    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pęknę ze śmiechu - Alior
    Date: Wed, 27 Jul 2016 14:11:55 +0200

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >No chyba jednak nie. Przede wszystkim bank wprost potwierdza
    >przetwarzanie
    >danych osobowych: "[...] przygotowanej dla Ciebie dedykowanej oferty
    >[...]".

    >Niezależnie od tego, dane osobowe są przekazywane w zleceniu
    >założenia tej
    >lokaty, nawet jeżeli następuje to w tej samej sesji w bankowości
    >elektronicznej. Przecież bank musi wiedzieć komu zakłada lokatę. W
    >zasadzie

    Ale to dopiero jak klikniesz "zaloz lokate".

    >sam fakt wyświetlenia takiego komunikatu już wskazuje, że bank wie,
    >komu ten
    >komunikat wyświetlił (powiązanie z zalogowaną sesją użytkownika,
    >chociażby w
    >logach biznesowych aplikacji bankowości elektronicznej).

    A czego sie spodziewasz po interfejsie bankowym ?
    Nie chcesz chyba uslyszec "nie mozemy oddac pana pieniedzy, bez zgody
    marketingowej".

    Dodanie do interfejsu "jesli kwota_przelewu > 5000 to Otworz_okienko"
    nie wyglada mi na przetwarzanie danych osobowych.

    >Przetwarzanie danych osobowych nie oznacza, że dane (np. imię,
    >nazwisko,
    >adres zamieszkania) muszą się gdziekolwiek pojawić wizualnie jako
    >efekt
    >przetwarzania. Przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
    >polega
    >na tym, że bank sięgnął do zbioru danych osobowych po to, żeby
    >wykonać
    >działanie marketingowe.
    >Czy tylko ja tak uważam?

    Dobrze uwazasz, ale technicznie rzecz biorac - nie siegnal :-)
    Jakby kartki z zyczeniami wyslal - to siega.
    Jakby faktycznie przeszukal baze obrotow/stanow na kontach, wychwycil
    kto tam ma duzo pieniedzy, i e-maila wyslal z imieniem i nazwiskiem -
    to przetwarza.
    Bo bez imienia i nazwiska, to bardziej skomplikowane - sam e-mail to
    niekoniecznie dana osobowa, choc w czasach facebooka moze i tak.

    A tu bank przetwarza jedynie biezaca kwote przelewu :-)

    J.