  • 1. Data: 2013-04-28 23:01:20
    Temat: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    Witam,

    Proszę o poradę, jakie dalsze kroki mógłbym podjać, po otrzymaniu
    następującej odpowiedzi na reklamację złożoną w październiku 2012:
    http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg

    Karta została zeskanowana prawdopodobnie w marcu 2012 podczas mojego
    pobytu w USA, użyta we wrześniu i październiku. Oczywiście mnie w tym
    czasie w Stanach nie było, a plastiku nikt mi nie ukradł.

    Jak mam rozumieć to, że transakcje zostały wykonane poprawnie, a jednak
    dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach musiały
    być sfałszowane.

    Co można dalej zrobić, żeby odzyskać pieniądze?

    Dzięki za poradę,
    XYZ

  • 2. Data: 2013-04-28 23:03:50
    Temat: Re: Odpowiedź na reklamację dot. skimmingu
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-04-28 23:01, XYZ wrote:
> [...]
    > być sfałszowane.
    >
    > Co można dalej zrobić, żeby odzyskać pieniądze?

    Zapomniałem dodać, że to karta keep it simple, Getin Noble Bank.

    XYZ

  • 3. Data: 2013-04-28 23:40:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Apr 2013 23:01:20 +0200, XYZ <x...@o...pl> wrote:
> [...]
    jednak
    > dwie z nich zostały uznane? Przecież podpisy na potwierdzeniach

    Tak z ciekawości w jednym dniu transakcje w pasadenie i houston? Bo
    rozumiem ze nie były to trans. elektroniczne/internet?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-04-28 23:48:17
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-04-28 23:40, Marek wrote:
    > jednak
    > musiały
    >
    > Tak z ciekawości w jednym dniu transakcje w pasadenie i houston? Bo
    > rozumiem ze nie były to trans. elektroniczne/internet?

    Zapewne chodzi o Pasadenę na przedmieściach Houston.

    --
    XYZ

  • 5. Data: 2013-04-28 23:57:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    XYZ napisał(a) :

    > Zapewne chodzi o Pasadenę na przedmieściach Houston.

    Zapewne. To mały kraj i jest jeszcze tylko jedno miejsce gdzie można
    płacić kartą.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 6. Data: 2013-04-29 08:14:37
    Od: emes <m...@g...com>

    Spróbuj napisać odwołanie. Napisz, że w tym czasie nie byłeś na terytorium USA.
    Najlepiej załącz jakieś dowody, że byłeś wtedy w gdzie indziej.
    Poproś także o informację, w jaki sposób zostały zautoryzowane te transakcje (podpis,
    PIN itp). Jeżeli będzie to podpis, to domagaj się porównania podpisów z transkacji z
    podpisem na karcie.
    Ciekawe jest na jakiej podstawie dokonano zwrotów tych dwóch transkacji. To może być
    pomocne, gdyż może dwóch sprzedawców czy też agentów rozliczeniowych, uznało
    transkacje za nieautoryzowane poprawnie i sami dokonali zwrotu.
    Powodczenia.

  • 7. Data: 2013-04-29 14:32:41
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:01:20 UTC+2 użytkownik XYZ napisał:

    > http://img811.imageshack.us/img811/1931/kispismo.jpg
    Ciekawe od czego zaleza wyniki takich reklamacji.
    Od banku? Organizacji platniczej? osoby ktora rozpatruje? konkretnej
    sytuacji(zaleznie od...?) Od instytucji w ktorej dokonano fraudu?
    (Tak w sumie wynika z powyzszego skoro w dwoch przypadkach zwrocono kase???)

    Mi Polbank uznal reklamacje za transakcje przeprowadzone w bankomacie, na Filipinach
    ale bylem tam, pewnie nawet PIN mieli skoro bankomat.
    Kwota byla calkiem spora wiec jestem zadowolony. Trwalo to tez kilka miesiecy.

    Mialem tez zaswiadczenie z tamtejszej policji, ktorego zdobycie samo w sobie bylo
    ciekawym przezyciem ;)

  • 8. Data: 2013-04-29 15:44:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > Mialem tez zaswiadczenie z tamtejszej policji, ktorego
    > zdobycie samo w sobie bylo ciekawym przezyciem ;)

    Opisz :)

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 9. Data: 2013-04-29 15:49:40
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 15:44, g...@s...invalid (Adam Wysocki) wrote:

    > Opisz :)

    Pewnie chodzi o słynną filipińską biurokrację - ja gdzieś w domu mam
    świstek który wypełniałem przy sprzedaży USD w kantorze - "Application
    to sell foreign currency".

    mucher

  • 10. Data: 2013-04-30 13:42:17
    Od: Michał <m...@i...dane.pl>

    W dniu 2013-04-28 23:01, XYZ pisze:
    > Witam,

    Kilka dni temu zakończyła się moja sprawa, też skimming Dominikana, 5
    transakcji w bankomacie, więc pasek i pin, kwota, kilka kpln... Bank
    Inteligo, czas rozpatrzenia reklamacji, 14 dni, kasa z powrotem na
    koncie. Laurka dla banku, bo byli szybcy. Moje uwagi:
    1) Bank powinien poprosić o oświadczenie o sposobie przechowywania
    karty.Poprosił? Napisałeś? (Jeśli w dniu transakcji reklamowanych
    wykonałeś transakcję w kraju, to lepiej dla Ciebie, może coś kupiłeś?
    Warto się na to powołać w reklamacji)
    2)Sposób autoryzacji transakcji, bank powinien Cie poinformować czy to
    był pin czy podpis.
    3) Twoja sprawa jest o tyle skomplikowana, że późno się zorientowałeś
    (kilka dni), kwoty były małe i w różnych punktach,
    4)Zgłaszamy sprawę na policję, jak pisał tutaj jeden kolega, to ciekawe
    przeżycie, ja byłem mniej przekonujący i nie udało mi się uzyskać
    zaświadczenia, usłyszałem, że... policja takowych nie wystawia a bank
    powinien o tym wiedzieć.... na szczęście inteligo powiedziało na to "ok"
    5) Nie do końca wiem, kto w moim przypadku ostatecznie był poszkodowany,
    bank, operator karty?
    6) Jeśli nie uda się odwołanie zostaje sąd lub arbitraż... tego jak na
    razie nie musiałem ćwiczyć...

    pozdrawiam
    m.