    From: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO SA okrada klientow
    Date: Sun, 3 Feb 2002 22:20:59 +0100

    > Ludzie, jak ludzie. To komputery sie pomylily. Juz nikt nie liczy w
    > banku na kalkulatorze. Szczegolnie odsetek od lokat. W koncu jest
    > wydruk z komputera. Ktory to wydruk jest na podstawie jakiejs bazy
    > danych. Bazy, do ktorej program nie doliczyl odsetek. Program napisali
    > ludzie. Moze sie pomylili, a moze byli kiepscy. Nie moja to sprawa tego
    > dociekac.

    Raczej malo prawdopodobne. Bankowe systemy informatyczne podlegaja
    szczegolnej kontroli dotyczacej poprawnosci ich dzialania. Zanim zostaja
    oddane do uzytku, mija wiele miesiecy na zmudnych testach sprawdzajacych
    poprawnosc wprowadzonych danych, sposob naliczania wszelkich naleznosci oraz
    sprawdzaniu stopnia zabezpieczen. Po tym wszystkim, a takze uzyskaniu opinii
    bieglych z GINB oraz samego NBP, dopiero wtedy system jest oddawany do
    uzytku.

    Wracajac do watku radzilbym najpierw przeczytac stosowny regulamin
    prowadzenia konkretnej lokaty. Jesli jest w nim napisane (nawet drobnym
    druczkiem ;-) ), ze w przypadku wczesniejszego zerwania lokaty tracisz prawo
    do naliczenia odsetek albo cos w tym rodzaju to masz pecha i nic nie mozesz
    z tym zrobic.

    Pozdrawiam,

    Grzesieq