  • 101. Data: 2011-02-15 15:25:16
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 15.02.2011 16:22, Jan Werbinski wrote:

    > Tak, nie potrafię. ;)
    >
    > Wiedzą: zaglądam do statystyk i opracowań.
    >
    > Rozumem: ilu bezrobotnych będzie kiedy płaca minimalna wyniesie 1 zł, a
    > ilu kiedy wyniesie 20 000 zł? Wprowadźmy płacę minimalną 20 000. :)

    Bardzo plytko rozumujesz.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 102. Data: 2011-02-15 15:44:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Bardzo plytko rozumujesz.

    Tak jak się spodziewałem. Niestety zamiast pogłębić merytorycznie dyskusję,
    stać Cię jedynie na zdawkowe komentarze.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 103. Data: 2011-02-15 16:09:23
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Za długi. Nie chce mi się czytać.

    No to dupa
    Autor ukazał, ze nie ma wpływu płacy minimalnej na bezrobocie

  • 104. Data: 2011-02-15 16:10:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 15.02.2011 16:44, Jan Werbinski wrote:

    (...)

    > Tak jak się spodziewałem. Niestety zamiast pogłębić merytorycznie
    > dyskusję, stać Cię jedynie na zdawkowe komentarze.

    No ale to jest naprawde plytkie rozumowanie ("placa minimalna 20000 zl -
    duze bezrobocie; 1 zl - male bezrobocie - wniosek: czym wieksza placa
    minimalna, tym wieksze bezrobocie") - przebieg tej "funkcji" oparles na
    dwoch skrajnych danych, a co z reszta? Rozumujac w ten sposob mozna
    dojsc do naprawde genialnych odkryc[1]...

    Zeby bylo smieszniej, w latach 2000 zatrudnienie w Polsce _spadalo_ wraz
    ze spadkiem placy minimalnej (w stosunku do srednich zarobkow), a
    powinno byc raczej odwrotnie?

    Zaleznosc miedzy placa minimalna a bezrobociem naprawde nie ma liniowego
    charakteru typu:

    y = 2x

    Coz, przepadles we wlasnym tescie na inteligencje, prawo glosu zostaje
    ci dozywotnio zabrane ;)

    [1] http://tvonm.salon24.pl/276937,mucha-ogluchla-hambur
    gery-a-inteligencja

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 105. Data: 2011-02-15 16:15:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "spa" <s...@a...er> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > No to dupa
    > Autor ukazał, ze nie ma wpływu płacy minimalnej na bezrobocie

    Autor ukazał, to co chciał ukazać. Albo to za co mu zapłacili. Tak myślałem,
    że to strata czasu ten artykuł. :-)

    Pytam:
    Jak zmieni się bezrobocie w Polsce obecnie jeżeli płaca minimalna będzie
    wynosić 1 zł? Wzrośnie czy spadnie?
    Jak się zmieni jeżeli będzie wynosic 20000 zł? Wzrośnie czy spadnie?
    To przecież proste.

  • 106. Data: 2011-02-15 16:18:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > dwoch skrajnych danych, a co z reszta? Rozumujac w ten sposob mozna
    > dojsc do naprawde genialnych odkryc[1]...

    Wstaw sobie inne dane w środek. Udowodnij w ten sposób, że funkcja nie
    przebiega mniej więcej liniowo.

    Np obniżamy minimalną do 600 zł. W ten sposób zatrudnienie znajdą osoby
    niskokwalifikowane, niepełnosprawni umysłowo bez prawa do renty, itp.
    Bezrobocie się obniży.

    Podwyższamy do 2000 zł. W Biedronce straci pracę połówa kasjerek.

    > Zeby bylo smieszniej, w latach 2000 zatrudnienie w Polsce _spadalo_ wraz
    > ze spadkiem placy minimalnej (w stosunku do srednich zarobkow), a
    > powinno byc raczej odwrotnie?

    Wiesz, że około 2000 roku był kryzys? Pękła bańka internetowa. Kapitały
    sobie płynęły tu i tam. Nie bierzesz pod uwagę innych czynników.

    > Zaleznosc miedzy placa minimalna a bezrobociem naprawde nie ma liniowego
    > charakteru typu:
    >
    > y = 2x

    Ma zbliżony. Zapomniałeś tylko o tym, że na bezrobocie wpływa też wiele
    innych czynników.

  • 107. Data: 2011-02-15 16:22:10
    Od: "spa" <s...@a...er>

> [...]
    > wynosić 1 zł? Wzrośnie czy spadnie?
    > Jak się zmieni jeżeli będzie wynosic 20000 zł? Wzrośnie czy spadnie?

    Weź się już nie kompromituj
    Przeczytaj to opracowanie

  • 108. Data: 2011-02-15 16:28:46
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Weź się już nie kompromituj
    > Przeczytaj to opracowanie

    Przeczytałem parę książek z ekonomii, obserwuję co się dzieję i wyciągam
    wnioski.

    Ale OK. Rzuciłem litościwie okiem:
    - płaca minimalna w opracowaniu i średnia pomija inflację, co jest rażącym
    błędem! Nie jest indeksowana o inflację!
    - po uwzględnieniu inflacji wnioski są DOKŁADNIE ODWROTNE lub mieszczą się w
    błędzie statystycznym.

    Hahahaha. :-DDDDDDDDDDDD

  • 109. Data: 2011-02-15 16:31:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Bardzo plytko rozumujesz.

    Wziąłeś pod uwagę, że aby to Twoje powyższe stwierdzenie było
    prawdziwe, on w ogóle musiałby rozumować ? ;-)

    A jak wiesz, z fałszu wynika cokolwiek :-)))

    witrak()

  • 110. Data: 2011-02-15 16:32:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Wziąłeś pod uwagę, że aby to Twoje powyższe stwierdzenie było
    > prawdziwe, on w ogóle musiałby rozumować ? ;-)
    >
    > A jak wiesz, z fałszu wynika cokolwiek :-)))
    >
    > witrak()

    Kolejny Twój post nie wnoszący zupełnie nic do dyskusji. Pustka.
    :-)