eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdszkodowania, szkody, Plichta, oszuści i rola państwa... › Re: Odszkodowania, szkody, Plichta, oszuści i rola państwa...
  • Data: 2012-08-24 15:37:27
    Temat: Re: Odszkodowania, szkody, Plichta, oszuści i rola państwa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Lawa" 503721df$...@n...home.net.pl

    > Jak miałby być za to skazany, skoro odmawiasz możliwości urzędowego
    > kontrolowania?

    Dziurka w głowie.

    > Powiedzmy, że ktoś zjadł i się zatruł - jak bez kontroli w piekarni
    > udowodnisz, że chleb nie został zatruty już po dokonaniu zakupu?

    Że to w ogóle był chleb, nie zaś ampułka i niecna próba
    zrzucenia odpowiedzialności na niewinnego piekarza.

    > Co więcej ta piekarniania analogia jest nieco bezsensowna - warunki
    > umowy są znane, prawo jest publicznie dostępne, ostrzeżenia KNF też i
    > choć odrobina rozsądku pozwala podejrzliwie patrzeć na wszelkie
    > "superokazje".

    Prawo jest znane? Wiesz (jako potencjalny Kowalski) czy
    wolno pożyczać, aby inwestować pożyczony szmal?

    > W przypadku trefnego chleba do sprawdzenia zakupu trzeba by mieć
    > specjalistyczne narzędzia do analizy chemicznej.

    Raczej tak, a i to niewiele da. Po co komu informacja o tym, że
    chleb ma w sobie truciznę? Każdy chleb jakąś truciznę w sobie ma.
    Nawet ten, który nie ma konserwantów (trutek ewidentnych -- konserwant
    to trucizna; truje grzyby, pająki/roztocza, bakterie...) ma jakieś
    chemiczne trutki. O tym, czy chleb uznamy za zatruty decydują skutki
    istnienia tych trutek, nie zaś sama ich obecność.

    -=-

    Państwo musi kontrolować ,,piekarnie'', ale nie musi (i nie może) płacić
    za zatruty chleb. Musiałoby płacić za zatruty chleb, gdyby w wyniku
    kontroli uznało chleb za koszerny, a chleb byłby plichy,
    znaczy -- zatruty.

    Wówczas państwo musiałoby zapłacić za swój błąd.

    -=-

    Urząd/państwo ma robić to, czego nie może zrobić (z uwagi na nieopłacalność)
    pojedynczy człowiek. Mikke (Janusz Korwin) wyjaśnia, do czego ludzie powołują
    coś, co zowie się państwem. W PRLi państwo było właścicielem niemal wszystkiego,
    ludzie byli pracownikami (niewolnikami niemal) folwarcznymi, zatem państwo
    komunistyczne pełniło inne funkcje niż państwo typowe.

    Tusk miesza rolę ,,komunistycznego państwa'' z rolą państwa właściwego.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'