  • 11. Data: 2002-01-13 11:37:44
    Temat: Re: OT emerytura (Sorki za HTML)
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message news:a1rqrr$e4j$1@news.onet.pl...
    > ps. Ciekawe czy komuś kiedyś udało się wygenerować
    > dłuższy link ;-/)
    >
    > HTML rozwiązaniem na niełamanie linków :-) ?

    Yez ow kourz ;-)

    Kamil
    c...@h...pl

  • 12. Data: 2002-01-13 11:51:54
    Temat: Re: OT emerytura
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > PS, zawsze myslalem, ze fundusze inwestycyjne
    sluza do pomnazania
    > wkladow, ale widac emerytalne dzialaja inaczej
    :-/

    To jest dla nich niezły biznes, źle czy dobrze
    zawsze swoje wezmą (no może za wyjątkiem tych co
    znajda sie pod kreską). Każda opłata którą
    pobierają powinna byc ściśle powiązana z
    osiąganymi wynikami. inaczej efekt mamy jaki mamy
    .... parafrazując powiedzonko z nie tak dalekiej
    przeszłośći - czy się stoi czy się leży .. i tak
    nam się należy

    > Czy tylko CU daje jakis wzrost (bezwzgledny)
    wartosci kapitalu ?!

    Hmm .... w stosunku do zysków z lokat to ten ich
    zysk jest tylko minimalizowaniem strat w stosunku
    do innych OFErm

    Sark

  • 13. Data: 2002-01-13 12:01:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Dlatego napisalem "bezwzgledny" :-)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 14. Data: 2002-01-13 12:31:52
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1rsd4$fto$...@n...onet.pl...

    > .... parafrazując powiedzonko z nie tak dalekiej
    > przeszłośći - czy się stoi czy się leży .. i tak
    > nam się należy

    Dokladnie powinno byc "zy sie stoi, czy sie lezy 700 milionow PLN
    miesiecznie sie nalezy". Tyle mniej wiecej srednio miesieczne dostaja OFE od
    ZUS :)

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

  • 15. Data: 2002-01-13 12:37:02
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1rrgp$etq$...@n...onet.pl...

    > Ale to chyba jeszcze nie wszystko co nas czeka.
    > Nie wszystko pamiętam ale do wypałcania emerytury
    > ma zostac powołane nowe ciało (instytucja, urząd
    > itp.) które za tą usługę pobierze, jak mnie pamięć
    > nie myli, kolejne 7% (od każdej comiesięcznej
    > emerytury-oczywiście że nie od zysku). A może się
    > zdarzyć tak że w czasie realizacji emerytury na
    > giełdzie będzie długotrwała bessa która
    > "nieprzyjemny efekt" jeszcze spotenguje (okaże sie
    > ze nic nie zarobiliśmy)

    Zgadza sie. Zostana powolane towarzystawa emerytalne, ktore beda wyplacac
    nam emerytury.

    I tutaj mala uwaga. Przyjmijmy, ze ktos w wieku 55 lat odchodzi na emeryture
    i jego kapital uzbierany w OFE wynosi 500 tysiecy zlotych. Teraz pieniadze
    te przejmuje tow emerytalne i suatala wysokosc emerytury. Wylicza oczekiwany
    wiek dozywania dla danej grupy osob (niech bedzie 78 lat). Czyli przez 23
    lata bedzie musialo wyplacic pieniadze. Dzieli wiec 500 tysiecy (po
    pomniejszeniu o wszelkie prowizje) przez 23 i wychodzi miesieczna emerytura.

    Niby wszystko OK. Ale przeciez te 500 tys PLN przez te 23 lata bedzie nadal
    przynosci dochody chocby z lokat bankowych. I to sie juz pomija. Zysk z
    lokat w okresie wyplat emerytury bedzie juz w calosci nalezal do
    towarzystawa.

    No chyba, ze wprowadza emeryture wieczna, czyli taka, ktora nie narusza
    kapitalu, a miesieczna emerytura jest w wysokosci odsetek wyplaconych z
    miesiecznej lokaty bankowej. Tylko, czy mamy na to sznase? Bo tak, to
    kapital po naszej smierci dziedziczyliby spadkobiercy :)

    Malin

  • 16. Data: 2002-01-13 13:06:18
    Temat: Odp: OT emerytura
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:a1rv2i$6t6$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > lata bedzie musialo wyplacic pieniadze. Dzieli wiec 500 tysiecy (po
    > pomniejszeniu o wszelkie prowizje) przez 23 i wychodzi miesieczna

    Fachowo to bedzie sie nazywalo zaklady emerytalne. I tyle tylko wiadomo.
    Jest chyba zapis, czy tez zalozenie co do maksymalnej prowizji pobieranej
    przez zaklady. Na razie nie ma jeszcze ustawy o zakladach, wiec ciezko cos
    twiedzic ze 100 proc. pewnoscia. Pieniadze beda wyplacane dopoki bedziesz je
    w stanie pobierac (czyli do smierci). I to GUS ustala (chyba kwartalnie)
    wiek dozywania.

> [...]
    > przynosci dochody chocby z lokat bankowych. I to sie juz pomija. Zysk z
    > lokat w okresie wyplat emerytury bedzie juz w calosci nalezal do
    Emerytura ma byc jakos indeksowana w zwiazku z inflacja czy kapitalizowana
    o odsetki, ale nie wiem na jakich zasadach

    dobek

  • 17. Data: 2002-01-13 13:18:17
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > lata bedzie musialo wyplacic pieniadze. Dzieli
    wiec 500 tysiecy (po
    > pomniejszeniu o wszelkie prowizje) przez 23 i

    Moze ja czegoś ie rozumiem, ale jak oni wyliczą te
    23 lata a ja im zrobie niespodziankę i będę żył
    dalej, to co, już bez emerytury " a teraz to radź
    sobie dziadku sam" ?

    Sark

  • 18. Data: 2002-01-13 13:27:51
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moze ja czegoś ie rozumiem, ale jak oni wyliczą te
    > 23 lata a ja im zrobie niespodziankę i będę żył
    > dalej, to co, już bez emerytury " a teraz to radź
    > sobie dziadku sam" ?

    Umrzesz wczesniej - twoja strata, zarobi zaklad emerytalny
    Umrzesz pozniej - strata zakladu emerytalnego, zarobisz - emerytury beda
    dozywotnie

    dobek

  • 19. Data: 2002-01-13 13:32:16
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:a1s212$mos$1@news.onet.pl...

    > Umrzesz wczesniej - twoja strata, zarobi zaklad
    emerytalny
    > Umrzesz pozniej - strata zakladu emerytalnego,
    zarobisz - emerytury beda
    > dozywotnie

    Czyli wyliczenie "dożycia" np. tych 23 lat, jest
    potrzebne tylko do wyliczenia emerytury ze
    zgromadzonego kapitału dla danej grupy ?

    Sark

  • 20. Data: 2002-01-13 13:37:19
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli wyliczenie "dożycia" np. tych 23 lat, jest
    > potrzebne tylko do wyliczenia emerytury ze
    > zgromadzonego kapitału dla danej grupy ?

    Tak, tylko i wylacznie, przy czym sa dwie grupy: brzydka i piekna

    dobek