    From: Nicek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nie ma chętnych na kredyt Pola
    Date: Wed, 17 Sep 2003 21:33:15 +0200

    Danio wrote:

    > "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
    > Pewnie nigdy, poki wybierani beda niedouczeni palanci, nie majacy zadnej
    > praktyki i wiedzy a obiecujacy ludziom gruszki na wierzbie.
    > Jest to kolejny przyklad na to, ze
    > urzednicy-wszystkich-szczebli/poslowie/"wladza" zyja w oderwaniu od zycia i

    Kiedyś - za komuny - ludzie umieli czytać gazety: czytało się między
    wierszami. Dziś ta umiejętność zanikła - przy czytaniu gazety funkcje
    mózgu są oganiczone do wchłaniania - analizy brak. Jeżeli gazeta pisze,
    że jest tak, to znaczy, że tak jest! Czsami rozum pomrukuje nieśmiało
    - A może dziennikarz przedstawia sprawę trochę zbyt jednostronie?
    - Ależ po co miałby to robić - przecież mamy wreszcie wolne media!
    - Wolne - ale od kogo?
    - No - od cenzury, mamy wolność słowa! Kiedyś, gdby dziennikarz pisał
    to, co myśli poszedłby do więzienia.
    - A co by się stało dziś z dziennikarzem, który pisałby to, co myśli?

    Poszedł by z torbami, bo reklamodawcy by go szybciutko spuścili.

    Myślisz, że jaki interes ma Wyborcza w opisywaniu zalet kredytu, który
    może być potencjalnie konkurencyjny wobec oferty banków, które są
    stałymi reklamodawcami w tej gazecie? A obsmarowywanie koziołka
    ofiarnego zawsze się spodoba tłuszczy i dzięki temu jeszcze wzrośnie
    sprzedaż. Po co myśleć - trzeba robić interesy!

    Mówiąc wprost: przyłączasz się do chóru baranów, które potrafią tylko
    beczeć jak im się nie podoba. Ani jednak dziennikarz, ani Ty mnie
    zdobyliście się na kalkulację porównującą realnie (a nie na reklamach
    5,55%) dostępny kredyt komercyjny oraz ten.
    Ani dziennikarz, ani Ty nie zastalowiliście się nad tym jakie byłoby
    dziś oprocentowanie komercyjnych kredytów mieszkaniowych, gdyby nie
    potencjalna konkurencja ze strony tego programu.