  • 11. Data: 2004-05-07 03:40:16
    Temat: Re: Pekao SA okradł byłych studentów
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dobre. Wiesz co, moze pozycz mi ze 100 tys. a ja Ci po roku oddam.
    > Z taka data, z jaka pozyczylem - nic nie stracisz :-)

    Twój przykład akurat jest nie na miejscu.
    Bo akurat bankowi od tego pieniedzy nie przybyło.

    Może inny przykład:
    Jeżeli będę ci dawał na przechowanie moje pieniądze np. 300 tys skoro
    chcesz takimi liczbami operować, a ty pewnego dnia pomylisz się na moją
    niekorzyść o 100 tyś a po mojej interwencji za miesiąc przyznasz mi
    rację i dopiszesz mi te 100 tyś jeszcze raz to co?
    Nagle będziesz miał 100 tyś więcej? Nie.
    Jeżeli tylko nie okaże się nagle, że ja tych pieniedzy potrzebuję, a nie
    mogę ich wypłacić to nic się nie dzieje.
    Możesz mi nawet przez cały rok pokazywać zero, ważne żebym mógł wypłacić
    tyle ile mi się należy kiedy będę chciał.

    > Juz samo bezzasadne zablokowanie pieniedzy klienta powinno skutkowac
    > a) brakiem naliczenia odsetek umownych
    > b) naliczeniem odsetek ustawowych.

    a dlaczego ?
    Przcież dostaniesz te pieniądze z taką datą jak zniknęły.
    Jeżeli przez ten czas poniosłeś jakieś rzeczywiste straty, to wystąp do
    banku o naprawę wyrządzonej szkody.
    Swego czasu bank dwa razy pod rząd przysłał mi źle wydrukowane czeki
    przez co nie mogłem wysłać czeków do USA na czas.
    Sprawa zotała załatwiona bardzo sprawnie.
    Zaproponowano mi natychmiastowe wysłanie czeków z fili banku w Nowym
    Jorku oraz zwrot kosztów poniesionych przeze mnie za rozmowy z bankiem.

  • 12. Data: 2004-05-07 08:08:57
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <c7f0f9$pjk$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid says...
    W watku <c7f0f9$pjk$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid piszesz...
    |Twój przykład akurat jest nie na miejscu.
    |Bo akurat bankowi od tego pieniedzy nie przybyło.

    Glowa mala co Ty wypisujesz tutaj. Tlumaczysz bank na nielegalne
    zarekwirowanie pieniedzy klientow. Pracujesz w PKO, czy co?

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 13. Data: 2004-05-07 14:38:39
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Poke wrote:

> [...]
    >
    > Glowa mala co Ty wypisujesz tutaj. Tlumaczysz bank na nielegalne
    > zarekwirowanie pieniedzy klientow. Pracujesz w PKO, czy co?

    Aha, ty pomyłek nie popełniasz.
    Bank się pomylił, oddał co zabrał odestki naliczył.
    A może uważasz, że z tego powodu należy od razu zażądać miliona zł
    odszkodowania?
    Wróć na ziemię.

  • 14. Data: 2004-05-07 14:42:12
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    poilkj wrote:
    [ciach]
    > Aha, ty pomyłek nie popełniasz.
    > Bank się pomylił, oddał co zabrał odestki naliczył.
    > A może uważasz, że z tego powodu należy od razu zażądać miliona zł
    > odszkodowania?
    Wystarczyłby długopis...

    MSPANC
    JM

  • 15. Data: 2004-05-07 15:22:39
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Jacek Marek wrote:

    > poilkj wrote:
    > [ciach]

    > Wystarczyłby długopis...

    Wystarczyłoby pismo z przeprosinami za pomyłkę.

  • 16. Data: 2004-05-07 18:15:53
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <c7g71f$4lv$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid says...
    W watku <c7g71f$4lv$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid piszesz...
    |Aha, ty pomyłek nie popełniasz.

    Ja nie jestem bankiem. Teraz juz jestem pewny ze pracujesz lub ktos z
    Twojej (duza litera Mastaszu) rodziny tam pracuje. Klasyczne podjescie
    tego "banku" do klientow - pomylilo sie, niechcacy, blad systemu, a
    zreszta co na tu bedzie taki jeden z drugim brzeczec - na drzewo go.

    EOT

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 17. Data: 2004-05-07 20:21:46
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Poke wrote:

> [...]
    > tego "banku" do klientow - pomylilo sie, niechcacy, blad systemu, a
    > zreszta co na tu bedzie taki jeden z drugim brzeczec - na drzewo go.

    Bank sam z siebie nie popełnia pomyłek.
    Pomyłki popełniją ludzi, którzy tam pracują.

    I nie uważam, że jak się ktoś w Banku pomylił to należy przejść nad tym
    do porządku dziennego.
    Pomyłki są, były i będą.
    Należy je po prostu jak najszybciej naprawiać.

    Nikt ode mnie w żadnym banku nie pacuje.
    Mam natomist przyjemność korzystać z usług jednego z polskich molochów i
    jak do tej pory sobie chwalę, właśnie za sposób naprawiania pomyłek.
    Szybko i kulturalnie.

    To twoje myślenie jest właśnie nienormalne.
    W stylu "ja tu jestem klient przyniosłem 5 zł do banku, więc nisko mi
    się kłaniać do stóp. Ooo pomyliliście się no nieładnie, nieładnie. Żądam
    rekompensaty w postaci mercedesa."

    Trochę pokory by ci się przydało.

  • 18. Data: 2004-05-07 23:11:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> writes:

    > Twój przykład akurat jest nie na miejscu.
    > Bo akurat bankowi od tego pieniedzy nie przybyło.

    Alez jest bardzo na miejscu. I owszem, bankowi przybylo.

> [...]
    > mi rację i dopiszesz mi te 100 tyś jeszcze raz to co?
    > Nagle będziesz miał 100 tyś więcej? Nie.

    Tak. Przez miesiac. W ciagu tego czasu nawet wsadzajac je na lokate
    pare zlotych zarobie.

    > Jeżeli tylko nie okaże się nagle, że ja tych pieniedzy potrzebuję, a
    > nie mogę ich wypłacić to nic się nie dzieje.

    Owszem, dzieje sie. Pozbawienie klienta pieniedzy co najwyzej nie
    zostanie przez klienta wykryte, ale bedzie mialo miejsce.

    > Możesz mi nawet przez cały rok pokazywać zero, ważne żebym mógł
    > wypłacić tyle ile mi się należy kiedy będę chciał.

    Owszem. Ale tu ten warunek nie jest spelniony, klient nie moze wyplacic
    swoich pieniedzy kiedy bedzie chcial.

    > a dlaczego ?
    > Przcież dostaniesz te pieniądze z taką datą jak zniknęły.

    Nie, z data pozniejsza. To, ze akurat bank antydatuje zapis ksiegowy
    nie pozbawia klienta naleznych mu praw (bank - byc moze, np. moze
    pozbawiac bank prawa do nienaliczenia odsetek umownych po naliczeniu
    ustawowych, ale nalezaloby spytac prawnika i przeanalizowac umowe).
    Poza tym zabranie klientowi pieniedzy rano i np. oddanie wieczorem
    (rzeczywiscie z ta sama data) takze jest jest jawna zdrada.

    > Jeżeli przez ten czas poniosłeś jakieś rzeczywiste straty, to wystąp
    > do banku o naprawę wyrządzonej szkody.

    To inna sprawa. Nawet bez zadnej poniesionej szkody klientowi naleza
    sie odsetki ustawowe, w koncu po to wlasnie jest ustawa i dlatego
    one sie tak nazywaja.

> [...]
    > Zaproponowano mi natychmiastowe wysłanie czeków z fili banku w Nowym
    > Jorku oraz zwrot kosztów poniesionych przeze mnie za rozmowy z bankiem.

    Nie wiem w jakim kraju sie to odbywalo i o jakie czeki (czy tez blankiety
    do wypisania czekow) chodzilo, ale to inna sprawa, bank nie zabral Ci
    pieniedzy.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 19. Data: 2004-05-08 04:18:30
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Alez jest bardzo na miejscu. I owszem, bankowi przybylo.

    W jaki sposób?
    Bank na tym interesie nie zarobił.

    > Tak. Przez miesiac. W ciagu tego czasu nawet wsadzajac je na lokate
    > pare zlotych zarobie.

    Nie rozumiesz.
    Kto wsadzi na lokatę? Bank sam sobie?

    > Owszem, dzieje sie. Pozbawienie klienta pieniedzy co najwyzej nie
    > zostanie przez klienta wykryte, ale bedzie mialo miejsce.

    No i co ?

    > Owszem. Ale tu ten warunek nie jest spelniony, klient nie moze wyplacic
    > swoich pieniedzy kiedy bedzie chcial.

    Dlatego jest to pomyłka banku. W przypadku poniesionych przez klienta
    strat z tyułu, że nie miał dostępu do pieniędzy należy mu się pokrycie
    strat.
    Powiedz w banku, że dniu w którym odkryłeś brak pieniędzy na koncie
    właśnie chciałeś zrobić z nich lokatę i, że oczekujesz, takich odsetek
    jak na lokacie.

    > Nie, z data pozniejsza.
    ja mówię w sensie ksiągowym

    > To, ze akurat bank antydatuje zapis ksiegowy
    > nie pozbawia klienta naleznych mu praw

    mo słusznie. Odsteki zostaną mu naliczone od daty wcześniejszj.

    > (bank - byc moze, np. moze
    > pozbawiac bank prawa do nienaliczenia odsetek umownych po naliczeniu
    > ustawowych, ale nalezaloby spytac prawnika i przeanalizowac umowe).
    No, jeżeli coś takiego wymyślimy gdzieś w umowie, to czemu nie.
    Narazie tak nie ma.
    Umowa mówi, o pokryciu przez bank strat poniesionych przez klienta w
    wyniku pomyłki banku.

    > Poza tym zabranie klientowi pieniedzy rano i np. oddanie wieczorem
    > (rzeczywiscie z ta sama data) takze jest jest jawna zdrada.

    Jeżeli bank ot robi z premedytacją to tak.
    Jeżli takie coś zdarzyło się przez pomyłkę i bank zwrócił pieniądze z
    datą jaką zabrał, to na odsetkahc nie straciłeś.
    Jakieś przepraszam ze strony banku zapewne też się należy.
    Jak sie to zdarza za często to najwyraźniej należy zmienić bank,
    a jak klient poniósł straty, to bank ma obowiązek je pokryć.

    Czego jeszcze byś chciał?

    > To inna sprawa. Nawet bez zadnej poniesionej szkody klientowi naleza
    > sie odsetki ustawowe, w koncu po to wlasnie jest ustawa i dlatego
    > one sie tak nazywaja.
    A gdzie to jest napisane, że bank ma naliczać odsetki ustawowe w tym
    czasie. Ja czegoś takiego nie znalazłem.

    > Nie wiem w jakim kraju sie to odbywalo i o jakie czeki (czy tez blankiety
    > do wypisania czekow) chodzilo, ale to inna sprawa, bank nie zabral Ci
    > pieniedzy.
    W Polsce. Swego czasu jeszcze były czeki do konta.
    Zamówiłem czeki. Bank przysłał błednie wydrukowane, po reklamacji
    przysłał nowe błednie wydrukowane. W efekcie czeki miałem dwa tygodnie
    poźniej, przez co nie miałem szans wysłać ich do USA na czas.

    Przy pierwszej rozmowie telefonicznej na ten temat, bank zaproponował
    natychmiastowe wysłanie własnego czeku w moim imieniu ze swojej filii w
    Nowym Jorku, tak aby doszedł na czas.
    Po za tym zostałem poproszony o podliczenie ile kosztowały mnie rozmowy
    telefoniczne z bankiem.

  • 20. Data: 2004-05-08 20:56:56
    Od: "leszek donMillerone" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bank dokona korekty księgowania faktycznie z datą błędnego księgoawania
    (chodzi o naliczanie odsetek)
    jeśli zaś chodzi o pytanie gdzie się przenieść, to polecam Mbank.
    pozdr.
    adrian