  • 11. Data: 2004-07-16 15:36:37
    Temat: Re: Numery seryjne banknotów - czy są unikalne?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    krab wrote:

    > zartujesz chyba - to by przeciez oznaczalo, ze jakis pracownik pko bp
    > w samym centrum banku dokonuje przewalki falszywek.
    > stracilem rezon po tej informacji - ale mimo to dam sobie glowe
    > uciac, ze nr seryjne musza byc rozne

    tez uwazam, ze jesli byly jednakowe to raczej oba byly falszywe
    Ja zmuszam bankomaty PKOBP do wyplaty dwudziestkami
    - szczegolnie jak są nowiutkie to powtarzam pare razy wyplate po 80 zl
    Zawsze numery seryjne są po kolei poukladane - nigdy w zyciu nie byly jednakowe
    Zglos szybko w PKOBP - sprawdzą kasetę w bankomacie i moze dostaniesz zwrot kasy
    albo jescze jakąś nagrodę :-)
    *** blad ***

  • 12. Data: 2004-07-16 16:20:11
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > strony
    >
    > Gdzie one są drukowane?
    > 2 litery i 7 cyfr wystarczy na zróżnicowanie ponad 200 miliardów banknotów

    A skąd to wziąłeś?
    7 cyfr - 10 mln.
    2 litery - ok. 700 (zależy ile liter)
    Czyli 7 mld.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2004-07-16 20:43:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    Z tego co mi wiadomo banknoty mają niepowtarzalne numery. Wynika to choćby z
    zarządzeń Prezesa NBP, gdzie numerację określono jako "w układzie rosnącym".
    Porównaj banknot z innym w miarę nowym, bo podejrzewam, że obydwa są
    fałszywe.

    Uważam, że powinieneś:

    1) Zabezpieczyć te banknoty, tak, by nie zatrzeć śladów. Czyli należy osobno
    zapakować do folii. Są tam już Twoje "paluchy", ale może uda się znaleźć
    jakieś inne.

    2) Jak najszybciej powiadomić policję. Tylko ona może spowodować wyłączenie
    bankomatu i sprawdzenie pozostałych banknotów. Jeśli w kasecie będą inne o
    tych samych numerach, a ślady mechaniczne na Twoich będą się zgadzały ze
    śladami bankomatu (tzw. badanie mechanoskopijne), to bank będzie Ci musiał
    zwrócić pieniądze.

    Jeśli już nie chcesz tego zrobić, to przynajmniej anonimowo powiadom
    Policję. Jej działania będą utrudnione, bo anonim jest mało wiarygodny. Ty
    ryzykujesz tym, że jednak nie zauważyłeś jakiegoś szczegółu. W razie
    zauważenia tego przez kasjerkę możesz mieć nieprzyjemności. Wówczas nawet
    się nie waż mówić, że się domyślałeś. Skończy się wówczas przeszukaniem
    mieszkania i utratą tego banknotu.

  • 14. Data: 2004-07-16 21:12:51
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Jeśli już nie chcesz tego zrobić, to przynajmniej anonimowo powiadom
    > Policję. Jej działania będą utrudnione, bo anonim jest mało wiarygodny. Ty

    Niech na tej grupie poda adres tego "felernego bankomatu"
    Życzliwi sami doniosą organom :-(

  • 15. Data: 2004-07-16 23:42:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MB" <k...@p...wp.pl> writes:

> [...]
    > BP i otrzymałem m.in. dwie setki prosto "spod igły". Z ciekawości porównałem
    > numery seryjne i okazuje się że są identyczne.

    To jakas lewizna. Chyba ze sie cos pop* w drukarni.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2020-05-25 23:04:27
    Od: Stan75 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 16 lipca 2004 15:25:56 UTC+2 użytkownik MB napisał:
> [...]
    > BP i otrzymałem m.in. dwie setki prosto "spod igły". Z ciekawości porównałem
    > numery seryjne i okazuje się że są identyczne.

    Ciekawostka i gratka dla numizmatyków - sprzedam 50 szt. banknotów 100 złotowych
    kolejno numerowanych. Szczegóły w ogłoszeniu:
    https://oferiusz.pl/ogloszenie/13/kolekcja-50-bankno
    tow-100-zlotowych-kolejno-numerowanych

  • 17. Data: 2020-05-26 00:50:45
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-05-25 23:04, Stan75 wrote:

    > Ciekawostka i gratka dla numizmatyków - sprzedam 50 szt. banknotów 100 złotowych
    kolejno numerowanych. Szczegóły w ogłoszeniu:
    https://oferiusz.pl/ogloszenie/13/kolekcja-50-bankno
    tow-100-zlotowych-kolejno-numerowanych

    Banknoty kolekcjonerskie sprzeda laureat złotej łopaty

  • 18. Data: 2020-05-26 11:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stan75" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    >Ciekawostka i gratka dla numizmatyków - sprzedam 50 szt. banknotów
    >100 złotowych kolejno numerowanych. Szczegóły w ogłoszeniu:

    Ladny post wykopales - 16 lat.

    Tym niemniej ... numery powinny byc chyba unikalne.
    Jesli dostal dwa takie same z jednej emisji, to cos tu chyba nie tak
    bylo.

    Mam pewne watpliwosci co do serii - te "nowe" banknoty wprowadzone
    pare lat temu maja serie od A.
    Pewnie sie pokryja ze starymi ... choc stare dosc szybko wypadaja z
    obiegu.
    No i oba rodzaje sa odroznialne.
    Tym niemniej mam stary banknot serii Y, czyli chyba im sie numerki
    skonczyly i trzeba powtarzac.

    No tak ... mamy 2 litery i 7 cyfr. Niby starcza na jakas horendalna
    ilosc banknotow, ale ... 7 cyfr to raptem 10 mln.
    W 100zl to tylko miliard.
    A w obiegu mamy ponoc 200mld zl i 2 mld banknotow roznych nominalow.
    To sie nam literki koncza.
    A jesli prawdą jest, ze banknot wytrzymuje 3 miesiace w obiegu, to
    trzeba te numerki wielokrotnie powtarzac.

    Ciekawe jak sobie radza - maja jakies dodatkowe tajne numery ?
    IMO - powinni zamawiac partiami i numery w partii/serii powinny byc
    unikalne, ale moze jakos poszli na latwizne.

    No i to jest problem Polski ... a jak to wyglada w swiecie Euro ?
    Tam problem jakby wielokrotnie wiekszy.

    To chyba Ci, co sie w sledzenie banknotow bawią, glupote robia ...

    J.

  • 19. Data: 2020-05-26 20:04:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ecce7c7$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    > Ladny post wykopales - 16 lat.

    Kilkadziesiąt lat temu orłom dorysowywałem korony i zapisywałem numery tak
    uzupełnionych banknotów -- ZTCP żaden nie powrócił... Monetom wydrapywałem
    korony, dorysowywałem tuszem w wydrapanych bruzdach i utwierdzałem komplet
    przeźroczystym klejem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2020-05-26 21:40:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5ecce7c7$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    >Kilkadziesiąt lat temu orłom dorysowywałem korony i zapisywałem
    >numery tak
    >uzupełnionych banknotów -- ZTCP żaden nie powrócił...

    Przy tej ilosc banknotow w obiegu - znikome pr-stwo, aby powrocil.
    Choc jak sie prowadzi sklep w Bialymstoku, to pr-stwo rosnie ...

    J.