    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 6 Dec 2016 01:26:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: PayPal i waluta karty
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, December 6, 2016 at 12:10:14 AM UTC+4, ąćęłńóśźż wrote:
    > No cholera bierze ile razy PP próbuje na siłę przeliczać walutę płatności po
    swojemu, róznyuch sposobów się już imali.
    > Czy teraz już zniknęła w ogóle możliwość ustalenia, w jakiej walucie obciążana jest
    karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP koniecznie chce przeliczyć przez
    EUR), czy czegoś niedowidzę?

    Możesz zmienić domyślne ustawienia pzeliczania waluty dla każdej karty pod poniższym
    linkiem:
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_profil
    e-merchant-pull-funding

    Z tym że działa to połowicznie. Czasem, zwłaszcza kiedy używam Paypal Checkout
    (zamiast rejestracji na stronie sklepu), pojawia się konwersja do PLN, trzeba kliknąć
    na conversion options i wybrać walutę. Trzeba być o tyle czujnym, że ten przelicznik
    na PLN jest mniejszą czcionką niżej wyszczególniony.

    Jak dla mnie to skandal. Osobiście nie nabrałem się ani razu, ale wiem że mniej
    zorientowane osoby na pewno się dadzą nabrać na te metody. Niedopuszczalne jest, że
    pomimo ustawień domyślnych dla każdej karty, Paypal próbuje na siłę wepchnąć swoje
    przeliczniki.

    Co ciekawe przy próbie zapłaty merchantowi manualnie poprzez "pay for good or
    services", w żaden sposób Paypal nie chce zatwierdzić transakcji w oryginalnej
    walucie, zawsze oferując przelicznik. To musi być jakiś bląd ich systemu.