  • Data: 2016-04-29 13:03:08
    Temat: Re: Paypal "oszalał" a tu cisza...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neost
    rada.pl...
    On Fri, 29 Apr 2016 10:35:08 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >zamiast:
    >login + haslo + dane odb. + kwota + opis
    >wpisujac tylko:
    >login+ haslo
    >to dla Ciebie to samo na oko? Współczuję wady wzroku.

    Login, haslo i bank.
    Owszem - mniej, zakladajac, ze chce sie podzielic dostepem do swojego
    konta.
    A ja absolutnie nie chce, wiec odpada login i haslo - moge podac swoj
    nr konta, zeby sobie sciagneli.

    Do tego by sie przydaly moje dane i jakies haslo autoryzacyjne - i juz
    mamy tyle samo danych.

    Teraz zauwaz, ze mamy wdrozony system platnosci, gdy sprzedawca
    przygotowuje wszystkie dane i przekierowuje na strone mojego banku -
    gdzie sie loguje i zatwierdzam.
    Tyle samo roboty, a bezpieczenstwo nie cierpi.

    No i "czek Blik" mozna by rozwazyc - loguje sie na konto, wpisuje
    kwote, dostaje nr transferu, przepisuje/kopiuje do strony platnosci, i
    zaplacone.

    A swoja droga - jak Sofort rozwiazuje kwestie hasel jednorazowych ?

    To rozwiazanie moze i dawaloby poczucie bezpieczenstwa, gdyby bank
    przewidywal osobne haslo wlasnie dla takich systemow platnosci, ktore
    umozliwialoby wylacznie wyslanie przelewu. Razem z dodatkowym haslem
    SMS, w ktorym bylaby podana kwota do akceptacji - to by zapewnialo
    bezpieczenstwo i poufnosc.
    I mam wrazenie, ze w ta strone idzie ta dyrektywa.

    To nawet nie musi byc osobne haslo - w sumie wystarczy sam login i
    osobny kanal dostepu.

    J.