  • 21. Data: 2009-08-14 21:00:59
    Temat: Re: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Sie, 11:10, "KALMAR" <k...@s...net> wrote:
    > Limit karty to umowa między bankiem i mną, że tyle wolno mi wykorzystać.
    > Umowa wiąże obie strony. w umowie nie ma ani słowa o tym, że bank dopuszcza
    > możliwość przekroczenia nawet chwilowego. Właśnie sprawdziłem, nie ma ani
    > słowa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli opłat. A więc nie
    > ma takiej możliwości.

    Ja bardzo, bardzo nie lubie "rzucac ksiazka" w kogos. Ale czasami
    trzeba...

    http://www.ikea.com/ms/pl_PL/customer_service/ikea_c
    ard/Wnioski/REGULAMIN_IF_CC.pdf

    Regulamin Karty Kredytowej IKEA HSBC Bank Polska S.A.

    ROZDZIAŁ 4. KORZYSTANIE Z KARTY I RACHUNKU KARTY

    4.2 Posiadacz Karty Głównej ma obowiązek kontrolowania wykorzystania
    Limitu
    Kredytowego i zapewnienia, aby nie został on przekroczony. W razie
    przekroczenia
    Limitu Kredytowego Bank może pobrać opłatę określoną w Regulaminie.

    Przekroczenie Limitu Kredytowego 45 PLN Każdorazowo

  • 22. Data: 2009-08-14 21:04:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Z ciekawosci: Czy ktos sie orientuje jak funkcjonuja karty
    > "podarunkowe", nie przypisane do imiennego rachunku.
    > W koncu "zaradnych" nie brakuje, a Visa / MC to nie instytucje
    > charytatywne, wiec jakos sobie musza radzic w sytuacjach opisanych
    > przez Witka.
    >
    > Bank moze oczywiscie zablokowac transakcje zagraniczne i na stacjach
    > benzynowych, ale karty nie dzialajace w hotelach / restauracjach?
    > Troche to marny prezent bylby.

    Podarunkowe zawsze są płaskie i ZTCW to zawsze są autoryzowane on-line.
    Jeżeli na karcie jest 50 zł a płatność w lokalu wyniosłaby 49 zł i
    później dopisałbym 10% napiwku to...czy lokal otrzymałby od banku kasę
    powyżej tego co było na karcie? Czy bank mógłby odmówić?

    Akcja na stacji benzynowej byłaby jeszcze lepsza. Tylko jak można się
    dowiedzieć, które stacje robią blokadę tylko na 1 zł/euro?

    Na karcie mam 10 zł, tankuję za 100 zł...autoryzacja przechodzi więc?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2009-08-14 21:13:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Sie, 17:04, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    > później dopisałbym 10% napiwku to...czy lokal otrzymałby od banku kasę
    > powyżej tego co było na karcie? Czy bank mógłby odmówić?

    Wlasnie o to pytam :) Wszystkie transakcje opisane przez Witka sa
    "poautoryzacyjne" - i przypuszczam, ze musza byc jakies mechanizmy
    obronne. No chyba ze ta czesc dodatkowa transakcji nie jest
    gwarantowana przez bank / Visa / MC i jest to ryzyko sprzedawcy.

    > Akcja na stacji benzynowej byłaby jeszcze lepsza. Tylko jak można się
    > dowiedzieć, które stacje robią blokadę tylko na 1 zł/euro?

    Ehm... w bardzo prosty sposob... :) Ale nie bedziemy tu przeciez
    zachecali do kradziezy, prawda? :)

  • 24. Data: 2009-08-14 21:20:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > obronne. No chyba ze ta czesc dodatkowa transakcji nie jest
    > gwarantowana przez bank / Visa / MC i jest to ryzyko sprzedawcy.

    Nawet jeżeli jakieś są to w regulaminach dla klientow o nich nie
    przeczytamy, a może się mylę?

    > Ehm... w bardzo prosty sposob... :) Ale nie bedziemy tu przeciez
    > zachecali do kradziezy, prawda? :)

    Chyba już wiem jak można to sprawdzić, jednak dla celów poznawczych
    chętnie potestowałbym jak wygląda (w praktyce) płatność kartą "ponad
    stan"...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2009-08-15 11:37:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Sie, 17:20, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > Chyba już wiem jak można to sprawdzić, jednak dla celów poznawczych
    > chętnie potestowałbym jak wygląda (w praktyce) płatność kartą "ponad
    > stan"...

    http://usa.visa.com/personal/cards/prepaid/gift_card
    _faq.html#anchor_19

    Po kolei, z rzeczy opisanych przez Witka:

    -dopisać napiwek w kanjpie,

    Moga autoryzowac o 20% wiecej niz wyniosl rachunek.

    -zatankować na stacji, która autoryzuje kartę na minimalną kwote 1
    euro,
    dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.

    Blokada na tankowanie "przy pompie", trzeba zaplacic przed
    tankowaniem.

    - kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

    Karta wazna tylko w danym kraju.

    - wyczyscic barek w pokoju hotelowym

    Hotel / wypozyczalnia samochodow moze zazadac karty kredytowej przy
    rezerwacji.

  • 26. Data: 2009-08-15 13:21:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KALMAR wrote:
    > Limit karty to umowa miedzy bankiem i mn?, ?e tyle wolno mi wykorzystaae.

    No. Do tego miejsca zrozumiałeś poprawnie.

    > Umowa wi??e obie strony. w umowie nie ma ani s?owa o tym, ?e bank dopuszcza
    > mo?liwo?ae przekroczenia nawet chwilowego.
    > W?a?nie sprawdzi?em, nie ma ani
    > s?owa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli op?at. A wiec nie
    > ma takiej mo?liwo?ci.

    E coś kiepsko czytasz. Podeśli ten regulamin to ci znajdę.

    > To nie jest sytuacja w której przekroczenie limitu nast?pi?o w ten sposób,
    > ?e wyda?em 2500 a bank doliczy? mi odsetki i op?aty. To jest sytuacja w
    > której limit sie konczy a karta dalej dzia?a. W umowie nie ma takiej
    > mo?liwo?ci wyszczególnionej.

    A dlaczego ma nie działać. Technicznie działa dalej. Od przestrzegania
    zapisów umowy i pilnowania limitów jesteś ty, a nie bank ze swoją
    infrastrukturą techniczną.

    > Proste. Nie znaczy to ?e nie chce im oddaae
    > pieniedzy. Tylko nie zamierzam im oddawaae naraz 450 z?otych. Wp?ata tych 220
    > z?otych winna - pokrywaj?c zad?u?enie ponadnormatywne byae jednocze?nie
    > wype?nieniem minimalnej wp?aty.

    A to zapewne juz znajdziesz w regulaminie, że spłata ma być to co
    przekroczyłeś plus spłata minimalna.

    > Z kilkoma bankami w s?dzie
    > wygra?em, ten bedzie nastepny. Da sie. I to bez pomocy adwokata.

    Zamiast mówić o dorosłych bankach sam powinieneś jeszcze trochę dorosnąć.

  • 27. Data: 2009-08-15 18:51:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Moga autoryzowac o 20% wiecej niz wyniosl rachunek.

    Nie wolno im przeciez.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2009-08-15 19:05:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 14:51, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie wolno im przeciez.

    http://usa.visa.com/personal/cards/prepaid/gift_card
    _faq.html#anchor_23

    "When using your Visa Gift card somewhere a tip may be appropriate
    (such as a restaurants, bars, taxis, salons, barbershops, or health
    and beauty spas) your transaction may be authorized for an additional
    20% above your total bill. The actual tip amount is your choice."

  • 29. Data: 2009-08-15 19:10:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie wolno im przeciez.