    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <pd7ia8$t34$1@node1.news.atman.pl>
    <5af991a9$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdcmm9$vlq$1@node1.news.atman.pl>
    <5af9f886$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdf0ir$2tn$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: PKO wysyla płyty CD
    Date: Wed, 16 May 2018 10:44:13 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/14/2018 10:58 PM, J.F. wrote:

    >Ale produkowalismy, więc dlaczego?
    >https://www.youtube.com/watch?v=cYvfyQGbzF8
    >https://www.youtube.com/watch?v=hjF17mLQGQc

    Produkcja nie wiem czy dla wszystkich chetnych by starczyla, poza tym
    trzeba informatyka, ktory program napisze ...
    no i duze zaklady mialy, mniejsze mogly korzystac z ZETO ... ZUS o ile
    pamietam sie skomputeryzowal dosc wczesnie, nawet jesli tylko zlecal
    przeliczenie i wydruk miesiaca.
    Ale skladek nie gromadzil na tasiemkach.

    Koniec koncow pamietaj, ze kazdy bit pamieci RAM to jednak robota
    kobiety, ktora musi go nawlec, duzo tego RAM nie trzeba, ale jakby tak
    kazdy maly zaklad chcial miec choc 64kB ...

    >Produkować. Może i mierne, ale własne.

    Tylko ze zrobily sie lata 80-te, i juz niezbyt nam ta produkcja
    wychodzila.
    Widac ferryt jest cierpliwy, a krzem nie ...

    >Ale dewizy już COCOM nie podlegały.

    Ale to co chciales kupic juz moglo podlegac.
    Tyle, ze dewiz nie bylo :-)

    >Odczytaliśmy niedawno MERA 400. Formaty sa albo udokumentowane, albo
    >w zasiegu kogokolwiek uzbrojonego w arduino.

    Formaty sa wzglednie proste, napedy niekoniecznie.
    Taka glupia 9 sciezkowa glowica magnetyczna...

    No i kto mialby to robic - archiwum panstwowe ?

    >Kilka stacji działa, ZUS mógłby zasponsorować.

    ZUS odczyta 3.5", a nie 8 :-)

    >Fakt, prezerwatywa tez nie chroni w 100% więc po co stosować ;)

    Papier lepszy. Mozna sie czegos przez lupe doszukac.
    Chyba, ze powodz albo myszy ... ale one i tasmami nie gardza :-)

    >Bo Panstwo to ostatnio historyczno-prawnicze tępactwo. Co zrobic,
    >taki naród.

    Byly inne rzady i tez nie chcialo :-)
    Ale ZUS jednak skladki trzyma.

    >Na historycznym nosniku. Aktualne to DVD i to już lekkie przegięcie
    >bo leżą w koszu w MM za 5zł.

    Ty widziales napet "DVD only", ja jeszcze nie.
    Nawet jesli ktos ma klopoty z CD, bo juz u siebie nie ma, to komputer
    z napedem bez problemu znajdzie i skopiuje sobie...

    >Czytalem gdzies że aby odczytać CD laserem bluray trzeba wydać 50
    >centów więcej bo wymaga to modulowania szerokością wiązki czy coś
    >takiego.

    Byc moze ...

    >Normalnie. Apelacją. Problem w tym że w każdej hermetycznej
    >organizacji im wyżej tym więcej imbecyli.

    Apelacje jednak czasem rozpatruja pozytywnie.
    Potem i SN sie zdarza stwierdzic, ze dwa nizsze sady sie pomylily.

    Tylko lepiej byloby, zeby do tego nie trzeba bylo apelacji, przeciec
    kazdy wie, ze 2+2=4.

    J.