  • 11. Data: 2003-01-30 14:03:47
    Temat: Re: [Pekao] "Racjonalizacja" zatrudnienia
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    jaszczur wrote:
    > To znaczy jak?

    Ano tak, ze tym osobom trzeba dac odprawe.
    Policz sobie 750 osob x ustawowa odprawa, to troche wyjdzie jakby nie
    bylo.
    Pensja peracownikow to w przypadku bankow jeden z glownych czynnikow
    kosztowych.
    Zreszta - gdyby nie - zwolnilib ponad 30% pracownikow?

    > Skąd te dane?

    Z wlasnych obliczen, a co?
    PKO BP ma duzy przerost zatrudnienia (sprawdz w corocznych raportach
    bankow - poznasz szczegoly), oraz fakt, ze po wproowadzeniu nowego
    systemu - duza czesc ludzi traci prace. Popatrz na inne banki - 40%
    jak nic

    > Tak? Masz jakieś statystyki?

    Tak mam.
    Z. Dobosiewicz, Bankowość, PWE, Warszawa 2003

    BTW. Te pytania to z ciekawosci, czy z czyms sie nie zgadzasz? ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 12. Data: 2003-01-30 16:51:07
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Zimową porą dnia czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michał pisze:

    > Ano tak, ze tym osobom trzeba dac odprawe.
    > Policz sobie 750 osob x ustawowa odprawa, to troche wyjdzie jakby nie
    > bylo.
    A to dobrze myślisz :-) Ale może zrobią restrukturyzację na początku
    roku 2004. Zawsze będzie bilans ładniej wyglądał.

> [...]
    > bankow - poznasz szczegoly), oraz fakt, ze po wproowadzeniu nowego
    > systemu - duza czesc ludzi traci prace. Popatrz na inne banki - 40%
    Patrząc na PKO BP sądzę, że można by zwolnić więcej ;->

    > Tak mam.
    > Z. Dobosiewicz, Bankowość, PWE, Warszawa 2003
    To pocieszające. Myślałem, że utrata pracy zależy od tzw "pleców".
    ;-)

    > BTW. Te pytania to z ciekawosci, czy z czyms sie nie zgadzasz? ;)
    Właściwie to się zgadzam.
    Chciałem tylko wybadać skąd te takie dokładne i "ostateczne" dane.

    mj