  • 1. Data: 2018-11-30 14:03:27
    Temat: Odnowienie lokaty w IB.
    Od: miroski <m...@g...com>

    Dzisiaj skończyła mi się mała lokata 3m,3% w IB. Zalogowałem się żeby zabrać
    pieniądze do Mille a tu niespodzianka. Lokata odnowiła się na 3.9& a nie 0,01% i jako
    lokata na nowe środki (a przecież nie są). Za 2 miesiące kończy mi się już
    znaczniejsza lokata na 6m i ciekawe jak system zareaguje na próbę wycofania kasy?

  • 2. Data: 2018-11-30 14:24:19
    Temat: Re: Odnowienie lokaty w IB.
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2018-11-30 o 14:03, miroski pisze:
> [...]
    znaczniejsza lokata na 6m i ciekawe jak system zareaguje na próbę wycofania kasy?

    Od jakiegoś ;) czasu tak robią aby zmniejszyć odpływ środków

    Pozdro

  • 3. Data: 2018-11-30 16:16:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miroski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Dzisiaj skończyła mi się mała lokata 3m,3% w IB. Zalogowałem się żeby
    >zabrać pieniądze do Mille a tu niespodzianka. Lokata odnowiła się na
    >3.9& a nie 0,01% i jako lokata na nowe środki (a przecież nie są).

    Widac cienko u nich z plynnoscia :-)
    Do mnie dzwonili i proponowali 3.95, ale jakos nie moglismy sie
    dogadac.

    Nowe srodki ? U mnie byla jakas inna nazwa.
    A jesli ja skasujesz, to mozesz zalozyc Beztroską, tez 3.9%, z
    mozliwoscia wczesniejszego zerwania bez utraty odsetek.

    Swoja droga - pamietasz umowe do tamtej lokaty ?
    Bylo cos tam o przedluzeniu lub procentach ?

    Moze dzialaja niezgodnie z umową i regulaminem ? :-)

    >Za 2 miesiące kończy mi się już znaczniejsza lokata na 6m i ciekawe
    >jak system zareaguje na próbę wycofania kasy?

    Jakbys wczoraj wycofywal, to by zaproponowal lokate Zawrotną na 3.8%.
    Za 2 miesiace to roznie moze byc.

    Z tego co zauwazylem wczesniej, to propozycja wyskakuje od wiekszej
    kwoty (np 10k) i tylko do niektorych bankow, wlasnie np Mille.
    Ale to bylo dawniej, dzis moze juz nie sa tacy wybredni :)

    J.

  • 4. Data: 2018-11-30 20:26:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 30 Nov 2018 16:16:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Swoja droga - pamietasz umowe do tamtej lokaty ?
    >Bylo cos tam o przedluzeniu lub procentach ?
    Chyba we wszystkich automatycznie przedluzanych w umowie jest zapis ze
    przedluza sie na warunkach aktualnie oferowanych do tej samej lokaty.
    Kiedys aktualne bylo 0,01% dzis 3,90% :)

    Tylko nie wiadomo czy te automatycznie przedluzone na 3,90% maja
    odsetki przy zerwaniu wiec na wszelki wypadek je zrywam i zakladam juz
    jako zrywalne bez utraty.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 5. Data: 2018-12-01 08:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 20:26:40 +0100, WAM napisał(a):

    > Chyba we wszystkich automatycznie przedluzanych w umowie jest zapis ze
    > przedluza sie na warunkach aktualnie oferowanych do tej samej lokaty.
    > Kiedys aktualne bylo 0,01% dzis 3,90% :)

    No tak. Co tlumaczy te "nowe srodki" - umowa lokaty przedluzona na
    nowych warunkach. Nazwa stara, warunki nowe.

    > Tylko nie wiadomo czy te automatycznie przedluzone na 3,90% maja
    > odsetki przy zerwaniu

    Prawie na pewno nie

    > wiec na wszelki wypadek je zrywam i zakladam juz
    > jako zrywalne bez utraty.

    Ja wczesniej zrywalem, bo mi nieokragle kwoty pozwalaly dostrzec
    szybko te na 0.01% :-)

    A teraz jeszcze dwa niuanse: 3.9% jest w lokacie standardowej na 3m,
    6m ma 3%, a moga sie lokaty przedluzac na dluzej.

    No i ... Standardowa sie przedluza ? O tym nie pisza.

    Tak czy inaczej - skasowac, sprobowac przelac do innego banku,
    a jak nie nie zaproponuja lepiej, to zalozyc beztroska na 3.9%

    J.

  • 6. Data: 2018-12-03 02:00:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <1cxuj5m5kn6j5$.1s6ad4p7nioqo.dlg@40tude.net>...

    >No tak. Co tlumaczy te "nowe srodki" - umowa lokaty przedluzona na
    >nowych warunkach. Nazwa stara, warunki nowe.

    Sprawdzić w opisie. Wcześniej nowe definiowali zwykle tak: nadwyżka
    względem 20-ego dnia w poprzednim miesiącu (wg salda na koniec dnia).

    >Prawie na pewno nie

    >Ja wczesniej zrywalem, bo mi nieokragle kwoty pozwalaly dostrzec
    >szybko te na 0.01% :-)
    >[...]

    Nie znam na bieżąco oferty Idei ale uwaga na potencjalną pułapkę.
    Bank robi tak: najpierw np. na 2 mies. daje dużo na standardowej
    (ew. "beztroskiej" - wszystko jedno) i to bez limitu.
    Zaraz potem na porównywalny lub nieco wyższy procent (tylko nieco
    - by nie zachęcać do zrywania niedawno założonej standardowej)
    ale na dłużej np. 4 mies. oferta na "nowe środki" ale z limitem
    np. 100kPLN.
    Jeśli dużo osób skusi się na te pierwsze, a potem dołoży na "nowe
    środki" to po 2 mies. bank obniża oprocentowanie standardowych.
    Wtedy wypłata kasy z banku z zakończonej lokaty standardowej to
    złamanie warunków "nowych środków" dla trwającej jeszcze lokaty...

    Idea już tak kiedyś zrobiła.
    Ostatnio Getin miał ofertę: 3%/2 mies. (a na dłużej mało...),
    zaraz potem 3,9%/4 mies. na "nowe". Sytuacja jest dynamiczna
    ale ciekawe ile będzie w Getinie na standardowych za 2 miesiące.

    Arek

    PS. Gdzieś wyczytałem, że na początku listopada ABW chciało
    z doskoku zwinąć Czarneckiego. Namierzyli brykę ale w samochodzie
    były tylko jego komórki :) Za chwilę już było za głośno i nie
    wypadało.

  • 7. Data: 2018-12-03 11:05:18
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-03 02:00, Arek wrote:
> [...]
    > z doskoku zwinąć Czarneckiego. Namierzyli brykę ale w samochodzie
    > były tylko jego komórki :) Za chwilę już było za głośno i nie

    No, to się jakoś "składa" z sensem...

    ALE co jest warte takie "gdzieś wyczytałem"? Albo pisz gdzie, żeby
    ci, co jeszcze nie używają swoich szarych komórek do oceny
    wiarygodności newsów, mogli się zastanowić, albo w ogóle nie
    powtarzaj plotek, bo bzdur pełno wszędzie, a Ty nie jesteś
    Trumpem ;-)

    witrak()

  • 8. Data: 2018-12-03 11:34:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) w wiadomości:
    <1cxuj5m5kn6j5$.1s6ad4p7nioqo.dlg@40tude.net>...

    >Sprawdzić w opisie. Wcześniej nowe definiowali zwykle tak: nadwyżka
    >względem 20-ego dnia w poprzednim miesiącu (wg salda na koniec dnia).

    Nie o to chodzi. Lokata sie przedluza "na warunkach lokaty
    standardowej".
    Dawniej bylo 0.01%, to wszyscy psioczyli, zrywali, i nie wczytywali
    sie w szczegoly.

    A teraz lokata standardowa jest na 3.9% i 3, 6 czy wiecej miesiecy.
    Ale przedluzona lokata jak widac nazywa sie tak samo jak oryginalna.

    J.

  • 9. Data: 2018-12-05 04:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 05:03:27 -0800 (PST), miroski napisał(a):
    > Dzisiaj skończyła mi się mała lokata 3m,3% w IB. Zalogowałem się
    > żeby zabrać pieniądze do Mille a tu niespodzianka. Lokata odnowiła
    > się na 3.9& a nie 0,01%

    Pozar w burdelu widac zaczyna gasnac, bo lokata Standardowa spadla do
    3.5%.

    > Za 2 miesiące kończy mi się już znaczniejsza lokata na 6m
    > i ciekawe jak system zareaguje na próbę wycofania kasy?

    Standardowa 6m to dzis 3.0%

    J.

  • 10. Data: 2018-12-30 03:09:36
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze nie używają swoich szarych komórek do oceny wiarygodności newsów,
    > mogli się zastanowić, albo w ogóle nie powtarzaj plotek, bo bzdur pełno

    Kurczę, za dużo czasu upłynęło.
    Nie pamiętam, gdzie. Możliwe to "Angora", "Najwyższy Czas", ostatecznie
    "Wprost", "Polityka".
    Najpewniej papierowo, ale głowy nie dam, może w necie.
    Kojarzy mi się autor Szymowski, Piński, może któryś z "ekonomicznych".

    Wracając do "potencjanej pułapki" oprocentowania: w Getinie
    na nowe środki 3,9% -> 3,7% 4 mies.
    standardowe obniżyli bardziej bo 3% -> 2,7% na 2 mies. , pozostałe mizerne
    Jak ktoś się połakomił na nowe a miał/założył wcześniej standardowe...

    Arek