  • 11. Data: 2011-02-14 09:13:44
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:8rs9tuF70sU1@mid.uni-berlin.de...

    > I zawsze jakis bank moze powiedziec:
    >
    > "zegnaj lokato jednodniowa - witaj lokato jednogodzinowa"
    >

    > Ewentualnie, jednominutowa, zeby skala byla lepiej dopasowana.

    Brawo!
    :)
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2011-02-14 09:17:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.02.2011 09:44, Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Większość naszego społeczeństwa to socjalistyczni idioci, którzy nie
    > mają lokat bezbelkowych. Oni poprą ten podatek z czystej bezinteresownej
    > zawiści wobec bogaczy mających jakieś oszczędności.

    Tzn. jaki w tym interes "wiekszej czesci naszego spoleczenstwa bedacymi
    socjalistycznymi idiotami", aby inna czesc nie placila do wspolnej kieszeni?

    Akurat to jest zachowanie jak najbardziej racjonalne, iloma komunalami
    bys nie zaprzeczyl.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2011-02-14 09:18:03
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 14, 10:13 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
> [...]
    > :)
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Skoro zaokrąglenie będzie to 1gr, to nie oznacza to czasem, że mając
    zysk z lokaty w wysokości 1gr państwo go zabierze? A dopiero od 1 zł
    zabierze równe 19%. Jak to działało teraz?

  • 14. Data: 2011-02-14 09:29:50
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > wspolnej kieszeni?
    >
    > Akurat to jest zachowanie jak najbardziej racjonalne, iloma

    Proszę, nie karm trolla...

    witrak()

  • 15. Data: 2011-02-14 09:33:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Pr0NET" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000yqk.googlegroups.com...

    > Skoro zaokrąglenie będzie to 1gr, to nie oznacza to czasem, że mając
    > zysk z lokaty w wysokości 1gr państwo go zabierze? A dopiero od 1 zł
    > zabierze równe 19%. Jak to działało teraz?

    Jeśli podstawa opodatkowania będzie nadal zaokrąglana do pełnego złotego nic
    się nie zmieni. Tylko zamiast optymalizowania do 2,49 będzie się
    optymalizować do 0,49.

  • 16. Data: 2011-02-14 09:34:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Lut, 10:11, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >
    >         "zegnaj lokato jednodniowa - witaj lokato jednogodzinowa"
    >
    > Ewentualnie, jednominutowa, zeby skala byla lepiej dopasowana.

    Nie boj nic :) Projekt przewiduje ze zawsze bedzie podatek liczony "do
    gory" - jak napisal ktos z ministerstwa w zalozeniach do projektu,
    wlasnie po to zeby nikt nie wpadl na kolejne pomysly optymalizacji i
    nie wprowadzil lokat z kapitalizacja np. godzinna :)

  • 17. Data: 2011-02-14 09:36:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > kieszeni?
    >
    > Akurat to jest zachowanie jak najbardziej racjonalne, iloma komunalami bys

    Przecież piszę, że skretyniałe społeczeństwo RP w swoim interesie nałoży
    nowy podatek.

    Gdyby byli mądrzy, to zmniejszaliby podatki a nie zwiększali.

  • 18. Data: 2011-02-14 09:37:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Lut, 10:33, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli podstawa opodatkowania będzie nadal zaokrąglana do pełnego złotego nic
    > się nie zmieni. Tylko zamiast optymalizowania do 2,49 będzie się

    Nie... zmiana dotyczy i sposobu liczenia podstawy i samego podatku.

    Przeczytalem arcydzielo ministerstwa na ten temat. Twierdza nawet, ze
    wiele osob skorzysta na tym projekcie.

    Generalnie napisali to tak: straca bogaci kombinatorzy i nieuczciwe
    banki. Zyskaja uczciwi biedacy (trzymajacy 1000 zl na koncie/lokacie z
    normalna kapitalizacja) i uczciwe banki, ktore tracily depozyty bo nie
    oferowaly nieuczciwych lokat :)

  • 19. Data: 2011-02-14 09:43:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.02.2011 10:34, BK wrote:

> [...]
    > wlasnie po to zeby nikt nie wpadl na kolejne pomysly optymalizacji i
    > nie wprowadzil lokat z kapitalizacja np. godzinna :)

    Hmm, przy takim rozwiazaniu moze sie okazac, ze pieniedzy na
    oprocentowanym koncie ubywa (odsetki mniej niz grosz, zaokraglone w gore
    do podatkowego grosza)...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2011-02-14 09:55:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    6g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]
    > banki. Zyskaja uczciwi biedacy (trzymajacy 1000 zl na koncie/lokacie z
    > normalna kapitalizacja) i uczciwe banki, ktore tracily depozyty bo nie

    Powinni jeszcze w takim razie dodać, że emerytury od tego będą wyższe. :)

    Ja jednak liczę na to, że nie dadzą rady pozatykać wszystkich możliwości, bo
    na pewno nie będzie jednomyślności wśród głosujących posłów w tej kwestii i
    jakieś gierki wokół tego się odbędą. I liczę też na trudności z
    wprowadzeniem zmian podatkowych w trakcie trwania roku podatkowego.