  • 21. Data: 2016-04-05 15:21:47
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FACTA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 4/5/2016 3:51 AM, r...@k...pl wrote:

    >Jakie typowo polskie. Mi sie nalezy.
    >Mozesz oczekiwac. Nie ma zakazu tupania nozka.
    >Teraz zrob cos co sprawi, ze twoje oczekiwania ktos wezmie na
    >powaznie.

    No wiesz, pierwsza reakcja MSZ/ambasadora powinna byc wlasnie taka -
    mozemy podpisac, ale umowa musi dzialac tak samo w obie strony.

    I dopiero pozniej wyjdzie, ze polskie banki molestuja ministra, ze
    nalozono na nie jakis podatek.
    Wtedy minister powinien zwrocic sie do USA z wyjasnieniem co to za
    podatek i zagrozic identycznym :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-04-05 15:42:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/05/2016 10:21 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > nalozono na nie jakis podatek.
    > Wtedy minister powinien zwrocic sie do USA z wyjasnieniem co to za

    Tak naprawdę, to ta sprawa pokazuje słabość polityki zagranicznej UE, a
    właściwie brak tej polityki.

    Bo sama Polska, czy nawet każdy inny kraj UE w pojedynkę, od USA może
    się domagać co najwyżej tego, co jest w interesie USA.

    http://www.china-briefing.com/news/2014/06/30/china-
    agrees-fatca-compliance.html

    In agreeing to FATCA compliance, Chinese authorities will
    similarly be able to obtain information on Chinese taxpayers
    based in the U.S.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 23. Data: 2016-04-05 15:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 04/05/2016 10:21 PM, J.F. wrote:

> [...]
    >Bo sama Polska, czy nawet każdy inny kraj UE w pojedynkę, od USA może
    >się domagać co najwyżej tego, co jest w interesie USA.

    no wiesz - akurat UE moze zalezec na tym samym - ujawnieniu wszystkich
    nie placacych podatkow, wiec umowa jej sie podoba (tzn dzialajaca w
    druga strone) :-)

    A jestes pewnien, ze my nie mozemy ?

    J.

  • 24. Data: 2016-04-05 15:52:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 07:59:32 -0500, w <ne0cnq$r3l$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > Jakie typowo polskie. Mi sie nalezy.
    > Mozesz oczekiwac. Nie ma zakazu tupania nozka.
    > Teraz zrob cos co sprawi, ze twoje oczekiwania ktos wezmie na powaznie.

    Jakie tupanie nóżką, chyba masz kiepski dzień, może za dużo słońca dziś?

  • 25. Data: 2016-04-05 16:07:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/5/2016 8:21 AM, J.F. wrote:
> [...]
    > nalozono na nie jakis podatek.
    > Wtedy minister powinien zwrocic sie do USA z wyjasnieniem co to za

    Ale minister nie ma sie z czym zwracac bo on dokładnie wie o co chodzi.

    propozycja była jasna, robicie liste rezydentów usa majacych konta w
    polsce, albo wypad z amerykanskiego rynku.

    I co byś zrobił? Wykopał polskie banki z amerykanskiego rynku?

    Możesz sobie grozić identycznym podatkiem, tylko nikt sie tym nie przejmie.

  • 26. Data: 2016-04-05 16:14:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/5/2016 8:52 AM, r...@k...pl wrote:

    > Jakie tupanie nóżką, chyba masz kiepski dzień, może za dużo słońca dziś?

    Za mało słońca. Właśnie muszę dorobić gdzies witamine D, bo mam ponizej
    normy.

    A jak nazwac postawe "ja czegoś oczekuję".
    Jak ktoś do mnie przychodzi i mówi, że oczekuje, że coś mu się należy to
    mi się od razu karabin odbezpiecza.

    Przyjdź z (realną) propozycją umowy, którą amerykanie będą chcieli
    podpisać (albo dobrowolnie, albo bo nie bedą mieli innego wyjścia).

    Od samego "mi się należy" nic się jeszcze nie zrobiło.

  • 27. Data: 2016-04-05 20:20:46
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > On 4/5/2016 8:21 AM, J.F. wrote:

    > I co byś zrobił? Wykopał polskie banki z amerykanskiego rynku?

    Nie żebym się czepiał. Znasz polski bank w USA?
    Wojtek

  • 28. Data: 2016-04-05 20:36:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/5/2016 1:20 PM, wowa wrote:

    > Nie żebym się czepiał. Znasz polski bank w USA?

    Znam. Tylko co to ma do rzeczy.

    Konsekwencją niepodpisania umowy byłoby pobieranie 30% podatku od
    każdego transferu pieniedzy.

  • 29. Data: 2016-04-05 20:57:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" ndul4j$ipe$...@n...news.atman.pl

    Pete> To znaczy, że należy się spodziewać analogicznych
    Pete> pytań dotyczących Samoa, Bali oraz Laosu?

    Tak, ale nie w tym tygodniu. ;)

    > Nie.

    Od wyborców zależą pytania, zadawania których domagają się władcy. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 30. Data: 2016-04-05 20:58:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" ne0cnq$r3l$...@d...me

    > Teraz zrob cos co sprawi, ze twoje oczekiwania ktos wezmie na powaznie.

    Jak Koreańczyk -- zagrozimy wojną nuklearną!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'