  • Data: 2003-09-10 13:43:40
    Temat: Re: O pozytkach z funduszy inwestycyjnych przez mBank...
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "A_Zet" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:thutlvcvlsdccgco8u152ur8mau05nbmjv@4ax.com...
    > Dnia Wed, 10 Sep 2003 11:06:20 +0200, "Glenn"
    > <g...@g...pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    > prawa i uchwalonych regulaminow, ktorych nigdy nie lamia, ale ktore
    > dzialaja na ich korzysc? Ze skoro pisze do s i e d m i u dni to
    > jest powszechnie rozumiane, ze jest to termin wyjatkowy, w razie wojny
    > czy paru innych kataklizmow, a n o r m a l n i e to jest to tylko
    > grzecznosciowa deklaracja?
    >
    > Dla mnie to jest oczywista kpina, by w n o r m a l n y c h
    > warunkach nabycie czy zbycie FI trwalo AZ s i e d e m dni -
    > obojetnie, co na ten temat mowi usrany regulamin. Bo w ten sposob,
    > moj malutki migocacy adwersarzu, buduje sie image firmy i zaufanie jej

    Drogi Adku,

    Trochę bezpodstawnie irytujesz się na otrzymane odpowiedzi, ale to naprawdę
    Twój błąd.
    Jeżeli miałeś zamiar wykorzystać to co dzieje się na WGPW w ostatnich
    kilkunastu dniach a nie kilkunastu tygodniach to trzeba było zdecydować się
    na akcje lub kontakty.
    Ty wybrałeś fundusze inwestycyjne akcji. To z założenia instrument dla
    regularnych inwestycji na lata, nie na dni i tygodnie. Jeżeli pokusić się o
    spekulację na tych funduszach to w perspektywie kilku tygodni czy miesięcy -
    odpowiednio wcześnie kupić jednostki i odpowiednio wcześnie (póki rośnie)
    sprzedać.

    Jeżeli obecną sytuację na rynku -szczególnie akcji- nazywasz n o r m a l n
    ą, to chyba jednak nie do końca jest to prawda. Spójrz na wykres WIG, kiedy
    i ile razy w ostatnich latach zdarzały się tak gwałtowne wzrosty, a teraz
    spadki ?

    W praktyce w SFI przed 02-09-2003 dla SEB, City, SKARBCA środki z umorzeń
    FI akcji/hybrydowych na eKoncie pojawiały się w dniu wyceny lub dnia
    następnego. Nie jestem pewnien czy wszystkie (może ktoś wie ?) ale
    przynajmniej część TFI ubezpiecza się od nagłego napływu dyspozycji umorzeń.
    Ale to podnosi koszty.

    TomekD