  • 11. Data: 2006-07-25 21:00:15
    Temat: Re: PIN do VISA Classic - może nie ustalać?
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    a ja sobie pomyslalem o cashbacku

    robisz zakupy za 100zl i prosisz, aby dodatkowo wyplacono ci 100 zl w
    gotowce, razem obciazenie na 200 zl, ktore sygnujesz wlasnym podpisem ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2006-07-25 22:28:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> napisał w
    wiadomości news:ea5fnn$lpq$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie zażąda pinu. Sposób autoryzacji jest zapisany na karcie i terminal (ani
    > obsługa) nie może sobie wybrać sposobu autoryzacji.

    Chyba nie zawsze tak jest. Mam kartę kredytową VISA w BPH. Karta autoryzowana
    podpisem. Ale przy zakupach na Słowacji wymaga PIN-u.

  • 13. Data: 2006-07-25 22:30:06
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert wrote:
    > a ja sobie pomyslalem o cashbacku
    >
    > robisz zakupy za 100zl i prosisz, aby dodatkowo wyplacono ci 100 zl w
    > gotowce, razem obciazenie na 200 zl, ktore sygnujesz wlasnym podpisem ;-)

    jak wiem to cashback na kartach kredytowych nie chodzi.

  • 14. Data: 2006-07-26 07:09:23
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Chyba nie zawsze tak jest. Mam kartę kredytową VISA w BPH. Karta
    > autoryzowana podpisem. Ale przy zakupach na Słowacji wymaga PIN-u.

    mam karte z chipem i PRAWIE zawsze wstukuje PIN, prawie, gdyz na stacjach
    JET oraz
    w Media Markcie zawsze sie podpisuje

    a wiec czy jest na to jakas regula? kiedy PIN a kiedy podpis ?

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2006-07-26 07:30:58
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Z ciekawości - jakie transakcje gotówkowe nie wymagają PIN-u?

    splata karty kredytowej inna karta np.
    zlecasz w banku, lub w necie przelew kapitalu z karty
    na inny rachunek i masz.
    jest traktowane jak transakcja gotowkowa zwykle.
    prowizja plus odsetki jak cash advance
    no chyba ze jakas akcja prowokacyjna

    SW

  • 16. Data: 2006-07-26 08:10:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 25 Jul 2006 20:42:11 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >Z ciekawości - jakie transakcje gotówkowe nie wymagają PIN-u?

    Wypłata gotówki w niektórych kantorach.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Lem/

  • 17. Data: 2006-07-26 08:47:29
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jul 2006 09:09:23 +0200, RobertS napisal/a:

    > mam karte z chipem i PRAWIE zawsze wstukuje PIN, prawie, gdyz na stacjach
    > JET oraz
    > w Media Markcie zawsze sie podpisuje
    może np. gdy terminal nie ma pin-pada?

  • 18. Data: 2006-07-26 21:40:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > może np. gdy terminal nie ma pin-pada?

    Chyba nie, bowiem VISA kredytowa BPH w przeważającej większości wypadków
    autoryzuje się podpisem. Nie przypominam sobie, ale w Polsce chyba nie spotkałem
    się z koniecznością wpisania PIN-u. Może poza A-24, ale to oczywiste. I stąd
    właśnie zaskoczył mnie ten PIN na Słowacji.

  • 19. Data: 2006-07-26 21:45:31
    Temat: Re: Re: PIN do VISA Classic - może nie ustalać?
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jul 2006 23:40:35 +0200, Robert Tomasik napisal/a:

    > Chyba nie, bowiem VISA kredytowa BPH w przeważającej większości
    > wypadków autoryzuje się podpisem.

    jak karta jest autoryzowana zasadniczo PINem to podpis jest tylko wtedy
    gdy nie da sie PINem, jak karta jest "na podpis" to jest na podpis
    nawet jak da się PINem, tak to widzę.

  • 20. Data: 2006-07-27 08:42:44
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > jak karta jest autoryzowana zasadniczo PINem to podpis jest tylko wtedy
    > gdy nie da sie PINem, jak karta jest "na podpis" to jest na podpis
    > nawet jak da się PINem, tak to widzę.

    no dokladnie.
    walkowalismy to ostatnio dosc mocno...
    generalnie chodzi o wartosc 3 pozycji w SVC karty / dla VISA /
    jak bedzie 6 to oznacza to "prompt for pin if pin pad present"
    moze byc jednak tak ze merchant mimo ze ma pos skonfigurowany
    z odpowiednimi kodami np. POS Condition Code i PAN Entry Mode to tego pinu
    nie zazada...mimo ze karta taka a urzadzenie jest "pin capable"
    i co im zrobisz ? nie ma reguly.

    SW