  • 11. Data: 2016-04-05 00:30:11
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FACTA
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/4/2016 4:10 PM, n...@p...pl wrote:

    > no i spoko. Proponuję opracować jeden uniwersalny formularz, zawierający 192
    pytania (bo tyle jest państw innych niż Polska) i mieć sprawę "z głowy" ;)

    Wystarczy jedno pytanie. jakie posiadasz obywatelstwa i w ktorych
    państwach jesteś rezydentem podatkowym.

  • 12. Data: 2016-04-05 00:32:08
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/4/2016 5:04 PM, Marek wrote:
    > czegoś
    >
    > To przypomina naiwne pytania na formularzu imgracyjnym przy wjeździe do
    > usa typu "czy wwozi pan broń lub inne niebezpieczne przedmioty". Jasne,
    > od razy ktoś się przyzna..

    Dlaczego naiwne?
    Do USA możesz wwieźć broń i "inne niebezpieczne przedmioty".
    Trzeba je tylko zadeklarować.

  • 13. Data: 2016-04-05 09:06:29
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-04 o 23:06, Pete pisze:

    > To znaczy, że należy się spodziewać analogicznych pytań dotyczących
    > Samoa, Bali oraz Laosu?

    Ja bym się raczej spytał, czy wszyscy obywatele USA (mający rachunki w
    bankach) muszą odpowiadać na takie pytanie dotyczące Polski :)

    Pozdawiam

  • 14. Data: 2016-04-05 10:26:32
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > Dlaczego naiwne?
    > Do USA możesz wwieźć broń i "inne niebezpieczne przedmioty".
    > Trzeba je tylko zadeklarować.

    Zły przykład podał:
    "Are you coming to the United States to engage in prostitution or unlawful
    commercialized vice or have you been engaged in prostitution or procuring
    prostitutes within the past 10 years?

    Have you ever been involved in, or do you seek to engage in, money
    laundering?"

    Tak, jadę prać brudne pieniądze... generalnie wypełniając te formularze
    człowiek ma ochotę walić głową w ścianę...

  • 15. Data: 2016-04-05 10:27:33
    Od: W <w...@w...pl>

    Miroo wystukał, co następuje:

    > Ja bym się raczej spytał, czy wszyscy obywatele USA (mający rachunki w
    > bankach) muszą odpowiadać na takie pytanie dotyczące Polski :)

    Nie, bo przytłaczająca większość nie ma pojęcia co to Polska a jak już
    wiedzą, to i tak mylą z Holandią albo są bardzo zdziwieni, że u nas misie
    polarne nie biegają po ulicach :p

  • 16. Data: 2016-04-05 10:51:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Apr 2016 23:16:08 +0200, w <ndulit$j2s$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > - bo umie przekonać banki, że powinny się spytać klientów (utrata
    > możliwości działania na rynku amerykańskim boli).

    W ramach współpracy oczekuję pobrania informacji o polskim obywatelstwie od
    300mln Amerykanów :D.

  • 17. Data: 2016-04-05 11:11:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/05/2016 05:51 PM, r...@k...pl wrote:

    > W ramach współpracy oczekuję pobrania informacji o polskim obywatelstwie od
    > 300mln Amerykanów :D.

    Z punktu widzenia polskiego Ministerstwa Finansów to nie byłoby takie
    głupie.

    Założe się, że osób z obywatelstwem polskim, z kontem w instytucji
    finansowej w USA jest więcej niż obywateli USA z kontem w instytucji
    finansowej w Polsce.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2016-04-05 11:12:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-05 o 10:27, W pisze:
    > Miroo wystukał, co następuje:

    > Nie, bo przytłaczająca większość nie ma pojęcia co to Polska a jak już
    > wiedzą, to i tak mylą z Holandią albo są bardzo zdziwieni, że u nas misie
    > polarne nie biegają po ulicach :p

    Mniejsza z tym co wiedzą amerykanie.
    Co z zasadą wzajemności? W obecnej sytuacji to nie jest umowa, to jest
    dyktat.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2016-04-05 14:59:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/5/2016 3:51 AM, r...@k...pl wrote:

    > W ramach współpracy oczekuję pobrania informacji o polskim obywatelstwie od
    > 300mln Amerykanów :D.

    Jakie typowo polskie. Mi sie nalezy.
    Mozesz oczekiwac. Nie ma zakazu tupania nozka.
    Teraz zrob cos co sprawi, ze twoje oczekiwania ktos wezmie na powaznie.

  • 20. Data: 2016-04-05 15:04:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/5/2016 4:11 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    >
    > Założe się, że osób z obywatelstwem polskim, z kontem w instytucji
    > finansowej w USA jest więcej niż obywateli USA z kontem w instytucji

    Bardziej chodzi o sytuację, kiedy osoba będąca rezydentem podatkowym w
    Polsce ma dochody w USA.
    Bo tylko wtedy powinna rozliczać podatek w Polsce.
    jeśli nie mieszka w Polsce(formalnie nie jest rezydentem podatkowym, bo
    sam fakt nie mieszkania to za mało), to nie ma obowiązku rozliczać się z
    podatku jeśli nie ma w Polsce dochodu.

    Tak. Amerykański IRS przesyła do Polski zaznania podatkowe osób, które
    rozliczyły się w Stanach jako nierezydent i zaznaczyły Polskę jako kraj
    rezydencji podatkowej.
    Można się z polskiego US spodziewać pytania gdzie jest rozliczenie
    dochodów zagranicznych jeśli się samemu tego nie wpisało.