  • 1. Data: 2010-10-05 15:03:23
    Temat: Oszczędzanie z kredytem i gotówką
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Dzień dobry,

    Do rozważenia teoretycznego, wariat pierwszy:

    1) czas oszczędzania 30 lat, kwota miesięcznych oszczędności 2000 zł -
    załóżmy na 5 procent netto.
    2) kredyt do spłacenia 200 000 zł - miesięczna rata 1100 zł, gotówka
    na koncie 200 000 zł, dodatkowo comiesięczne oszczędzanie 900 zł.

    Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    Może ktoś rozwinąć tę myśl i wybrać optymalniejszy wariant?

    michal

  • 2. Data: 2010-10-05 15:07:08
    Temat: Re: Oszczędzanie z kredytem i gotówką
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    Tak, opłacać się to będzie .........doradcy

    Darek

  • 3. Data: 2010-10-05 15:13:37
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 5 Paź, 17:07, Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Tak, opłacać się to będzie .........doradcy
    >
    > Darek

    Pamiętam, jak pokazywał wykredy, że przy jakiejś stopie zwrotu z
    inwestycji - nie spłacanie kredytu ma się opłacać, mówił bodaj o 7
    proc. Ja tutaj dałem 5, ponieważ takie są obecnie stawki.

    Bardzo mnie to zaciekawiło, ponieważ nie jest wykluczone, że niebawem
    będę musiał wziąć taki kredyt i za czas niedługi będę miał środki,
    żeby go spłacić. I tak na podstawie wyliczonej raty kredytu dałem
    przykład 1, czyli oszczędzanie - także na obecnym etapie mocno
    teoretyczny, dałem kwotę raty + coś, co można przykładowo oszczędzić.

    Michał

  • 4. Data: 2010-10-05 15:19:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...

    > Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    Takie normalne oszczędzanie, typu konta oszczędnościowe czy lokaty nigdy się
    nie będzie opłacać w takiej konfiguracji (poza ewentualnie krótkimi okresami
    silnych wahań kursowych).

    Doradca miał na myśli spekulację a nie oszczędzanie (a konkretnie najpewniej
    sprzedanie ci jakichś "produktów inwestycyjnych"). W takim przypadku kredyt
    hipoteczny to po prostu najtańsze źródło finansowania zewnętrznego.

  • 5. Data: 2010-10-05 15:24:10
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    e.googlegroups.com...

> [...]

    przykład 1, czyli oszczędzanie - także na obecnym etapie mocno
    teoretyczny, dałem kwotę raty + coś, co można przykładowo oszczędzić.

    ---------------
    Tak na logike musi byc tak, ze kredyt jest drozszy niz depozyt, czyli nie
    oplaca sie brac kredytu i wsadzac na depozyt.
    Oczywiscie im bedziesz podejmowal wieksze ryzyko w inwestowaniu tym stopa
    zwrotu moze byc wyzsza i faktycznie nawet przewyzszyc obciazenia kredytowe.
    Nie ma rozy bez kolcow i w okresie bessy mozesz sporo stracic a odsetki od
    kredytu trzeba placic niezaleznie od koniunktury na rynku. Musisz sam sobie
    odpowiedziec czy jestes tak dobrym graczem, ze zawsze zarobisz na splacany
    kredyt i jeszcze wyjdziesz na plus. Zycze powodzenia, ale wiekszosc
    przecietnych ludzi nie ma tyle szczescia i tak dobrego wyczucia rynku, zeby
    stosowac takie rozwiazania jak sugeruje ci doradca.

  • 6. Data: 2010-10-05 16:27:56
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    doradcy chodziło roczej o "ryzykowne inwestowanie" gotówki z kredytu niż
    "oszczędzanie" na lokacie np.
    Zarabiasz na spreadzie pomiędzy kosztem kredytu a zyskiem netto z
    inwestycji.
    Nic w tym fenomenalnego. Kredyt hipoteczny to dość "tani pieniądz", zależy
    tylko jako go wykorzystasz.
    Jak pójdziesz pobalować to ten model nie zadziała :).

    george

  • 7. Data: 2010-10-05 16:47:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    a jakie masz warunki kredytu? bo tego ciężko gdybać...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2010-10-05 17:37:21
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-05 17:03, mic49 pisze:
> [...]
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    Próbował Ci zrobić wodę z mózgu, jak każdy naciągacz (ups... "doradca").
    Brać kredyt opłaca się tylko w 2(+1) przypadkach:
    - Kredyt inwestycyjny (jeśli kwotę kredytu inwestujesz w
    przedsięwzięcie, które przynosi wyższe dochody, niż odsetki od kredytu,
    w tym pewność/gwarancja/ubezpieczenie)
    - Kredyt konsumpcyjny długoterminowy (jeśli spłacenie kredytu w
    przyszłości będzie dla Ciebie mniejszym obciążeniem, niż byłoby obecnie,
    w tym jw.) - np. jeśli zaczynasz dorosłe życie jako wysoce obiecujący
    pracownik naukowy i za 10 lat będziesz profesorem.
    - Kredyt przymusowy (np. musisz zapłacić wysoką grzywnę, a kasy nie masz)

    W innych przypadkach nie należy brać kredytu

    W podanym przypadku należy przede wszystkim jak najszybciej spłacić
    kredyt. Czyli spłacać po 2k/m. Nie podałeś % kredytu.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-10-05 17:53:07
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    SQLwiel wrote:

> [...]
    >
    > W podanym przypadku należy przede wszystkim jak najszybciej spłacić
    > kredyt. Czyli spłacać po 2k/m. Nie podałeś % kredytu.

    z co z kredytem na mieszkanie?pod ktora kategorie pasuje?

  • 10. Data: 2010-10-05 17:53:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Oct 2010 08:03:23 -0700 (PDT), mic49 napisał(a):

    > Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    O ile tylko przewidzisz ruchy na rynkach finansowych w okresie
    najbliższych 30 lat. Ale wtedy bym nie pakował się w kredyt tylko zarabiał
    fortunę na spekulacjach ;)

    Możesz rozważyć rozwiązanie mBanku, czyli kredyt z bilansowaniem.
    Oszczędzone środki wpłacasz na specjalne konto i to pomniejsza kwotę
    kredytu. Efekt taki sam jak nadpłata, ale odzyskujesz je na koniec (i chyba
    też da się je wypłacić w międzyczasie) - możesz uznać, że "procentują" tak
    samo jak kredyt.

    Koszt uruchomienia usługi to 2% wartości kredytu, musisz policzyć czy to
    się będzie opłacać w Twoim przypadku. O ile w ogóle od nich wyszarpiesz
    kasę, bo podobno ostatnio o to ciężko.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl