  • 21. Data: 2002-11-27 21:54:22
    Temat: Re: Nowosci w mBanku - konf. prasowa
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Jak to? To: https://obligacje.cdm.net.pl/logowanie.php już Cię
    nie zadowala ?

    Mnie jak najbardziej wystarcza :)
    Tyle, ze Ministestwo finansow wymowilo Pekao SA umowe- formalnym
    podoem bylo zmniejszenie sieci placowek (w archiwum rzepy mozna o tym
    poczytac).
    Nieformalnym - ze nie chcieli Stoczni skreslic czesc dlugow.

    No i najprawdopodobniej kolejnym agentem bedzie wlasnie PKO BP (bo to
    bank panstwowy itp).
    No i (to juz moja teoria) moze byc tak, ze bedzie sobie mozna kupowac
    przez Inteligo obligacje skarbowe - z czego oczywiscie bym korzystal -
    z pewnoscia jednak doswiadczenie z Inteligo im sie przyda.

  • 22. Data: 2002-11-27 22:46:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    [mBank]
    > - i jak dla mnie bomba - bedzie mozna wybierac przelicznik dolar czy
    > euro w VISIE!!!!

    Co z tego, jesli kursy sa zaporowe?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2002-11-28 07:04:18
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:as2qc2$6cn$1@news.onet.pl...
    > - liczba klientow - ponad 312 tysiecy (dziennie ok 700 - 800 nowych
    > wnioskow), 380 tysiecy rachunkow

    To oznacza, że większość klientów ma tylko jeden rachunek (eMax? eKonto?)
    Czy zakładając jedynie eMax klienci traktują mBank wyłącznie jak lokatę, a
    eKonto jako wyłącznie możliwość dokonywania bezpłatnych przelewów?
    Ja mam w mBanku 6 rachunków i myślę obecnie o siódmym. Odchodząc z Inteligo
    żałowałem jedynie możliwości samodzielnego zakładania rachunków.
    I wygląda na to, że odstaję od normy :))

    ERY

  • 24. Data: 2002-11-28 07:18:53
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:as4f4m$724$1@news.tpi.pl, ERY wrote:

    > eKonto?) Czy zakładając jedynie eMax klienci traktują mBank wyłącznie
    > jak lokatę, a eKonto jako wyłącznie możliwość dokonywania bezpłatnych
    > przelewów?

    Ostatnio to traktowali głównie jako droga do wygranej w konkursie. Jedno
    konto to zapewniało, nieważne które.

  • 25. Data: 2002-11-28 09:50:26
    Od: g...@p...onet.pl

    > - nie planuja wprowadzenia oplat za konto i czynnosci wykonywane przez
    > internet (przelewy itp - co wiecej - dopytalem sie, ze w mBanku koszt
    > przelewu - istotnie wynosi mniej niz 1 cent! :)
    AMRA 1 cent przeciez to zupelnie smieszne wyliczenia?!
    Zalozmy, ze srednio w mBanku przez 2 lata bylo 150 tys klientow z tego 65% jest
    aktywnych daje to 100 tys. Niech oni wykonuja 50 operacji rocznie (tak jak w
    czolowym kraju w zakresie eBanking norwegii - dane Celnet) to daje 100 operacji
    w 2 lata czyli razem wykonali 10 mln przelewow. Oznacza to, ze jezeli koszt
    jest 1 cent to razem koszty uslug internetowych to ile? - 100 tys. $. Sorry ale
    to jest koszt laczy internetowych przez 2 lata + kilku laptopow a nie bankowych
    uslug internetowych. A ludzie z Accenture, BRE i AMG.net? A koszty serwerow
    reklamy itp... Nie no sorry, ale goscie wciskaj Ci kit a ty lykasz to jak mlody
    pelikan.
    Im sie czesto myle rozne liczby np. na takim panalu dyskusyjnym vice prezes BRE
    powiedzial, ze 29 wrzesnia 02 - w 1 dzien zrobili 3 mln transakcji
    wartosciowych! Czyli srednio 10 na osobe (a przy 30 tys. logowan dziennie 100
    na osobe)! Przeciez to kiep jest chyba.

    > - Na IV kwartal przyszlego roku - jak to ladne ujal prezes Kostrzewa
    > bilans w przypadku mBanku bedzie na czarno (cieeeekawe ;)

    I to jest jedyna prawdziwa dana - czyli interes przestanie spalac kapital po 3
    latach (zacznie przynosic zysk operacyjny), ciekawe kiedy chlopaki wyjda na 0.
    pewno za 3, 4 lata... No jest to dobry i tani bank, ale ma klamliwy PR i nie
    jest najlepszym interesem BRE, jak zreszta ostatnio wiekszosc ich deali .

  • 26. Data: 2002-11-28 11:41:28
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > AMRA 1 cent przeciez to zupelnie smieszne wyliczenia?!

    Widzisz - trzeba zobaczyc, jakie tam sa koszty wliczone.
    Lacze internetowe i tak i tak musi dzialac przeciez.
    Oplaty do KIRu sa rozne, zalezne od tego na jaki czas dostarcza dane
    itp.

    W Bank 5/2002 bylo pytanie do prezesow bankow jaki jest koszt obslugi
    pojedynczego przelewu dokonanego za posrednicwem internetu.
    No i odpowiedzi sa od 6-10 groszy (jedna osoba) za przelew do 1-1,5
    zotego (2 osoby).

    Probowalem to odniesc do tej slawnej wyliczaki - przelew przez
    komputer 1 cent, za pomoca pracownika 1,07$

    Ty chcesz, zeby wliczyc wszystkie koszty - ja jednak mysle, ze
    amortyzacja sprzetu itp. itd raczej nie powinna sie w to wliczac -
    dlaczego? bo jesli interes na siebie zarabia i jest nad kreske -
    zauwaz - glowne koszty ponosisz raz (a pozniej jest to minimalny
    procent glownej sumy) - przelewy robisz caly czas - i ich suma
    rosnie - czyli np w pierwszym roku moze kosztowac przelew 1 zl, za 2
    lata juz np 50 groszy - jest to wiec taki sobie sposob na liczenie.

    Najlepiej jednak wliczyc w tym przypadku koszt lacza internetowego +
    oplata za KIR + prad i takie stale oplaty - a oddzielic je od kosztu
    zakupu sprzeti itp.

    Podobnie w przypadku placowki - placimy czynsz, za ogrzewanie, mozemy
    obliczyc ile pracownikowi schodzi z przelewem - wyliczmy z jego pensji
    jaki to jest koszt jednostkowy, dodamy podobne kosty - czyli prad,
    lacze z placowki, oplate KIR.

    Sumarycznie widac - ze wyjdzie wiecej.

    Co do jednego centa - nie upieram sie chodziaz w Bank 05/2002 mam juz
    jakies informacje

    Jesli wiesz lepiej - chetnie lykne ;)

    BANK 05/2002
    "Zdaniem polskich banków, koszty przelewu poprzez Internet są
    wysokie - średnia z odpowiedzi respondentów wynosi aż 0,78 zł.
    Tymczasem w krajach zachodnich szacunki kosztów przeprowadzania
    operacji przez Internet są dużo niższe, chociaż rozbieżności między
    nimi są równie duże jak w Polsce.
    Najprawdopodobniej mieszczą się one w granicach od 0,36 do 0,41 zł za
    pojedynczą transakcją bankową, chociaż podawano również wielkości
    rzędu 0,04 zł.
    Tak duże rozbieżności w opiniach między bankami w Polsce i w krajach
    zachodnich mogą mieć kilka przyczyn. Z jednej strony zaskakująco
    wysokie koszty transakcyjne w Polsce mogą wynikać z ostrożniejszego
    ich oszacowania lub uwzględnienia w nich elementów, które w innych
    badaniach nie byty do nich zaliczane. Możliwe jest jednak, że wysokie
    koszty dokonywania przelewów za pośrednictwem Internetu w Polsce
    wynikają z niedostosowania systemów wewnętrznych banków lub systemów
    rozliczeń międzybankowych. Jeżeli wysokie są we-wnątrzbankowe bądź
    międzybankowe koszty dokonywania przelewów (niezależnie od metody
    składania zlecenia przez klienta), to faktyczne oszczędności na
    zastosowaniu Internetu będą niewielkie. Tańsze będzie jedynie samo
    składanie zlecenia (przez sieć, zamiast w okienku) . Natomiast w celu
    rzeczywistego wykorzystania możliwości redukcji kosztów, jakie daje
    Internet, konieczna jest pełna automatyzacja realizacji standardowych
    operacji przez systemy informatyczne banku oraz tani system płatności
    międzybankowych. Należy jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że stosunkowo
    duża rozbieżność opinii wśród polskich banków odnośnie kosztów
    transakcyjnych może świadczyć o problemie z ich precyzyjnym
    określeniem, a więc istnieje również możliwość ich przeszacowania."

  • 27. Data: 2002-11-28 11:52:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomośc

    > . Ja niestety pewnie nie skorzystam bo mam juz w DWSie PSO.
    > No ale DWS i tak i tak sobie jakies tam prowizje pobiera.

    OT
    Od dawna masz tam PSO?
    No i jak ci sie ten DWS teraz podoba? Jak sobie radzi?
    Chyba po odejsciu glownego czarodzieja od inwestowania jakos tak srednio...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 28. Data: 2002-11-28 12:40:02
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:as33et$1hv$1@news.onet.pl...
    [...]
    > Wszystko pokazywane bylo na nowym systemie transakcyjnym :)

    Jakieś zmiany w części transakcyjnej widziałeś ?
    Może będzie można nadawać swoje własne opisy do tytułu przelewu ?
    Lub chociaż personalizacja tego słownika z którego muszę wybierać :-(.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 29. Data: 2002-11-28 22:22:38
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:as2qc2$6cn$1@news.onet.pl...

    > - ok 15/16 stycznia uruchomia supermarket z
    funduszmai inwestycyjnymi,
    > czekaja tylko na podpis komisji - juz jest 8, a
    byc moze 10 roznych
    > TFI (!!!). Wszystko ladnie bedzie widoczne na
    stronie - lacznie z
    > procentowym udzialem w portfelu itp.
    > co wiecej zarowno kupno jak i sprzedaz jednostek
    uczestnictwa BEDZIE
    > ZA DARMO!!!! - czyli bedzie moza kupowac wprost
    ze strny transakcyjnej
    > mBanku, bez naliczania prowizji

    A to ciekawe, z tego co wiem to prawie każdy
    fundusz akcji kasuje na starcie standardowo 5% a
    tutaj za darmo ... ciekawe jakich argumentów użył
    mbank, byc może ilościa klientów lub po prostu
    tego typu funduszy nie będzie w ofercie ;)

    Sark

  • 30. Data: 2002-11-28 22:26:08
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>
    napisał w wiadomości

    > Jakieś zmiany w części transakcyjnej widziałeś ?
    > Może będzie można nadawać swoje własne opisy do
    tytułu przelewu ?

    To by było dobre, wszak, jak pamiętam ponad 80%
    transakcji leci przez internet a nie IVR czy
    telefon

    > Lub chociaż personalizacja tego słownika z
    którego muszę wybierać :-(.

    W to za bardzo nie wierzę no bo z "telefoniarzami
    " byłby kłopot ...

    Sark