    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal: Aby sfinalizować zakup, dodaj kartę.
    Date: Sat, 24 Aug 2019 19:57:08 +0200

    > Może kupujesz coś, za co można płacić tylko kartą?

    Przy zakupie pojawia się takie coś:

    Wybierz swoją metodę płatności
    - Karta kredytowa
    - PayPal
    - ExpressPay
    - SEPA Bank Transfer

    Wybieram PayPal, podaję login i hasło do PayPal i jestem
    (już na stronie PayPal) pytany o kartę:

    Aby sfinalizować zakup, dodaj kartę.
    Imię i nazwisko:
    Numer karty:
    Data ważności MM/RR:
    CVV2 lub CVC2 (3 cyfry):
    Adres rozliczeniowy:

    Otrzymałem odpowiedź od PayPal, w której napisano między innymi:

    "(...) płatność z salda konta PayPal niekiedy może nie być możliwa
    ze względu na preferencje otrzymywania płatności przyjęte przez sprzedawców.
    Niektórzy sprzedawcy wymagają bowiem, aby w celach zabezpieczenia kupujący
    posiadał alternatywne źródło finansowania płatności, którym jest karta
    debetowa lub kredytowa. W większości przypadków dotyczy to płatności
    związanych z umowami rozliczeniowymi i subskrypcjami".

    Czyli tak jak podejrzewałem, to sklep koniecznie chce znać dane
    karty, aby w razie czego móc w przyszłości ponownie pobrać pieniądze.
    Nie wiem czy jest to paranoja (jak czytam na tej grupie), ale nie lubię,
    kiedy nieokreślone osoby mają "login i hasło" do mojego konta bankowego.
    Inaczej trudno to wyjaśnić. Mam pieniądze, chcę przesłać - nie chcą,
    wolą dostęp do konta... Przy czym nie zamawiam żadnej subskrypcji,
    to jest jednorazowy zakup (strona sklepu zawiera jednak dobrą radę
    dla kupującego, że warto sobie subskrypcję zamówić).

    PayPal jasno odpowiedział, że nie jest to żaden problem ze środkami
    na koncie PayPal, ustawieniami itp., tylko żądanie sprzedawcy,
    aby pytać o kartę.

    P.