tak przeliczaja ale potem powinny stosowac
    wlasny kurs sprzedazy jakiejs waluty a nie slyszalem zeby bank mial dwie
    rozne tabele sprzedazy walut
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-08-14 11:56:11
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > no wlasnie - wszystkie banki tak przeliczaja ale potem powinny stosowac
    > wlasny kurs sprzedazy jakiejs waluty a nie slyszalem zeby bank mial dwie
    > rozne tabele sprzedazy walut

    I ciekaw jestem jak to wyglada z VC Fortisu. bo raczej nie jest mozliwe,
    zeby mial rozne...
    No i tylko dla e-pakietu wyplata jest darmowa...

    Troche to dziwne :)

  • 7. Data: 2002-08-14 12:23:56
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    > ale zauwaz, ze ja wszystkie uzywalem karty typu Visa :)

    no dobra, ale kartą Fortisu WYPŁACAŁEŚ gotówkę, a innymi dokonywałeś
    transakcji bezgotówkowych. Reasumując : Fortis pojechał tak:
    EUR->USD->PLN (po kursie sprzedaży pieniądza)
    a reszta po kursie sprzedaży dewiz

    Ot i masz różnicę. Może to być nawet do 10gr w skrajnych przypadkach (np.
    pko bp) :-(

  • 9. Data: 2002-08-14 12:58:01
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl>

> [...]
    > robilem:))). Moze znowu jakis spisek polskich bankow - wiadomo - ze w
    > wiekszosci i tak jezdzinmy do Eurpy - wiec... wiec jeszcze kolejna ukryta

    apropos spiskow , mam znajomego w niemczech
    o zarzeka sie ze jego niemiecka VISA
    przy operacjach jest przeliczane z innej waluty bezposrednio na Euro.
    jako przyklad podal swoja ostania wizyte we wloszech.

    no wiec czy jest mozliwe aby niemieckie banki nie przeliczaly z okreslonej
    waluty na USD a potem na Euro?

    pozdro
    SirmarK

  • 10. Data: 2002-08-14 13:08:06
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy operacjach jest przeliczane z innej waluty bezposrednio na Euro.
    > jako przyklad podal swoja ostania wizyte we wloszech.

    Przyklad taki sobie...;-)
    Wlochy Euro, Niemcy Euro. Co tu przeliczac

    > no wiec czy jest mozliwe aby niemieckie banki nie przeliczaly z okreslonej
    > waluty na USD a potem na Euro?

    Oczywiscie, ze mozliwe.
    Polskie tez tak potrafia.

    --