    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO SA okrada klientow
    Date: Sun, 03 Feb 2002 19:12:49 +0100

    Witam

    Rena wrote:

    > a moze zamiast sie tak pienic,

    To widac? Przez siec? Nie, nie pienilem sie z tego powodu. Pienilem sie
    tylko przy kapieli.

    > to najpierw zadzwon albo idz do banku
    > iwyjasnij sytuacje.

    Oczywiscie. Jutro.

    > nigdy nic ci sie nie udalo
    > schrzanic?

    Oczywiscie, ze udalo mi sie nie raz:-)
    Zawsze to musialem naprawic.

    > troche wyrozumialosci dla innych ludzi.

    Ludzie, jak ludzie. To komputery sie pomylily. Juz nikt nie liczy w
    banku na kalkulatorze. Szczegolnie odsetek od lokat. W koncu jest
    wydruk z komputera. Ktory to wydruk jest na podstawie jakiejs bazy
    danych. Bazy, do ktorej program nie doliczyl odsetek. Program napisali
    ludzie. Moze sie pomylili, a moze byli kiepscy. Nie moja to sprawa tego
    dociekac.

    Chcialem przez ten list poinformowac, o istniejacym bledzie. Byc moze
    wiecej ludzi zostalo, swiadomie lub omylkowo, oszukanych. Ludzi, ktorzy
    wierza na slowo. Zgodnie z przyslowiem: "pewne jak w banku" Moze jednak
    nie warto wierzyc bezkrytycznie komus, komu dalismy mandat zaufania i
    wierzymy, ze bedzie czysty jak lza. Czasem warto go skontrolowac. Juz
    pewien zbrodniarz mowil w zeszlym wieku: ufaj i kontroluj.

    Czy to cos zlego, poinformowac opinie publiczna o bledzie firmy? Banku,
    ktory nie zauwazyl bledu przez kilka miesiecy? Moze lepiej nie
    przyznawac sie samemu do bledu, bo wybuchnie afera? Tak dzialaja
    niektore banki.
    Jezeli mam pretensje do osoby prywatnej, to zalatwiam to prywatnie.
    Jezeli dzialanie firmy moze miec skutki takze dla wielu osob,
    poinformuje o tym ogol.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993