    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Prawo ;) w Polsce
    Date: Sun, 25 Jan 2015 18:25:22 +0100

    "Andrzej Lawa" ma2k3e$l1c$...@n...news.atman.pl

    > Cóż, a ja uważam (tak samo "zasadnie") że jesteś złodziejem i mordercą ;->

    Bardzo lakoniczna wypowiedź. :)

    Może nawet jestem złodziejem (okradłem nieraz takie osoby
    jak M$) i mordercą (morduję stale miliony nieszczęśników)
    ale nie uważam, iż czynię źle. ;) Po prostu tak wygląda
    życie -- przeszkadza jakaś istota (bakteria czy wirus
    lub pleśń) więc ją zabijam. Silni i mądrzy przetrwają,
    zaś słabi i głupi ulegną zagładzie. I co w tym złego?

    > [ciach]

    > Oooo... Idź przytul niedźwiedzkiego czy innego bokuna...

    Ty ich przytulasz? Jakoś nie mam ochoty... Może mi wybaczą. ;)

    > A z tąd z takimi smętami - wypad!

    Masz rację. :) Niech zostaną tu tylko ci, którzy nie potrafią pisać. :)

    stąd <<zaimek przysłówkowy zastępujący wyrazy (wyrażenia)
    oznaczające określenia miejsca, przyczynę, powód,
    źródło czegoś itp.>>

    a) <<z tego miejsca>>

    Stąd do miasta niedaleko.
    O kilometr stąd jest rzeka.
    Nie oddalaj się stąd.

    Stąd dotąd <<od tego (określonego) miejsca do tego (innego) miejsca, punktu>>

    b) <<z tego powodu, z tej przyczyny, dlatego (występuje w zdaniu podrzędnym)>>

    Nie przestrzegano higieny, stąd częste były choroby zakaźne.
    Postanowiła pogłębić wiedzę w tym zakresie, stąd zamiar rozpoczęcia studiów.

    Cóż stąd? <<co z tego wynika?; to jest bez znaczenia>>

    Ni stąd, ni zowąd <<bez widocznej przyczyny, niespodziewanie, nagle>>

    c) <<od tej rzeczy, od tego>>

    Zaczął kraść i pić, a stąd tylko krok do więzienia.
    Teren to błotnisty - stąd właśnie nazwa Błotnica.

    -=-

    Wiesz, dlaczego piszesz niezbyt ;) poprawnie? Bo nie czytasz. Ale
    mimo tego, że jesteś niemal analfabetą, chcesz rządzić, chcesz
    decydować o innych (o mnie chociażby) i masz pretensję do świata
    za to, że frank znienacka podrożał. Zapewne chcesz uwzględnienia
    ujemnych LIBORów -- zgodnie z umową, :) ale umowę tę chcesz łamać
    w innym miejscu tejże umowy. :)

    -=-

    Stąd do wieczności :) Jamesa Jonesa -- o wojnie i o dziwkach... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'