  • 41. Data: 2022-05-19 23:14:48
    Temat: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > W jaki sposób tracą?
    > Posiadacze kapitału - owszem (bo mają nieuczciwą konkurencję,
    > sprzedającą kapitał po cenach dumpingowych). Ale biedni?

    W taki sposób biedni tracą, że rząd finansowany z podatków na wszelkie
    sposoby stara się pomóc bogatym - właścicielom nieruchomości, nieraz
    wielu i kosztownych. W odróżnieniu od bogatych, biedni typowo płacą podatki.

    Jeżeli ktoś kupił nieruchomości na kredyt, na którego spłacanie go nie
    stać, to powinien zbankrutować. Jedyne uczciwe rozwiązanie.

  • 42. Data: 2022-05-19 23:38:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-05-17 o 18:44, J.F pisze:

    > Ale przeciez banksterka ma wolną rękę.
    > A klient wybiera najlepszy dla siebie ... a potem płacze :-P

    > A tak konkretnie to czego bys chcial?
    >
    > Bo pare bankow splajtowało. U nas, w USA.

    A wiele więcej zostało "uratowanych", czyli dostało duże prezenty od
    tych, których nie pytano, czy chcą je dawać.
    Bankructwo w kapitalizmie, to nie jest jakiś rocket science, powinno się
    odbywać codziennie. Ale z niewiadomych powodów stanowi jakieś tabu, a
    rządy, experci, liderzy opinii i członkowie ogółu społeczeństwa wiele
    czasu i uwagi poświęcają temu, jak do tego nie dopuścić.

    > A tu tak, ze zmienna stopa powoduje, ze bank nie traci ... chyba,
    > ze klient przestanie calkowicie splacac :-)
    >
    > A stała stopa ... no, tu jest ryzyko "po rowno", ale ja tam myslę, ze
    > bank przerzuci wiekszosc ryzyka na klienta :-)

    > A tu niestety kredyt mieszkaniowy nalezy raczej uznac za potrzebny.

    Tak samo potrzebny, jak alkohol, papierosy i narkotyki.
    Wiele fajnych przygód odbyło się po pijaku i wiele dzieci spłodzono pod
    wpływem, wiele betonu wylano na kredyt.

  • 43. Data: 2022-05-20 10:14:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 23:38:37 +0200, Poldek wrote:

    > A wiele więcej zostało "uratowanych", czyli dostało duże prezenty od
    > tych, których nie pytano, czy chcą je dawać.

    prezenty, czy pozyczki?

> [...]
    > rządy, experci, liderzy opinii i członkowie ogółu społeczeństwa wiele
    > czasu i uwagi poświęcają temu, jak do tego nie dopuścić.

    Mowa o bankach. Jak bank zbankrutuje, to ty mozesz stracic swoje
    pieniadze ulokowane w banku.
    Ale moze to sie powinno zdarzac codziennie :-)

    Czasem mowa o strategicznym przemysle.

    > Tak samo potrzebny, jak alkohol, papierosy i narkotyki.
    > Wiele fajnych przygód odbyło się po pijaku i wiele dzieci spłodzono pod
    > wpływem, wiele betonu wylano na kredyt.

    Ale tu nie tropiki - mieszkac gdzies musisz.
    U tesciowej dopoki nie zarobisz?

    Ale jak bedzie inflacja, to nie zarobisz nigdy :-)

    J.

  • 44. Data: 2022-05-20 10:27:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 23:07:56 +0200, Poldek wrote:

    > Mnie uczyli w szkole średniej, że kapitalizm polega na tym, że jest
    > kryzys, po którym jest okres prosperity, po którym następuje kryzys, po

    A piekny przyklad nastapil w 2008.

    > którym jest okres prosperity, a potem kryzys i tak to właśnie działa.
    > To prawda, że na studiach uczyli też, że w okresie prosperity ludzie
    > dostają amnezji, zapominają o tym, że po okresie prosperity przychodzi
    > kryzys i zaczynają sądzić, że będzie zawsze tylko coraz większa prosperity.

    No wlasnie. A potem przychodzi jeszcze wiekszy kryzys, ktorego ludzie
    sobie nie życzą, i dlatego od ~100 lat z tym walczą.
    Regulacja rynku sie to nazywa.

    > Tak, czy siak, ja kryzysu nie widzę. Drogie kwatery na wakacje wszystkie
    > co fajne już dawno zajęte, zostały tylko drogie i niefajne.

    Moze po prostu nie zauwazyles inflacji.
    Tanie i przyzwoite kwatery zostaly zarezerwowane,
    zostaly nieprzyzwote lub drogie.

    Wlasciciele byc moze patrza realistycznie w przyszlosc ... musimy
    zarobic i na koszty biezace i na caly rok :-)

    Mozliwe tez, ze nie zauwazyles uchodzcow z Ukrainy ...

    > Samochód
    > kupić za ćwierć miliona, to jest wielka trudność, bo co lepiej
    > wyposażone modele wyprzedane na wiele miesięcy w przód.

    Pandemia podobno zawinila.
    No i inflacja globalna i kursy walut.

    > Nastolatki
    > chodzą z najnowszymi ajfonami,

    A to nie wiem ... w Polsce, w Warszawie?

    > a młodzi ludzie dla zabicia czasu palą
    > gumę rajdowymi samochodami, nie pytając o cenę paliwa.

    A to tez nie wiem. Ja z rzadka widuje.
    A chwila palenia gumy niewiele paliwa kosztuje - jak nie stac na inne
    przyjemnosci, to widac tylko smrod zostaje :-)

    J.

  • 45. Data: 2022-05-20 11:15:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 May 2022 19:55:41 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Jak się polikwiduje instytucje typu urzędy pracy i obetnie podatki to
    > ludziom zostanie więcej kasy i nie będą musieli się tak zapożyczać.

    Jak się zlikwiduje nadzór bankowy, to będzie jeszcze lepiej, bo różne
    przygłupy nie będą miały komu zawracać gitary, kiedy przyjdzie im spłacać
    kredyt.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2022-05-20 11:22:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 May 2022 17:51:20 +0200, _Master_ napisał(a):

    > tłumy przy urnie ciągle głosują na socjalistów.

    Najzabawniejsi są konfederaści, którzy szczerze i dozgonnie nienawidzą
    socjalizmu, chyba że mają do spłacenia kredyt i wtedy zaczynają się
    mazgaić, że banksterka ich niewoli jak Leoncio Isaurę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2022-05-20 22:01:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "_Master_" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby była konkurencja a nie zamordystyczny socjalizm to kredyty ze stałą
    > stopą byłyby normalnością i ta stopa nie musiałaby być WYSOKA.

    Przy takiej szalonej polityce monetarnej NBP i finansowej rządu(-ów)
    wieloletni kredyt o stałej stopie musiałby być wysoki. Żadna
    konkurencja tu nie pomoże.
    I jeszcze sytuacja międzynarodowa, w której obrywają mniej
    poważne waluty.

    Arek

  • 48. Data: 2022-05-21 11:22:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Jednak ok. 20% z tych 80%, co
    > nie mieli zdolności, postanowiło wziąć kredyt. Na co liczyli? Na to,
    > że ktoś za nich spłaci.

    Wątpię. Niektórzy - może, ale bardzo nieliczni.
    Większość po prostu zakładała najbardziej optymistyczny scenariusz.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 49. Data: 2022-05-21 11:35:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > W taki sposób biedni tracą, że rząd finansowany z podatków na wszelkie
    > sposoby stara się pomóc bogatym - właścicielom nieruchomości, nieraz
    > wielu i kosztownych. W odróżnieniu od bogatych, biedni typowo płacą podatki.

    W równoległej rzeczywistości chyba.
    Bo w tej mojej, wiesz, to biedni płacą VAT i podatek zdrowotny (nazywany
    dla niepoznaki "ubezpieczeniem", chociaż nie ma żadnych cech
    ubezpieczenia).

    Biedni, w odróżnieniu od bogatych, nie płacą praktycznie podatku
    dochodowego, nie płacą podatków (rzekomo) "luksusowych", i często sporo
    dostają od państwa.

    > Jeżeli ktoś kupił nieruchomości na kredyt, na którego spłacanie go nie
    > stać, to powinien zbankrutować. Jedyne uczciwe rozwiązanie.

    Nie mówię że nie, ale mam nadzieje, że nie utożsamiasz takiej osoby
    z kimś bogatym?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2022-05-21 11:43:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mowa o bankach. Jak bank zbankrutuje, to ty mozesz stracic swoje
    > pieniadze ulokowane w banku.
    > Ale moze to sie powinno zdarzac codziennie :-)

    Nie byłoby to takim wielkim problemem. Ale banki to część systemu
    państwowego. Owszem banki są zewnętrznym elementem w stosunku do samego
    państwa, ale od dłuższego czasu są elementem niezbędnym do jego
    istnienia. Bez banków wszystkie te "nowoczesne" rozwiązania finansowe
    (sprowadzające się do coraz większych obciążeń społeczeństwa) nie
    mogłyby mieć miejsca.
    Państwo musi dbać o banki, i absolutnie nie chodzi tu o to, by Kowalski
    nie stracił swoich pieniędzy ulokowanych w banku (bo państwo wszelkich
    Kowalskich ma głęboko tam, gdzie słońce nie dochodzi), tylko o to, by
    Kowalscy te pieniądze cały czas tam lokowali.
    --
    Krzysztof Hałasa