  • 31. Data: 2016-04-05 23:15:31
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FACTA
    Od: niko <k...@b...net>

    On 05.04.2016 10:26, W wrote:
    > Zły przykład podał:
    > "Are you coming to the United States to engage in prostitution or unlawful
    > commercialized vice or have you been engaged in prostitution or procuring
    > prostitutes within the past 10 years?
    >
    > Have you ever been involved in, or do you seek to engage in, money
    > laundering?"
    >
    > Tak, jadę prać brudne pieniądze... generalnie wypełniając te formularze
    > człowiek ma ochotę walić głową w ścianę...

    a to nie o to chodzi, że później w sądzie łatwiej takiego skazać, bo przecież
    deklarował że będzie aniołkiem? I nie może się wykręcać, że nie wiedział?

  • 32. Data: 2016-04-05 23:33:22
    Od: z <...@...pl>

    To ja mam wykonywać pewną czynność za darmo? :-)

    Niech płacą to chętnie wypełnię.

    Albo tak jak z OFE. Domyślnie przyjmujemy że jak klient się nie zgłosi
    to nie ma nic wspólnego z USA. Skutek taki sam. Obowiązek wykonany. :-)
    Teraz jak złoży nieprawdziwe oświadczenie to co się stanie?
    W XXI wieku takie oświadczenie na gębę kiedy można sprawdzić w komputerach?
    Żałosne

  • 33. Data: 2016-04-06 01:09:53
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    r...@k...pl wrote:

    > W ramach współpracy oczekuję pobrania informacji o polskim obywatelstwie
    > od 300mln Amerykanów :D.

    Ale nie rozumiesz pytania. Jako wzajemność zasadne by było zapytanie 850 mln
    klientów banków USA (z czego 400 mln to klienci już nieżyjący lub klienci
    fikcyjni) czy są obywatelami USA. Takie pytanie jest zadawane klientom
    banków w Polsce.

    --
    Wysłane z pola.

  • 34. Data: 2016-04-06 09:18:26
    Od: W <w...@w...pl>

    niko wystukał, co następuje:

    > a to nie o to chodzi, że później w sądzie łatwiej takiego skazać, bo
    > przecież deklarował że będzie aniołkiem? I nie może się wykręcać, że
    > nie wiedział?

    Ekhm, to trochę grubymi nićmi szyte ;)

    w.

  • 35. Data: 2016-04-06 09:19:27
    Od: W <w...@w...pl>

    Miroo wystukał, co następuje:

    > Mniejsza z tym co wiedzą amerykanie.
    > Co z zasadą wzajemności? W obecnej sytuacji to nie jest umowa, to jest
    > dyktat.

    Noo... jak już przy zasadzie wzajemności i naszych radosnych stosunków to
    może porozmawiamy o wizach? :D

  • 36. Data: 2016-04-06 11:02:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >To ja mam wykonywać pewną czynność za darmo? :-)
    >Niech płacą to chętnie wypełnię.

    To sie musisz pospieszyc i przeniesc pieniadze do jakiegs SKOK :-)

> [...]
    >Teraz jak złoży nieprawdziwe oświadczenie to co się stanie?
    >W XXI wieku takie oświadczenie na gębę kiedy można sprawdzić w

    Trzeba miec jakas podstawe do sprawdzenia - jak chcesz to sprawdzic ?

    J.

  • 37. Data: 2016-04-06 11:12:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 4/5/2016 8:21 AM, J.F. wrote:

    >Ale minister nie ma sie z czym zwracac bo on dokładnie wie o co
    >chodzi.

    Nie wiem czy tak wie ... zakladam, ze Amerykanie tlumaczyli, ale czy
    zrozumial, i czy temu ministrowi czy poprzedniemu.

    >propozycja była jasna, robicie liste rezydentów usa majacych konta w
    >polsce, albo wypad z amerykanskiego rynku.
    >I co byś zrobił? Wykopał polskie banki z amerykanskiego rynku?

    No, obrot handlowy z USA spada. Mozna probowac.
    Bankow tam naszych duzo nie ma, trzeba by tylko ostrzec krajowe firmy,
    ze musza sie postarac o konto w jakims banku posrednim.

    Tylko po co - minister bardzo chetnie podpisze, ale na zasadzie
    wzajemnosci.

    >Możesz sobie grozić identycznym podatkiem, tylko nikt sie tym nie
    >przejmie.

    Czy tak nikt ... jak zabierzemy stosowny haracz, to juz mala wymiana
    handlowa spadnie jeszcze bardziej.
    Chinczycy sie uciesza :-)
    Dalej - mozna by sprawdzic ile naszych obligacji maja Amerykanie - 30%
    haraczu moze nam budzet na dlugo ustawic :-)
    Tylko trzeba by ustawe w jedna noc wprowadzic w zycie, bo jak zaczna
    wyprzedawac wczesniej to budzet runie :-)

    Albo np takie F16 - jak myslisz, bardziej sie zmartwia oni podatkiem,
    czy bardziej my brakiem czesci ?

    Oczywiscie oni glupi nie sa - szybko podadza jakis posredni bank do
    przelewow.

    J.

  • 38. Data: 2016-04-06 12:44:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 11:02, J.F. pisze:
    > Trzeba miec jakas podstawe do sprawdzenia - jak chcesz to sprawdzic ?

    Ale co daje taki oświadczenie klienta? Papierek bez poparcia w faktach.
    Po co komu ten papierek?
    Co będzie jak napiszę że nie mam a w rzeczywistości mam?
    Jak to działa w praktyce?

  • 39. Data: 2016-04-06 12:58:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 12:44, z pisze:

    > Ale co daje taki oświadczenie klienta? Papierek bez poparcia w faktach.
    > Po co komu ten papierek?
    > Co będzie jak napiszę że nie mam a w rzeczywistości mam?
    > Jak to działa w praktyce?

    Patrzysz na to ze złej strony. W praktyce to działa tak, że nie wszyscy
    kłamią, i na podstawie takich oświadczeń rząd uzyska grono nowych
    podatników.

    A przy okazji zbierze się trochę haków na tych, co skłamią, a się wyda.
    Jak wiadomo od czasów L. Wałęsy, mając na kogoś haka, można go nawet
    zrobić prezydentem i będzie skakał przed szantażystami jak mała pchełka,
    podczas gdy gawiedź będzie myślała, że to tak na poważnie.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-04-06 17:12:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/6/2016 5:44 AM, z wrote:

    > Ale co daje taki oświadczenie klienta? Papierek bez poparcia w faktach.
    > Po co komu ten papierek?
    > Co będzie jak napiszę że nie mam a w rzeczywistości mam?
    > Jak to działa w praktyce?

    W Polsce nic.
    Ale jak ci to wyjdzie w Stanach to masz tam przesrane. IRS cię zje na
    surowo.