  • Data: 2017-11-24 10:52:19
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie ma sprawy chłopie! To pewnie technologia kosmiczna jednak a te
    > wszystkie programy ksiegowe co bez problemu po nipie sciagaja sobie z
    > cedig dane podatnika to pewnie w oparciu o algorytmy za miliony dolarów
    > działają. Niech bedzie i tak.

    Nie za miliony a za setki tysięcy.

    I nie mieli tej funkcjonalności (ściąganie danych z GUS, nie CEIDG)
    od razu, tylko spory czas później (lata później). A tu musimy mieć
    systemy gotowe w styczniu.

    Pojedynczy zespół programistów to koszt ~100 tys zł miesięcznie,
    o ile jest in-house (jak jest zewnętrzny to droższy).

    Powiedzmy że zaplanowanie, wdrożenie i przetestowanie zmian to tylko
    dwa miesiące (jestem zdania, że mogą być i trzy, zwłaszcza że trzeba
    przewidzieć przypadki ekstremalne, zronbić dokumentację, uzyskać
    autoryzację, gdzie trzeba, zrobić audyty zagrożeń, audyty prawne).

    To masz już koszt 200x200000, czyli 40,000,000.
    Do tego dochodzi koszt zmiany systemów pracowniczych, żeby móc
    obsłużyć "generowanie" numerów, czyli kolejne 40 mln.
    Do tego dochodzi koszt przeszkolenia personelu.

    Sam system ZUSu również będzie musiał być mocniejszy bo czym innym
    jest strona umożliwiająca wygenerowanie danych, a czym innym system
    nastawiony na masowe odpowiedzi rzędu "dostaję 3 miliony zapytań
    każdego 10-tego w miesiącu.

    I koszt zwiększenia czasu obsługi takiego klienta oraz wzięcie
    na siebie odpowiedzialności i koszty za ew. błędy systemów.

    Ale nie. Będziesz twierdził, że to jest tańsze niż wysłanie listu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com