    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odnowienie lokaty w IB.
    Date: Mon, 3 Dec 2018 02:00:15 +0100

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <1cxuj5m5kn6j5$.1s6ad4p7nioqo.dlg@40tude.net>...

    >No tak. Co tlumaczy te "nowe srodki" - umowa lokaty przedluzona na
    >nowych warunkach. Nazwa stara, warunki nowe.

    Sprawdzić w opisie. Wcześniej nowe definiowali zwykle tak: nadwyżka
    względem 20-ego dnia w poprzednim miesiącu (wg salda na koniec dnia).

    >Prawie na pewno nie

    >Ja wczesniej zrywalem, bo mi nieokragle kwoty pozwalaly dostrzec
    >szybko te na 0.01% :-)
    >[...]

    Nie znam na bieżąco oferty Idei ale uwaga na potencjalną pułapkę.
    Bank robi tak: najpierw np. na 2 mies. daje dużo na standardowej
    (ew. "beztroskiej" - wszystko jedno) i to bez limitu.
    Zaraz potem na porównywalny lub nieco wyższy procent (tylko nieco
    - by nie zachęcać do zrywania niedawno założonej standardowej)
    ale na dłużej np. 4 mies. oferta na "nowe środki" ale z limitem
    np. 100kPLN.
    Jeśli dużo osób skusi się na te pierwsze, a potem dołoży na "nowe
    środki" to po 2 mies. bank obniża oprocentowanie standardowych.
    Wtedy wypłata kasy z banku z zakończonej lokaty standardowej to
    złamanie warunków "nowych środków" dla trwającej jeszcze lokaty...

    Idea już tak kiedyś zrobiła.
    Ostatnio Getin miał ofertę: 3%/2 mies. (a na dłużej mało...),
    zaraz potem 3,9%/4 mies. na "nowe". Sytuacja jest dynamiczna
    ale ciekawe ile będzie w Getinie na standardowych za 2 miesiące.

    Arek

    PS. Gdzieś wyczytałem, że na początku listopada ABW chciało
    z doskoku zwinąć Czarneckiego. Namierzyli brykę ale w samochodzie
    były tylko jego komórki :) Za chwilę już było za głośno i nie
    wypadało.