  • 1. Data: 2002-03-20 14:16:19
    Temat: O nas pisza ;)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Łączę z pieniędzmi

    Wyboista droga do e-konta

    Z 2 mln dorosłych internautów w Polsce konta on-line ma ponad 600 tys.
    Wskaźnik nasycenia rynku (ok. 30 proc.) jest więc taki jak we Włoszech lub
    Szwajcarii, choć odległy od skandynawskiej czołówki (ok. 60 proc.).

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1079
    274

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-03-20 19:42:04
    Temat: Re: O nas pisza ;)
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@i...pl>

    "Próbkę profilu społecznego klientów banków on-line daje
    lista dyskusyjna pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo
    informatyków (w tym bankowych)"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ?????????????????
    Naprawdę ????

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 3. Data: 2002-03-20 21:30:30
    Temat: Odp: O nas pisza ;)
    Od: "Earl" <w...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Paszkiewicz w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > "Próbkę profilu społecznego klientów banków on-line daje
    > lista dyskusyjna pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo
> [...]

    Odpowiedz masz w nastepnym zdaniu: "Nic jednak dziwnego, że trudno wśród
    nich znaleźć ludzi niepowiązanych z komputerami: obsługa kont jest
    skomplikowana, ich użytkowników spotykają niespodzianki, instrukcje pisane
    są informatycznym żargonem."

    Uzytkownicy komputerow dziela sie na osoby potrafiace uruchomic komputer i
    napisac cos w wordzie. Reszta to informatycy :-)
    Niestety autor tego artykulu nalezy do tych pierwszych. Nie dosc, ze w ogole
    nie wie o czym pisze, to jeszcze zniecheca potencjalnych klientow do
    e-bankow (regulaminy, niezrozumialy jezyk, bledy w trakcie pracy, przewy w
    pracy itd.).
    Jakis agent Pekao SA, czy co ?

  • 4. Data: 2002-03-20 22:04:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Earl"
> [...]
    > nie wie o czym pisze, to jeszcze zniecheca potencjalnych klientow do
    > e-bankow (regulaminy, niezrozumialy jezyk, bledy w trakcie pracy, przewy

    sam nie wiesz o czym piszesz - znam p. Kulisiewicza z konferencji i szkoleń
    nt bankowości elektronicznej i bezpieczeństwa systemów informatycznych i to
    nie jako uczestnika lecz moderatora lub prowadzącego sesję.

    Przeczytaj sobie artykuł jeszcze raz - ja w nim nie znalazłem nic o czym ty
    piszesz
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-03-21 07:03:53
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Wed, 20 Mar 2002 23:04:00 +0100, blad <b...@W...pl> wrote:
> [...]
    >nie jako uczestnika lecz moderatora lub prowadzącego sesję.
    >
    >Przeczytaj sobie artykuł jeszcze raz - ja w nim nie znalazłem nic o czym ty

    A ja nie znam p. Kulisiewicza i zaliczam się raczej do tych
    pierwszych i również uważam, że p. K. zniechęca w swoim artkule
    potencjalych klientów. Bo ja (z grupy pierwszych) korzystam z mBanku i nie
    zauważyłam tych zawiłych regulaminów, niezrozumiałego języka, błędów i
    przerw. Nie przecze, że nie ma błędów i przerw, ale też moje życie nie
    upłuwa na ciągłym zaglądaniu do e-banku, więc widocznie miałam szczęście i
    żadna przerwa nigdy nie przeszkodziła mi w wykonaniu jakiejś pilnej
    operacji. Najprawdopodoniej smacznie przespałam wszystkie przerwy.

    Renata

  • 6. Data: 2002-03-21 08:27:14
    Od: "Earl" <w...@w...pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > ogole
    >
    > sam nie wiesz o czym piszesz - znam p. Kulisiewicza z konferencji

    Raczej wiem o czym pisze. Niestety :-(((
    Fakt, ze znasz tego pana moze swiadczyc jedynie o tym, ze nie bedziesz
    obiektywny.
    Ja oceniam tylko artukul i to co zostalo w nim napisane.

    > i szkoleń
    > nt bankowości elektronicznej i bezpieczeństwa systemów informatycznych i
    > nie jako uczestnika lecz moderatora lub prowadzącego sesję.

    Tym bardziej mi przykro, ze taka "wybina" osobowosc pisze takie artykuly.

    > Przeczytaj sobie artykuł jeszcze raz - ja w nim nie znalazłem nic o czym
    ty
    > piszesz

    Z calym szcunkiem dla Twojej tworczosci na tej grupie. Jednak najwyrazniej
    nie czytales tego artykulu.
    Garsc cytatow:

    "Próbkę profilu społecznego klientów banków on-line daje lista dyskusyjna
    pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo informatyków (w tym
    bankowych). Nic jednak dziwnego, że trudno wśród nich znaleźć ludzi
    niepowiązanych z komputerami: OBSłUGA KONT JEST SKOMPLIKOWANA, ICH
    UżYTKOWNIKóW SPOTYKAJą NIESPODZIANKI, INSTRUKCJE PISANE Są INFORMATYCZNYM
    żARGONEM.(...)

    Niezbyt zachęcająco brzmią sformułowania z regulaminów w stylu "Posiadacz
    rachunku... odpowiada za szkody spowodowane... niewłaściwym użytkowaniem
    tokena, numeru dostępowego, identyfikatora oraz hasła". (...)

    Tymczasem e-konta w trakcie zakładania lub użytkowania STRASZą
    NIEINFORMATYKóW TAJEMNICZYMI KOMUNIKATAMI O "BłęDACH APLETóW JAVY",
    SKOMPLIKOWANYMI INSTRUKCJAMI GENEROWANIA KLUCZA LUB WPROWADZANIA
    CERTYFIKATóW DO PRZEGLąDAREK.
    NIE NAJLEPIEJ JEST Z ZACHWALANą W REKLAMACH DOSTęPNOśCIą 24/7/365
    (dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, przez cały rok).
    Choć zwykle e-banki uprzedzają, kiedy nie będą czynne z powodu zmian lub
    konserwacji systemu, to ZDECYDOWANIE ZA CZęSTO Są ZAMKNIęTE w ulubionych
    przez internautów godzinach nocnych lub podczas weekendów - i to od piątku w
    nocy aż do poniedziałku rano. Tymczasem specyfiką e-kont jest to, że klienci
    korzystają z nich wtedy, gdy nie mają czasu, by ustawić się w kolejce do
    bankowego okienka."

    Pieknie.... Dobrze, ze mam wyzsze wyksztalcenie. Bez niego nie poradzil bym
    sobie z obsluga e-kont. Mimo Wszystko zastanawiam sie dlaczego z nich
    korzystam ?!? Przeciez to jedna wielka porazka i pasmo nieszczesc ?!?!?

    Czy regulaminy e-bankow sa napisane innym jezykiem niz regulaminy
    "marmurkow" ?
    Czy "straszenie nieinformatyków tajemniczymi komunikatami o "błędach apletów
    Javy"" jest na tyle czeste, ze uniemozliwia normalna prace ?
    Co znaczy, ze "nie najlepiej jest z zachwalaną w reklamach dostępnością
    24/7/365" i "zdecydowanie za często są zamknięte w ulubionych przez
    internautów godzinach nocnych lub podczas weekendów". Co znaczy "ZA
    CZESTO"... codziennie ? co weekend ? czy moze raz na miesiac ?

    Osobiscie nigdy nie mialem problemu z bledami na stronie oraz szczesliwie
    unikalem "kilkudniowych przerw" w konserwacji sytemow. A korzystam dosc
    intensywnie z Inteligo, mbanku i dwoch innych. Chyba urodzilem sie pod
    szczesliwa gwaiazda.

    Z artykulu wyniaka tylko jedno - zamykaj e-konto, bo e-banki to pomylka.
    Chociaz nie jest to napisane wprost, mozna wywnioskowac, ze w marmurku masz
    kompetentna i skora do pomocy obsluge, zawsze zalatwisz swoje sprawy (chyba,
    ze wyskoczy blad "apletu" niedysponenta). Dodatkowo z marmurkow mozna
    korzystac w dogodnych godzinach..... czyli zawsze wtedy, gdy jestes w pracy
    :-(((( Zyc nie umierac...........

  • 7. Data: 2002-03-21 09:23:12
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kamil Paszkiewicz <k...@i...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a7aoot$6k8$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > "Próbkę profilu społecznego klientów banków on-line daje
    > lista dyskusyjna pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo
> [...]

    No i dla scislosci nie "lista" tylko "grupa".

    Karol

  • 8. Data: 2002-03-21 09:51:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No i dla scislosci nie "lista" tylko "grupa".

    hi hi a jak sobie ktos via newsgate pusci na maila?

  • 9. Data: 2002-03-21 12:06:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Earl"
    > Ja oceniam tylko artukul i to co zostalo w nim napisane.

    ja tez, ale jakos zupelnie inacczej go odebralem niz ty ;-))

    > nie czytales tego artykulu.
    czytałem

> [...]
    > pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo informatyków (w tym
    > bankowych). Nic jednak dziwnego, że trudno wśród nich znaleźć ludzi

    owszem jest tu sporo informatykow (czesto bankowych) - sam sie do tej grupy
    zaliczam, a jak ktos nie ma zwiazku z komputerami to nie udziela sie na
    liscie i nie zalozy e-konta. Ta zaleznaosc przyczynowo skutkowa jest
    oczywista

    > UżYTKOWNIKóW SPOTYKAJą NIESPODZIANKI, INSTRUKCJE PISANE Są
    > INFORMATYCZNYM żARGONEM.(...)

    jako informatyk wstawia sie za ludzmi "normalnymi", i dobrze

    > Niezbyt zachęcająco brzmią sformułowania z regulaminów w stylu "Posiadacz
    > rachunku... odpowiada za szkody spowodowane... niewłaściwym użytkowaniem
    > tokena, numeru dostępowego, identyfikatora oraz hasła". (...)

    Ma racje, włąsnie powinny być bardziej zachęcające, ale zeby byly zgodne z
    prawda. Wg mnie banki powinny mniej odpowiedzialnosci zwalac na klienta a
    czesc przejac na siebie - jak przy kartach stalo sie to w USA. Dopiero
    wtedy czlowiek bedzie spokojniej mogl powierzyc forse bankowi

> [...]
    > sobie z obsluga e-kont. Mimo Wszystko zastanawiam sie dlaczego z nich
    > korzystam ?!? Przeciez to jedna wielka porazka i pasmo nieszczesc ?!?!?

    wymienianie wad to jeszcze nie zniechecanie.
    Malo to razy pytaja sie ludzie tu na liscie co oznacza jakis komunikat
    i skarżą sie na niedostepnosc bo jest przetwarzania lub upgrade
    Wg mnie jest to krytyka informatykow ze mogli to zrobic lepiej

    > Czy "straszenie nieinformatyków tajemniczymi komunikatami o "błędach
    apletów
    > Javy"" jest na tyle czeste, ze uniemozliwia normalna prace ?

    a kto mowi ze straszenie cos umiemozliwia

    > Co znaczy "ZA CZESTO"... codziennie ? co weekend ?
    > czy moze raz na miesiac ?

    czepiasz sie

    >Chyba urodzilem sie pod szczesliwa gwaiazda.(...)
    > Z artykulu wyniaka tylko jedno - zamykaj e-konto, bo e-banki to pomylka.

    a takie cytaty:
    "Dziwią ograniczenia funkcjonalności w stosunku do kont tradycyjnych i nie
    wszystkie kompensuje niższy zwykle koszt prowadzenia. "
    "O trikach, jakie trzeba stosować, by np. odwołać zlecenie stałe (e-PKO),
    czy choćby je zobaczyć (BSK Online - nie pomaga żaden trik), nie warto się
    nawet rozpisywać, bo źle świadczą o projektantach."

    Wg mnie one wyraznie swiadcza o tym co kazdy tester e-bankow przezyl na
    wlasnej skorze, ze ta droga jest wyboista (jak w tytule artykulu) i ze w
    wielu miejscach mozna by to i owo poprawic lub po prostu udostepnic.
    Jesli ty uwazasza ze artykul do e-bankow zniecheca to twoja sprawa, ja
    odbieram go calkiem inaczej - jak wiekszosc z was czesciej cos krytykuje
    (jak wiem ze da sie to zrobic lepiej) niz chwalę
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-03-21 12:22:03
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    > Łączę z pieniędzmi
    >

    > Wyboista droga do e-konta
    >

    > http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1079
    274

    A co to za czerwone gadzinowki cytujesz ?
    Jeszcze tylko NIE brakuje.
    W tych gazetach fachowcow nie znajdziesz.

    Przezywasz takie bazgroly jak mlody rolnik podorywki.
    AO